STYRKE ROTARY – STRENGTHENING ROTARY Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Etablering av effektiv produksjon på tvers av landegrenser
Hva er migrasjon og hva gjør Røde Kors Ungdom?
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Rotary Grants fra 1. juli Ambassadorial Scholarships: Multi-year Tidligere modell Grants modell fra 1. juli Ambassadorial Scholarships: Cultural.
Litt mer om PRIMTALL.
Et mangfoldig Rotary En god vei inn i det norske samfunn er gjennom kontakt og vennskap med nordmenn Kanskje Rotary er noe for deg?
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
Menighetsutvikling – hva og hvordan?
TITLE End polio now Presidentsamlinge | 2 | 3 Tall pr 10. des (Rapport til møte i WHO 13. januar • Totalt:Økning fra 2012: 68% (fra 213 til.
1 Klubbens lederplan Anbefalt administrativ struktur for rotaryklubber i D2260. Implementeres senest 1. juli 2007.
TITLE Regionmøte region 3 9. April 2014 hos Sandvika Rotary klubb Thon Hotell Oslofjord, Sandvika.
Future Vision Plan (fremtidsplan) Oppdatering for ikke pilot distrikter.
PETS 2012 | 1Distrikt 2250John Ivar Solvik Velkommen til PETS Tema: Serviceprosjekter.
ROTARY mot år 2010 En mulighetenes organisasjon Grunnpilarer –Vennskap –Etikk –Utveksling av yrkeserfaring –Arbeide for internasjonal fred og forståelse.
PETS 1 Guvernøren åpnet DGE om årets motto Våre hjelpemidler Erfaringsoverføring Medlemsutvikling Det gode prosjektet Klubbadministrasjon Paralellsesjoner.
The Rotary Foundation – TRF Brumunddal Rotary klubb 15
The Rotary Foundation (TRF) PETS i D2250 Grete Sæbøe 9. mars 2013 District Rotary Foundation Seminar.
TITLE RI Presidentens forventninger til D2310 Distriktssamling D
D 2310 PETS OG DISTRIKTSOPPLÆRING 22.—23.MARS 2014 | 1 ROTARYS STRATEGIER STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator.
TITLE KLUBBENS MÅL OG PLANER PETS D
Medlemskap og mangfold
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Utfordringer og forventninger til kommende rotaryår Distriktssamling 2009 R.I. distrikt 2310 DGE Per Olav Stenseth18. april
Future Vision Plan Rotary Foundation mot et nytt århundre
PETS ROTARY INTERNATIONAL, DISTRIKT 2305 Ja, jeg aksepterer oppdraget som DG for !
1 Klubbens lederplan Anbefalt administrativ struktur for rotaryklubber,
Future Vision Plan The Rotary Foundation mot et nytt århundre
Foredrag Rudshøgda 19. september 2009
1 March 2010 STRATEGISK PLAN Revidert ROTARY INTERNATIONAL “ This is a changing world. We must be prepared to change with it” Paul Harris, 1935.
Rotary Distrikt 2260 Noen tanker om: Hvordan kan vi best beholde de medlemmene vi allerede har? Åge Bjor August 2009 Medlemsseminar 26. og
Norway Rotary Distrikt 2260 Kurs Bevisstgjøring av Rotary’s ledere Utarbeidet av Lillian Johansen og Finn Kolstø, Gardermoen Rotary Club.
Rotary Distrikt 2260 Midtveismøtet Utfordringer i vårt distrikt v/ Åge Bjor.
Distrikt Motivasjonsseminar Rotaryåret Prioriterte arbeidsoppgaver i kommende rotaryår: Medlemsutvikling Aktive klubber Støtte.
RYLA SOM REKRUTTERINGSBASE Bjørnar Nyborg, Halden RK Leder RYLA
"Rotaryskolen i D2250"1 Velkommen til informasjon om Rotary Klubb Bilde av klubbens banner/vimpel.
"Rotaryskolen i D2250"1 Informasjon om komitearbeidet i ………Rotary Klubb Bilde av klubbens banner/vimpel.
"Rotaryskolen i D2250"1 Velkommen til informasjon om Rotary Klubb Bilde av klubbens banner/vimpel.
GENERELL INFORMASJON OM ROTARY
ROTARYS OMDØMME MØTER MEDIA
PETS DISTRIKT 2290 ROTARY ÅRET MÅL OG STATEGIER.
Svein-Eirik Jensen Tel: , Mob: SEJ Rotarys etiske grunnlag.
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 ROTARYS STRATEGIER STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
*BEST Coaching Strategi – Organisasjonsutvikling – Executive Search - Coaching 1.
Velkommen til innkommende president sin time.
Til tjeneste Lions Norge Gode venner som hjelper andre.
NORFO | 1 ROTARYS STRATEGIER STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Tanker og utfordringer D Mitt Rotary Medlem fra 2001 President i Huseby -Flatås 2007 – 2008 District Trainer i Distrikt 2280 i
Medlemsutvikling PETS 2011
Telenors satsing på fri programvare Paul Skrede - GoOpen 2009.
RRFC Ingrid Grandum Berget
Åsane Rotary Klubb Velkommen til informasjon om
1 Thor Hægh 2011Slide 1 The Rotary Foundation’s Future Vision Plan ET FUNDAMENT FOR FREMTIDEN UTTESTING VED 100 DISTRIKTER.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
Strategi- og aktivitetsplan
TITLE STERKE KLUBBER: VÅR UTFORDRING PETS D2250 – Førde ARC Fred Schwabe-Hansen.
Politisk påvirkning.
Rotarys fredsengasjement Subject Ingrid Grandum Berget
POLIO PLUSS 1885 – 2019 V/ IPDG BJØRG MÅNUM ANDERSSON.
D2250 PETS 12. mars 2017 RRFC Ingrid Grandum Berget
LOGO OG MOTTO FOR
TRF i et lokalt perspektiv
Rotary Klubb Velkommen til informasjon om
ROTARY CONNECTS THE WORLD
TRF – The Rotary Foundation
PROSJEKTUTVIKLING SERVICE ABOVE SELF
Together, we see a world where people unite and take action to create lasting change — across the globe, in our communities, and in ourselves. Together,
Utskrift av presentasjonen:

