Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
5 åringen og sammenhengen barnehage – skole
Advertisements

”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
POLITIETS MEDARBEIDER- UNDERSØKELSE 2011 HOVEDRAPPORT.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Hva er en medarbeiderundersøkelse?
Trivselsleder AS © 2011 Brukerundersøkelse aV Trivselsprogrammet Høst 2012 (Utdrag)
E-forvaltningskonferansen Randi Flesland
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Innbyggerundersøkelsen. Formål Mer kunnskap om..innbyggernes inntrykk av sin kommune..brukeres tilfredshet med tjenester og myndighetsorganer Utvikling.
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Årstad. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne.
Levanger kommune Driftskomiteen Medarbeiderundersøkelsa 2009 – Øystein Lunnan DK Orientering DK Medarbeiderundersøkelsa 2009.
Orientering Budsjett Rådmann Ola Stene – Forslag til årsbudsjett 2003.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Et utfordrende - men spennende samarbeid mellom pårørende og helsepersonell Offentlige dokumenter om samarbeidet ml helsepersonell og pårørende v/Hanne.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Medarbeiderundersøkelsen 2011 Gjennomført for hele Drammen kommune, inkl. foretakene og § 27 samarbeidene Fast ansatte og vikarer med kontrakt av lengre.
Medarbeiderundersøkelsen 2012 Gjennomført for hele Drammen kommune, inkl. KF ene og § 27 samarbeidene Fast ansatte og vikarer med kontrakt av lengre varighet.
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Sammenlikning av resultater på tvers av tjenester (utvalgte skalaspørsmål) Innbyggerundersøkelsen 2013 Prosjektnummer TNS /
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehjem Sykehjem Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehus Sykehus Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Videregående skole Videregående skole Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Grunnskole Grunnskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Omsorgsbolig Omsorgsbolig Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 ZEVS – København ”Fra funn til handling” 06.mai 2013 Mona Dreyer.
Resultater etter KBLs opplæring i husleieloven og forvaltningsloven
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Brukerundersøkelse av Trivselsprogrammet Høst 2013 (utdrag)
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – praktisk bistand fra kommunal.
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
Effektiviseringsnettverk Prosjektet - som i første rekke er et samarbeid mellom KS og KRD - ble initiert i 2001 av daværende Regjering som et ledd i satsingen.
Levanger kommune Rådmannen Brukerundersøkelse 2006 – Driftskomiteen – Ola Stene 1 Brukerundersøkelse 2006 Orientering Driftskomiteen.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Undersøkelsen 2009 Kommunikasjon. Innledning Kvantitativ undersøkelse av kommunikasjon Hensikt: ikke nødvendigvis å finne noe nytt, men å danne et bilde.
KVALITETSKOMMUNEPROGRAMMET DELPROSJEKT BARNEHAGE ”Kvalitetsutvikling i barnehager i Molde med fokus på pedagogisk ledelse”
Innbyggerundersøkelsen Forutsetninger 2012 antall svar % 2010 antall svar 39513,4% Samme fordeling kjønn 59 % kvinner – 41% menn Høyere andel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Trivselsundersøkelse 2014 Brukerundersøkelse høst 2014 (utdrag) Skoler som ble kontaktet Alle 882 trivselsskolene som var aktive høsten Besvart av.
Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folkebibliotek Folkebibliotek Innbyggerundersøkelsen 2013.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
© Bergen kommune Hva er god eldreomsorg? Bjørn-Frode Schjelderup Fraksjonsleder helse og sosialkomiteen (H) Bergen kommune 15. Mai 2007/Radison SAS Royal.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune Februar-mars 2016 Overordnet rapport for Petrine barnehage.
BRUKERUNDERSØKELSE I BARNEHAGEN INFORMASJON TIL STYRERE DATAINNSAMLING I denne presentasjonen finner du viktig informasjon om hvordan du kan bidra til.
KONGSVINGER KOMMUNE.
Medarbeidertilfredshet i kommunene
Brukerundersøkelser - resultat
Brukeren skal være viktigste aktør
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
”Fjellfolk-kommunen”
Utskrift av presentasjonen:

Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE

Prosess 1.Første undersøkelse gjennomført i Før undersøkelsen i 2009: Møter med ledere, brukere og ansatte for å avklare viktige temaer for Kongsvinger (for helse og omsorg ble denne prosessen gjennomført høsten 2011) 3.Undersøkelsen gjennomført februar / mars Svar på skala fra 1-6 (terningkast) 5.I tillegg: løsningsfokuserte spørsmål 1.Hva fungerer bra i dag 2.Forslag til forbedringer 6.Spørremåte: Web og papir

Flere svar i 2012 enn i Medarbeiderundersøkelsen: 984 svar = 79 prosent (75 prosent i 2010) 2.Brukerundersøkelsene: svar fra brukere av tjenester 1.Barnehage: 54 prosent (51 prosent i 2010) 2.Skole: 51 prosent (38 prosent i 2010) 3.Byggesak og regulering: 34 prosent (20 prosent i 2010) 4.Psykisk helse: 19 prosent (40 prosent i 2010) 5.Aktivitet og bistand – pårørende: 60 prosent 6.Aktivitet og bistand – brukere: 82 prosent 7.Hjemmetjenesten: 43 prosent 8.Sykehjem– brukere: 63 prosent 9.Sykehjem– pårørende: 51 prosent

