SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst 1 Funksjon Hvilken funksjon har foreningene? Hva er hensikten med å drive en studentforening?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger 1 Litt om merverdiavgift.
Advertisements

Erfaringer fra UiS Mottaksuken
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger 1 Regnskapsprogrammet - En presentasjon.
Alfhild - leder Østlandet
Prosjektorganisering
Organisasjonskultur Studentlivs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur Introduser hovedtema og undertema. Kunnskap om hva organisasjonskultur er. Definisjon:
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 4 Kommunikasjon 1 Kommunikasjon Kommunikasjon er en menneskelig aktivitet Å kunne noe om kommunikasjon er å kunne.
Lederkurs – Studentliv1 Velkommen til lederkurs!
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger 1 Regnskapsprogrammet -Praktisk arbeid.
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
NORDPLUS BARNS KULTUR OG BARNEKULTURELLE UTTRYKK I NORDEN.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Prosjekt Administrasjon Oppgave: 16 Oppgavestiller : TietoEnator Applications Studenter:Cathrine Ohlgren og Siv Teigen PROJECT MANAGEMENT.
Hva betyr rekruttering og kompetanse for oppdrettsbedriftene?
Om UiO Studier Studentliv Forskning For ansatte IT-tjenester Oppslagstavle Bibliotek EnglishOm UiOStudierStudentlivForskningFor ansatteIT-tjenesterOppslagstavleBibliotekEnglish.
Høgskolen i Telemark Status og videre ambisjoner lokalt og regionalt Kristian Bogen Rektor Høgskolen i Telemark.
Læringsmiljøutvalgsleder som student - Tanker og erfaringer etter et år i lederstolen Marianne Torp.
Integrering av SSS Kristin Hinna, Høgskolen i Bergen (leder) Morten Lindeland, Høgskolen i Agder Arne Langøen, Høgskolen Stord Haugesund Svend Andreas.
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 4 Omdømme 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur
Lederkurs - Studentliv1 Konsekvenser Hva er konsekvensene av at vi er frivillige?
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 8 1 Hvorfor trenger vi gode regnskapsrutiner? Oversikt Disponeringer Preventivt mot svinn Kulturstyret.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 11 Vår kontekst 1 Funksjon Hvilken funksjon har foreningene? Hva er hensikten med å drive en studentforening?
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid
Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst1 Kort om kurset.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar 1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 10
Regnskapsoppsett i Excel
Studentliv kurs i PR og markedsføring - Modul 8 1 Henge opp informasjon Plakater Ulike typer oppslagstavler Vis god plakatskikk Bannere På Frederikkebygningen,
1 Lederstil - situasjonen avgjør 2 Din rolle som leder Hvordan vil du beskrive din rolle som leder? Hvorfor har du valgt å ta den rollen?
Fleksibel læring for straffedømte IKT som verktøy, læringsmiljø og sosialiseringsfaktor i utdanning av straffedømte Foreløpig evaluering Leikny Øgrim Høgskolen.
Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo.
Bakgrunn, mandat, oppgaver Oppstartsmøte Universitetsdirektør Tor A, Aagedal Råd for samarbeid med arbeidslivet.
Høgskolen i Gjøvik Prodekan for studier – Liv Torjussen Ny rammeplan innført fra august 2011 Fire ingeniørutdanninger: Avdeling for teknologi, økonomi.
Historien om FURH - Behovet for en fagpolitisk forening innen helse- og sosialfag Karl-Johan Johansen 1.
IHR: Overordnet kartlegging ULG Vi har gode tall, brutt ned på grunnenheter innenfor følgende områder Økonomi Fakturavolum Fakturamatch Lojalitet.
NIFU STEP studier av innovasjon, forskning og utdanning Å studere etter Kvalitetsreformen Per Olaf Aamodt.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Akuttenheten – på nett Et hovedprosjekt 2-årig høgskoleutdanning innen IT - i Trondheim! 4 vt ~ 2 dager pr uke, fra 28.1 – 30.5 En student... Oppgaven:
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Oslostudentenes Idrettsklubb Langtidsplan Vedtatt første gang årsmøtet 8.mars 2007.
DRI1001 h06 - Arild Jansen 1 Datasystemer og informasjonssystemer Veiledning til 1. obligatorisk oppgave Et datasystem kan defineres som [Ande89]: “Et.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 5 1 Trøtte tryner Ice-breaker!
Studentlivs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Velkommen til nettverkssamling 11.og 12.mai 2016 Senter for likestilling v/Universitetet i Agder Åsta Lovise Einstabland.
Startmøte Veilederutdanning Hva er et startmøte? Et møte der det gjennomføres en prosess med styret og mange ressurspersoner i klubben.
Demokrati og diktatur (Presentasjonen er laget med utgangspunkt i samfunnsfagboka Fokus samfunnsfag – lokus.no/open/samfunnsfag) lokus.no/open/samfunnsfag.
Anna K. Buverud og Anja Gil Spilling Avdeling for fagstøtte.
Samfunnsviternes etiske retningslinjer. Hva er etikk? Etikk er begrunnelser for våre valg og handlinger. ”Man kan skille mellom etikk og moral. Moralen.
Hva er de viktigste utfordringene for en rektor? Rektor Sigmund Grønmo UHRs rektorskole 24. september 2007.
Nettverksbygging Hvorfor og hvordan bygge nettverk?
Demokrati og diktatur (Presentasjonen er laget med utgangspunkt i samfunnsfagboka Fokus samfunnsfag – lokus.no/open/samfunnsfag)
7 erfaringer Hvordan går vi videre i forsøket med Coursekeeper med utgangspunkt i erfaringene?
Anne Nordheim, AF/ SKS Studiestart ved UiO 2016.
Elisabeth Lackner Avdeling for fagstøtte
Demokrati og diktatur (Presentasjonen er laget med utgangspunkt i samfunnsfagboka Fokus samfunnsfag – lokus.no/open/samfunnsfag)
Informasjon og data Informasjon er alle typer ”opplysninger” (tall, tekst, bilder, lyd, film,…) Data er en representasjon av informasjons i datamaskinen.
Tekna – Vi kjemper for deg og faget du brenner for
Roller.
Samarbeid gjennom studiestart for et godt læringsmiljø
Kollektivtrafikkforeningen
Avdeling for studieadministrasjon
Utskrift av presentasjonen:

SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst 1 Funksjon Hvilken funksjon har foreningene? Hva er hensikten med å drive en studentforening?

SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst 2 Hvilken funksjon har foreningene i forhold til… … studenter ved UiO og høgskolene … medlemmene i foreningen … UiO og høgskolene … samfunnet generelt … fremtiden

SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst 3 Rammevilkår Hvilke rammer arbeider studentforeningene innenfor?

SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst 4 Hva definerer våre rammer? Lover og regler – f.eks. alkoholservering, åpningstider og moms Universitetet – f.eks. i forhold til Teknisk avdeling og fakultetet SiO Kulturstyret Økonomi Leverandører Medlemmer i foreningen Publikum – studentene som bruker tilbudet

SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst 5 Gjensidige krav Hva kreves av studentforeningene? Hva krever studentforeningene?