STYRKE ROTARY – STRENGTHENING ROTARY Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16

Støtte og styrke klubbene Fokusere på og øke humanitær tjeneste 3 STRATEGIER Støtte og styrke klubbene Fokusere på og øke humanitær tjeneste Forsterke den offentlige oppmerksomheten og profilen - PR og kommunikasjon

ROTARYs 5 KJERNEVERDIER Tjeneste Fellesskap, Vennskap, Kameratskap Mangfold Integritet Lederskap

ROTAYRY FOUNDATION – 6 FOKUSOMRÅDER Fred og konfliktforebygging/løsning Sykdomsforebygging og behandling Vann og sanitær Barn- og mødrehelse 5. Grunnutdanning og leseferdighet 6. Økonomi- og samfunnsutvikling

Mai 2013 – Siegel+Gale overleverte sine funn BAKGRUNN Mai 2011 – Rotary Internasjonal besluttet å se på Rotarys varemerke og hvordan det oppfattes rundt i verden. Revitalisering ? Komité September 2011 – Engasjerte det internasjonale PR byrået Siegel+Gale – Simple is Smart Mai 2013 – Siegel+Gale overleverte sine funn August 2013 – Vi får presentert resultatene

Hvordan skiller Rotary seg fra andre organisasjoner ? STYRKE ROTARY Hva står Rotary for ? Hvordan skiller Rotary seg fra andre organisasjoner ? Hvorfor gjør Rotary en forskjell i verden ?

