Rv 808 Finneidfjord - Hemnesberget Del 1. Finneidfjord - Lakshusneset Del 2. Lakshusneset - Åsen Del 3. Åsen - Hemnesberget.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Trygg økonomisk styring. Bilder: VG/Na24 Krevende tider i våre naboland - Over 25 millioner mennesker i Europa er uten jobb.
Advertisements

Skoledebatten i Hemnes kommune Tilbake til 2003 Onsdag Møte om foreslåtte endringer angående på skoler på Bjerka, Finneidfjord, Hemnesberget.
Snarveien over Averøya ○ Kortere reisetid ○ Bedre sikkerhet ○ Sterkere region ○ ○ Separerer lokaltrafikk og gjennomgangstrafikk ○ ○ Gir ekstra vekstimpuls.
Bergen en sykkelby med potensiale
Regionrådsmøte 28. mai 2013 Hamar kommune v/ Tone Wabakken.
Arbeidsoppgaver, markedssituasjon Anlegg Lars Aksnes Bransjemøte 4. mars 2005.
ENGER.
Grunnfondsseminar Oslo, 21. september Gode og stabile rammebetingelser •Sterk økonomisk vekst •Høy befolkningsvekst –Stavanger-regionen Norges tredje.
1 RESULTATRAPPORT 30. april 2010 Kull I-III, alle avsluttede MB utdanninger.
E16 Sandvika – Hønefoss Strategier og planer
Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35.
Muntlig Matematikk Eksamen
Spørsmål fra Ragnhild Røed, AP: 1.Om skoleveier; sikkerhet og brøyting 2.Om vinterdrift i sentrum.
Hva satser Oslo På Store og små prosjekter
Mulighetsstudier fv33 og fv34
St.meld.nr 25 (2005 – 2006) Mestring, muligheter og mening
Maria Wirkola Plansjef
Mandat: •Planen skal gi grunnlag for videre arbeid i Frostatingssammenheng og som grunnlag for innspill til de enkelte fylkeskommuner, Trøndelagsrådet.
VA-tiltak langs Svelvikveien mellom Solumstrand og Svelvik grense – Orientering til Bystyrekomitèen Hensikt: Gi komitèen en orientering om.
St. Edmunds vei i Ullern bydel
Reguleringsplan Vendespor Ski sør -del av Follobanen – nytt dobbeltspor Oslo – Ski Åpent møte
Nordfjordkryssing AS Nordfjordkryssing er et selskap som jobber for at det skal komme en bro ved Lote/anda innen Selskapet eies av Eid, Gloppen og.
Nasjonal Transportplan
Lavtemperatur asfalt og nye muligheter LO seminar 19
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Fv. 108 Tangebekken-Skjærhalden - tiltak for myke trafikanter Åpent møte Hvaler rådhus 11. desember 2012.
Trondheim - Steinkjer Trønderbanens utvikling Fra 0,55 mill reisende til 1,1 mill fra 1992 – 2002 Innsats på stasjoner og holdeplasser: Lerkendal, Røstad,
Litt om Statens vegvesen
Fylkes- og kommunale veger
Trøndelag som havbruksregion – hvordan utvikle næringen videre Jørund Larsen Regionsjef, FHL Midtnorsk Havbrukslag.
Miljø Klima Regional utvikling Sysselsetting
Et selskap i TK - Konsernet
En beskrivelse av SFV sitt prosjekt.. SFV - Eierne 51 % 34 % 15 %
ByggArena Byggebørs Haugesund. 12. november 2010
ASKØY KOMMUNE INVESTERINGER I BYGG OG ANLEGG 2011 – 2014
Sykkelbynettverk Sandefjord 7-8 mai mai
E6 Helgeland Alternative utbyggingsmuligheter
Krødsherad kommune TRAFIKKSIKKERHETSPLAN
HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – Programmet er etatens gjennomføringsplan.
Levanger kommune Økonomiplan oppdatert versjon pr 11. August 2003 – Ola Stene Økonomiplan oppdatert versjon pr 11. August 2003.
Forskningssamarbeid i UH-nett Vest: Status, utvikling og perspektiver Sigmund Grønmo Samarbeidsmøte HiB 30. november 2010.
Kjerringsundet Ny veg mellom Otrøy og gossen
Handlingsplan for parkering Trenger byen en P-politikk?
TRAFIKKSIKKERHETSTILTAK LANGS AVLASTNINGSVEI I BYGGEPERIODEN FOR FIREFELTS E6 - Sikring av myke trafikanter gjennom Steinsvingen.
Økonomi og pengestrømmer i idretten
Ringgatas forlengelse Åpent møte 20.mars 2014 Informasjon Spørsmål Synspunkter Høringsfrist 28.april 2014.
Detaljreguleringsplan for Opstad Vest
Plan for dagen (ca-tider)
Levanger kommune Rådmannen Formannskapet 7. September Én forklaring på utfordringene våre Med alderssammensetning og inntektssystem fra 1999 ville.
E6 mellom Ulsberg og Melhus har mange trafikkulykker, samt at dårlig og varierende vegstandard gir dårlig trafikkflyt og fremkommelighet.
KVU Oppland grense - Jaktøya Verksted 22. november 2010 på Oppdal Statens vegvesen Region midt Jill Hammari Sveen.
Ny bro over Glomma i Fredrikstad Presentasjon av planprogram Åpent møte
Foto: Bjørn Erik Olsen Gode oppstartsmeldinger Geir Davidsen, fagleder plan
Utvikling av E6 Helgeland. Utvikling og standardheving av E6 på Helgeland Omfang (mill kr) Ca kostnad Utbedring vegbredde til 8,5 m1000 Utskifting av.
Fv. 91 Breivikeidet bru - Hov Forprosjekt. Bakgrunn Bygging av ny Breivikeidet bru i 2010 –Grunnforhold –Kostnader.
Drifts- og vedlikeholdskontrakter med funksjonsansvar – alternative modeller årets utlysing Informasjonsmøte 9. oktober 2009 Bjørn Erik Selnes.
E6 Helgeland Utviklingskontrakt Utbygging – utbedring - drift og vedlikehold NVF-møte 10. juni 2011 Bjørn Erik Selnes.
InterCity Drammen - Kobbervikdalen
Gang- og sykkelveg langs Uthaugvegen
GSV langs Fv245 Hårberg - Uthaug
Bypakkane i Møre og Romsdal Status i prosessen og prosjektoversikt
Oppsummering 02.september 2016
OMRÅDEREGULERING SEGALSTAD BRU
Arbeidsopplegg for Region vest
Reguleringsplan for nytt næringsområde med tilhørende adkomstveg på Ausenfjellet Informasjonsmøte
Jernbanetiltak i Brynsbakken (strekningen mellom Oslo S og Bryn)
Ramstadtoppen 14 desember 2018.
Etterarbeid – Et luftig oppdrag
E10/rv. 83/rv. 85 Evenes–Harstad-Sortland
Utskrift av presentasjonen:

