For avsendere til e-Boks.no - For B2C markedet.. Agenda Dette dokumentet tar for seg punkter man må ta stilling til for å bli satt opp som en avsender.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
HVA ER ?.
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
System i sysakene Få skoesken inn i datamaskinen.
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Keyforce SMS Mobile Link
Opprett avansert nyhetsbrev Oppgave: Opprette et nyhetsbrev med flere underliggende sider. Underliggende sider vil vises med tittel, ingress og ingressbilde.
BraWeb Bestilling.
Brukerveiledning for gruppeledere
Opprett enkelt nyhetsbrev Oppgave: Opprette et enkelt selvstendig nyhetsbrev uten link til undersider. All tekst som skal presenteres skal ligge på samme.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
EVurdering Et webbasert system for elektronisk vurdering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av elektronisk system for vurdering av forskningssøknader.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
HVA ER ?.
Hvordan melde seg på skyteaktiviteter 1.For å kunne melde deg på skyteaktiviteter må du være godkjent av avdelingen som aktiv skytter. Før dette må du.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Legge inn bilder på Lindås IL sider Unngå bilder på Hovedside, dersom du må, bruk bredde mindre enn 100 punkt Denne veiledning viser det å legge inn eget.
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
1. Om postere Når vi her snakker om Postere mener vi vitenskapelige plansjer til bruk på seminarer, kongresser og i andre faglige sammenhenger. Vi snakker.
CV Curriculum Vitae.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
: Elektronisk post Hva er elektronisk post
Gerica på ny plattform Oppdatert
IT for Medisinsk sekretær Kai Hagali. Hva er fletting  Koble en database(Tabell) til ett dokument  En eller flere mottakere  Annet bruk en dokument.
Relansering av eFaktura B2B. Nord Europas ledende meldingsformidler Itella leverer elektroniske informasjons- løsninger og -tjenester i ti nordeuropeiske.
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Velkommen til WorkShop Trio Enterprise Attendant for sentralbord
10 regler for å skrive for web
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 10 1 Arbeid på PC Fortrolighet i arbeidet med PC Skikk og bruk IT-kontrakten Spørsmål?
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
7. Typography, Readability & Legibility Lesbarhet.
© Bergen kommune1 Dexter Fakta opplysninger om barnehagen som adresse, tlf, e-postadresse, plasstyper, antall plasserte barn osv. hentes fra Extens og.
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
Digital postkasse: Få med innbyggerne! Felles innbyggerrettet kommunikasjon fra offentlige avsendere Februar 2015.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2002 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2001 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
23. Spillere For spillere i Postenligaen og 1.div.
ArrangeIT Webbasert system for å håndtere påmelding og fakturering ved ulike typer arrangementer.
Klubbjournalister Haslum IL, Håndball. Hva kan du gjøre? Artikkler Du kan lage og publisere artikler på de områder du har tilgang til. Artiklene vil komme.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 6 – Prosessbeskrivelse Aktivitetsskolen.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
Rutine: Godkjenning av dokumenter i ephorte To metoder for godkjenning: 1.Send til godkjenning til 1 person – enkel godkjenning 2. Send til godkjenning.
Arbeidsgruppen anbefaler følgende formater 4:1 600 x 150 – TOPPBANNER (Påkrevd) 3:1 600 x STOR TOPPBANNER (opsjon) 2:1 600 x NETTBOARD (opsjon)
Kommunikasjon mot Handelsbanken
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Velg digital postkasse på Norge.no
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Opplæring SAP Portalen
Forside/oversikt Fag / tema Kunst og Håndverk Trinn Ungdomstrinnet
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Prevas Connector og WHM versjon 4.0
Utskrift av presentasjonen:

For avsendere til e-Boks.no - For B2C markedet.

Agenda Dette dokumentet tar for seg punkter man må ta stilling til for å bli satt opp som en avsender til e-Boks: Presentasjons materiale Avtale om e-Boks Videre tidsplan

Forutsetninger for å stå på e-Boks "site» – hensikts erklæring: 1.Intensjonsavtalen signeres og videresendes til e-Boks 2.Logo sendes til e-Boks 3. i-tekst utarbeidet og sendt til e-Boks Hensiktserklæring og avtale

Forutsetninger for å være i produksjon i e-Boks :  Avtalen signert og videresendt til e-Boks  Data på avsender, Org navn, org nr, adresse samt kontaktperson, tlf og epost.  Kommunikasjon er ok  Abonnement tekst forberedt og videresendes til e-Boks  Revidert tekst sendes til e-Boks  Bransjetilknytning på plass  Hvilket spesifikt bedriftsnavn skal stå som avsenderen av e-Boks "siten  Navn på dokumentgruppe(r) må på plass  Analyse av hvilke materialer som skal være under dokument gruppe(r)  Test gjennomført og godkjent Hensiktserklæring og avtale forts.