MÅL Tydliggjøre hva Rotary står for og hvordan vi er annerledes Øke bevisstheten og forståelsen for Rotary Motivere, engasjere og inspirere nåværende og framtidige medlemmer, donatorer, strategiske partner og ansatte As we finish our work with Siegel+Gale, our work is just beginning. Our objectives for the program are clear: Clarify what Rotary stands for…how we’re different from other nonprofits…and why people should care. Elevate awareness and understanding of Rotary. Motivate, engage and inspire current and prospective members…as well as our donors…strategic partners…and staff.

1997 – 1,2 mill.medlemmer, 2013 – forts. 1,2 mill.

RESULTAT AV UNDERSØKELSEN Aldri hørt om Rotary Kjenner bare til navnet Kjenner litt til The fact is, Rotary’s own Public Image Surveys* told us that people do not know us. Four in 10 have never heard of Rotary. Another four in 10 have heard of our “name only.” Only two in 10 claim to have “some familiarity” with Rotary…and unfortunately what they know is often colored by misperceptions and half-truths. *Research: Rotary Public Image Surveys completed 2006 and 2010. Responses received from six nations: Argentina, Australia, Germany, Japan, South Africa, United States. Surveyed approximately 1,000 individuals in each of six nations by phone and online. Survey has a +/- 4% margin of error.

VI FÅR IKKE FULL OPPMERKSOMHET FOR VÅRT GODE ARBEID UTFORDRING VI FÅR IKKE FULL OPPMERKSOMHET FOR VÅRT GODE ARBEID

ROTARY’S STYRKER DIFFERENSIERER OSS Et tverrvitenskapelig perspektiv tillater oss å se utfordringer på en måte ingen andre kan Muligheten til å benytte lederskap og ekspertise på sosiale spørsmål Lidenskap og utholdenhet som kreves for varig endring. Polio Samfunnspåvirkning i et globalt prespektiv Ser annerledes Tenker annerledes Handler ansvarsfullt We determined that Rotary has four core strengths that truly differentiate us. First, we see differently. Our multidisciplinary perspective enables us to see challenges in ways others can’t. Second, we think differently because we apply our leadership and expertise to social issues. Third, we act responsibly, with the passion and perseverance necessary for lasting change. There is no better example than polio. Fourth, Rotary is a grass roots organization that impacts communities globally. Påvirker samfunnet globalt

HVORFOR BLE DU MED OG HVORFOR BLIR DU I ROTARY med i Rotary i blå søyle / blir i grå søyle Samfunnsengasjement - bidra med positiv innflytelse i samfunnet Vennskap og kameratskap 30% Profesjonelt nettverk/ bedrifts utvikling For å ha positiv innflytelse globalt 20% Potensiale for personlig/ yrkesmessig anerkjennelse 10% Utviklingsmuligheter 0%

Rotarianere er engasjerte ledere RESULTAT Rotarianere er engasjerte ledere Ledelse definert ved tankesett (mindset) – ikke tittel eller posisjon Det personlige møtet vil allid være en drivkraft i Rotary Rotary påvirker samfunnet på et globalt plan

STRATEGI – VÅR KJERNE HVA ER ROTARY ? Undersøkelsen viser at få rotarianere kan gi et raskt og klart svar «Um» - nøling

STRATEGI – VÅRT BUDSKAP SAMLE LEDERE UTVEKSLE IDEER GJØRE INNSATS(TAKE ACTION) Disse 3 uttrykkene skal hjelpe rotarianere til å skape sin egen, enkle forklaring av Rotary som kan benyttes i en heis mellom 2 etasjer for å forklare organisasjonen – «Elevator speech»

ESSENCE STATEMENT - KJERNEVERDI Rotary samler ledere fra alle kontinent, kulturer og yrker for å utveksle ideer og gjøre innsats til gavn for samfunnet lokalt og internasjonalt.

ESSENCE STATEMENT Rotary unites leaders from all continents, cultures and occupations to exchange ideas and take action for communities around the world.