Oppsummering av alle svar: Totalt over halvparten femmer og seksere

Generelt gode resultater

Alle undersøkelsene har mange femmere og seksere

Hovedkonklusjoner 1 1.Medarbeiderundersøkelsen: Mange trives godt med arbeidet og bedre lederskap 2.Barnehage: Tjeneste med nest best resultater og bedre enn landsgjennomsnittet 3.SFO: Foreldrene ønsker flere aktiviteter og bedre informasjon 4.Grunnskole: Elevene trives svært godt og foreldrene har blitt mer fornøyd med læringsforholdene

Hovedkonklusjoner 2 1.Behandling av byggesaker og reguleringsplaner: Flere svar og forbedring med resultater omtrent som i resten av landet 2.Psykisk helse: God kompetanse, men behov for bedre informasjon 3.Sykehjem – brukere: Svært bra pleie og omsorg, ønsker bedre tilbud om aktiviteter. Litt mer fornøyd enn pårørende. Best resultater 4.Sykehjem – pårørende: Svært bra pleie og omsorg, ønsker bedre tilbud om aktiviteter

Hovedkonklusjoner 3 1.Hjemmetjenesten: Svært fornøyde brukere - lavest skår for brukermedvirkning 2.Aktivitet og bistand – brukere: Svært fornøyde brukere - lavest skår for brukermedvirkning 3.Aktivitet og bistand – brukerrepresentanter: Mindre fornøyd enn brukerne. Stor spredning i svarene

Litt bedre resultater enn i Medarbeider: Uendret 2.Barnehage: Uendret 3.Grunnskole: +0,2 4.SFO: +0,1 5.Byggesak og regulering: + 0,2 6.Psykiske helse: -0,1 7.Helse/omsorg: ingen resultater å sammenligne med

Medarbeiderundersøkelsen - hovedresultater 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere

Ledere har høy tillit til medarbeiderne

Medarbeiderne stiller opp for hverandre

Arbeidet oppleves som meningsfullt og mange mestrer jobben godt

Barnehage brukerundersøkelse 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere

Bedre skår enn landet på mange spørsmål

Barna har venner og liker aktivitetene

Foreldrene er svært fornøyd med åpningstid og at barna blir tatt på alvor

SFO brukerundersøkelse 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere

18 prosent uten tilbud ønsker tilbud dersom det legges opp annerledes

Halvparten bruker tilbudet hver dag

Fornøyd med åpningstiden, ikke like fornøyd med variasjonen i tilbudet (1)

Fornøyd med åpningstiden, ikke like fornøyd med variasjonen i tilbudet (2)

Grunnskole brukerundersøkelse 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere

Elevene trives svært godt - og foreldrene har blitt mer fornøyd med læringsforholdene (1)

Elevene trives svært godt - og foreldrene har blitt mer fornøyd med læringsforholdene (2)

Byggesaker og reguleringsplaner - resultater 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere

Skår som landet (1)

Respektfull behandling av brukerne (1)

Respektfull behandling av brukerne (2)

Psykisk helse - brukerundersøkelse 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere

De ansatte har god kompetanse

Aktivitet og bistand - brukere 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere

Godt fornøyde brukere Lavest skår for bruker- medvirkning (1)

Godt fornøyde brukere Lavest skår for brukermed- virkning (2)

Aktivitet og bistand - pårørende 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere

Skår som varierer fra 3,3 til 4,5 Pårørende er mindre fornøyd enn brukerne

Store forskjeller i skåren til pårørende

Sykehjem, HDO og Skyrud – pårørende 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere

Brukere: Svært bra pleie og omsorg ønsker mer tilbud om aktiviteter (1)

Brukere: Svært bra pleie og omsorg ønsker bedre tilbud om aktiviteter (2)

Sykehjem, HDO og Skyrud – pårørende 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere

Pårørende: Svært bra pleie og omsorg ønsker mer tilbud om aktiviteter (1)

Pårørende: Svært bra pleie og omsorg ønsker bedre tilbud om aktiviteter (2)

Hjemmetjenesten - brukere 1. Medarbeidere 2. Barnehage 3. SFO 4. Grunnskole 5. Behandling av byggesaker og reguleringsplaner 6. Psykisk helse 7. Aktivitet og bistand - brukere 8. Aktivitet og bistand - pårørende 9. Sykehjem, HDO og Skyrud - brukere 10. Sykehjem, HDO Skyrud - pårørende 11. Hjemmetjenesten - brukere

Svært fornøyde brukere Lavest skår for bruker- medvirkning (1)

Svært fornøyde brukere Lavest skår for brukermedvirk- ning (2)