Rv 808 Finneidfjord - Hemnesberget Del 1. Finneidfjord - Lakshusneset Del 2. Lakshusneset - Åsen Del 3. Åsen - Hemnesberget

Rv 808 Finneidfjord - Hemnesberget Del 1. Finneidfjord - Lakshusneset Reguleringsplanarbeidet er påbegynt Legges ut til offentlig ettersyn vinter/våren 2002 Berørte grunneiere, som vi har oversikt over, vil få tilsendt planutsnitt over sin eiendom Håper på godkjenning av reg.planen sommer 2002 Forkastet to alternativer (tunnel gjennom Grønvikneset og omlegging over Sæteråsen)

Rv 808 Finneidfjord - Hemnesberget Del 2. Lakshusneset - Åsen Vi har sett på linjevalg, men ingen detaljer Forkastet flere linjer ved Gangvikelva, oversiden av Moan gård, mellom Moan og Ekkern, ved Ekkerneset og tunnel gjennom Prestenget. Mye gjenstår før en reguleringsplan er på plass Denne strekningen planlegges etter at del 1 er ferdig.

Rv 808 Finneidfjord - Hemnesberget Del 3. Åsen - Hemnesberget Det er ikke gjort noe planarbeid. Her blir det sannsynligvis planlagt gang/sykkel-veg eller fortau etter eksisterende veg. Denne delen vil bli planlagt og bygd til slutt.

Rv 808 Finneidfjord - Hemnesberget Dagens situasjon Trafikktall=750 biler i døgnet, 13% tunge Varierende bredde Svinget, slyngkurve ved Prestenget Dårlig bæreevne Uryddig i Hemnesberget sentrum

Rv 808 Finneidfjord - Hemnesberget Framtidig vegstandard Hovedveg med totalbredde 6.5 m Enhetlig vegbredde 10 tonn bæreevne Minste horisontalkurve radius 110 m Dimensjonerende fart 60 km/t

Rv 808 Finneidfjord - Hemnesberget Grunnerverv Det erverves 1 m utenfor vegens skjæringstopp/fyllingsfot eller minimum 3 m fra vegkant. Grunneiere som vi har oversikt over får kartutsnitt tilsendt når planen legges ut til offentlig ettersyn.

Rv 808 Finneidfjord - Hemnesberget Massedeponering Antatt overskudd på ca m3 Vi vurderer flere alternativer Vest for stormyra Ved Åsen industriområde Ved Moan gård Steinbrudd i Juvika

Rv 808 Finneidfjord - Hemnesberget Økonomi I Nasjonal Transportplan 2002 – 2011 er det satt av 125 mill. kr. I planperioden er følgende antydet: 2003: 9 mill kr 2004: 25 mill kr 2005: 30 mill kr