ROTARYs VERDEN Vennskap og global f0rståelse Vi bygger livslange relasjoner Etikk og integritet Vi utfører våre forpliktelser Mangfold Vi kobler sammen ulike perspektiv Yrkeskunnskap, Service og Lederskap Here they are…brought to life in a more active voice. Fellowship becomes  We build lifelong relationships. Ethics becomes  We honor our commitments. Diversity becomes  We connect diverse perspectives. And our vocational expertise, service and leadership become  We apply our leadership and expertise to solve social issues. Vi bruker vårt lederskap og ekspertise til å løse sosiale problem

ROTARYs VAREMERKE STRATEGI KJERNEN VERDIENE KOMMUNIKASJON Hvorfor vi finnes Do you recall our core values? Hva vi tror på Hvordan vi snakker om organisasjonen

SMART VÅR KOMMUNIKASJON Vi ser på problem fra ulike vinkler og anvender vår ekspertise for å løse sosiale problem på en måte som andra ikke kan. Vår kommunikasjon er insiktsfull. The first voice attribute is smart. We look at problems from different angles and apply our expertise to solve social issues in ways others cannot. This speaks to our ability to see challenges from different angles, and captures the expertise we apply to solve social issues. The guardrails provide clarity around what smart should and shouldn’t sound like. VI FØLES: Kunnskapsrike Klarsynte Sikre MEN IKKE: Mystiske Fraværende Arrogante

MEDMENNESKELIG VÅR KOMMUNIKASJON Vi takler verdens tøffeste utfordringer gjennom empati. Fra et kommunikasjons synspunkit fokuserer vi på mennesker og fortellinger som er troverdige. The second voice attribute is compassionate. We tackle the word’s toughest challenges through empathy. This speaks to our heightened emotional understanding of the people we’re trying to help. From a communications standpoint, we focus on real people and stories that are relatable.

UTHOLDENDE VÅR KOMMUNIKASJON Vi er utholdende i våre bestrevelser etter varige løsninger hjemme og ute. Vi har en besluttsomhet og driv. Vi taler med tydlighet og hensikt. The third voice attribute is persevering. We are relentless in our pursuit of lasting solutions to systemic problems at home and abroad. This speaks to our determination and drive. We speak with clarity and purpose.

INSPIRERENDE VÅR KOMMUNIKASJON Vi blir motivert av det fine vennskapet og de positive forandringar vi har fått til i samfunnet. Vi agerer med entusiasme og lidenskap. The fourth voice attribute is inspiring. This reflects our ability to motivate others to act by conveying hope, enthusiasm and passion. Voice also informs our visual identity system. So let’s take a look at how we’ll tell our story in pictures as well as words.

SLUTT RESULTAT – HVA VIL VI OPPNÅ ? Øke forståelsen for Rotary Øke medlemstallet Større forståelse i samfunnet Øke tilskudd til klubber, distrikt og The Rotary Foundation Øke partnerskap på lokalt og globalt nivå for å tilføre mer funding, flere relasjoner og mer ekspertise til Rotary saken So, what is the end result? The long-term success of “strengthening Rotary” through this initiative will be measured by the increased awareness and understanding of Rotary in our membership base and the general public. We have baseline data from 2006 and 2010 and the significant amount of research undertaken for this initiative. We can gauge progress through future surveys and focus groups. We all must speak and live Rotary’s voice. We all need to be using the same language, voice, and stories when we talk about the Rotary experience. The increased awareness and understanding of Rotary will have significant results to help us:   Increase membership and retention of like-minded individuals Increase impact in the communities served by Rotary Increase donor support to clubs, districts, and The Rotary Foundation Increase partnerships at the local and global levels to provide more funding, more relationships, and more expertise to the Rotary cause

Internasjonal pris til den norske regjering POLIO Internasjonal pris til den norske regjering Ny innsamling End Polio Now; Make History Today – Rotary + Bill & Melinda Gates Foundation – 2:1 opp til 35 mill. dollar til og med 2018

TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN. Kontaktinfo: inger. britt. zeiner@zeiner TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN ! Kontaktinfo: inger.britt.zeiner@zeiner.no Mobiltlf. 913 61 476, Jobb 333 59 904