Bransje Bransje: Dere skal ta stilling til hvilken bransje dere tilhører

Avsender (kunde) og logo Logo: Dere skal sende over deres offesielle logo i.gif-format (alternativt.jpg-format). Formatet på logoen er 200 x 50 pixels (bredde x høyde). Navn: Dere skal ta stilling til hvilket navn dere vil presenteres under på e-Boks benytter ikke selskaps- betegnelser.

i-tekst I-tekst = informasjon for brukeren fra kunden I opplysninger om avsenderen, kan kunden fortelle brukeren om hvordan e-Boks er brukt av kunden, for eksempel en link til deres eget nettsted (husk at senere endringer i ip-adresse). Det anbefales at denne teksten ikke inneholder datoer eller bestemt dokument beskrivelser, som det krever en høy grad av vedlikehold kunden. Et eksempel på en slik tekst kan være: "Company A / S er nå klar til å levere post til deg i din e-Boks. Det vil etter hvert komme flere dokumenter fra selskapet A / S, som du kan velge å motta e-Boks. Du kan lese mer om e- Boks i Company A / S på følgende link Company Ltd " Teksten vises på avsender siden og utarbeidet av kunden. Det kan være maksimalt 65 x 20 tegn.

Abonnements-tekst Abonnement tekst = informasjon om dokumentet Informasjon om dokumentet skal inneholde en klar beskrivelse av hva brukeren skal motta, hvor ofte det blir sendt ut, etc. Dere skal også gjøre kunden oppmerksom om det vil omfatte noen spesielle forhold for abonnementet. Det anbefales også å legge til følgende setning: "Dokumenter (brev, meldinger, osv..) som du mottar i e-Boks har samme rettsvirkning med hensyn til aksept og klagefrister, som om de skulle mottatt vanlig post. Når du har registrert deg som abonnement i e-boksen, vil du heretter ikke motta slike brev, meldinger osv.. Som ved vanlig post fra avsenderen. " Teksten vises når brukeren klikker på dokumentets navn og er utarbeidet av kunden. Det kan være maksimalt 65 x 98 (= 6370) tegn.

Dokumentgrupper og materiale_id Hvordan man kan definere grupper av dokumenter og material_id e-Boks data modellen er generelt strukturert som følger: Nivå 1: Bransje Avsendere er delt inn i bransjer som er definert av e-Boks basert på brukernes oppfatning av selskaper og offentlige myndigheter, for eksempel banker. Nivå 2: Avsender (kunde) Selvstendig juridisk enhet. Skriv juridiske navn eller merkenavnet Nivå 3: Dokument = Deres påmeldings nivå Nivået der brukeren registrerer seg for e-Boks. Dokument Group vil klart beskrive hva brukeren registrerer. Den Danske Bank har, for eksempel oppretter gruppen 'Fund og depotmottaker' som inneholder følgende materialer: lagerrutiner, innbetalingsgebyrer, aksjehandel, varsel av interesse melding om utbytte, kunngjøring om utvinning, velkommen som abonnent Nivå 4: Material_id (dvs dokument id) Vises ikke til brukeren. En dokument gruppe kan inneholde flere materialer som brukeren abonnerer på ved å abonnere på en dokument gruppe. Alt materiale (dvs. dokumenter) som skal sendes via e-Boks må være tilknyttet en gruppe og en materiale_id. Definisjon av dokumentgrupper er laget i samarbeid arbeidet mellom e-Boks og kunden. Materiale_id defineres av e-Boks og returneres til kunden til bruk i grensesnitt for materialet. synlig for brukeren usynlig for brukeren

Dokumentnavn Navnet på dokumentet, som brukeren ser det i sin e-Boks, fremkommer ved en kombinasjon av en fast og en variabel tekst. Den faste tekst står altid først i dokumentnavnet og er den tekst, som materiale_id’en fikk, da det ble opprettet av e-Boks. Den variable tekst stammer fra feltet [materialebeskrivelse], som kommer fra grensesnittsbeskrivelsen for materialet. Det er ikke nødvendig å angi en (variabel) tekst i feltet [materialbeskrivelse]. I det tilfelle vil dokumentnavnet (det som brukeren ser) utelukkende være den faste tekst. Av hensyn til brukernes mulighet for senere at gjenfinne et dokument, er det hensiktsmessig også å benytte seg av den variable tekst. I tilfelle med pensjonsoversikten når avsender har sendt en ‘Pensjonsoversikt’ (=fast tekst) fra ‘2008’ (= variabel tekst). Bemerk, at den samlede tekstlengden (fast tekst + variabel tekst) ikke må overstige 100 karakterer og at det ikke må benyttes spesialtegn.

Bilag Et bilag er informasjon som avsender ’vedlegger’ et dokument. Det skal sammenlignes med innstikk til en traditionel brevforsendelse. Bilag er typisk generell informasjon fra en avsender til sine kunder, f.eks. om nye produkter. Da blir et bestemt bilag relateres til et bestemt dokument, dvs. bilaget er personalavhengig. I bilag er det mulighet for at lage bedre presesentationer. B.l.a. kan det benyttes vektorgrafik, som fylles ut. Det er også mulighet for å benytte seg av aktive felter og links, f.eks. til eget site. Tilknytning av et bilag til et materiale sker i grensesnittet for materialet. Her angis de bilag_id’er dere har mottatt fra e-Boks da bilagene ble opprettet. Fra det enkelte materiale kan det relateres opp til 10 bilag. Et bilag må maksimalt ha en størrelse på 480 Kb. Dere skal ta stilling til, hvilket navn bilaget skal presenteres med i inboksen. Navnet kan maksimalt utgjøre 50 karakterer og det må ikke benyttes spesialtegn. Bilag skal leveres til e-Boks i ferdigt PDF-format. Alternativt til 3. part for konvertering

Bilag Punktene under bør vurderes når dere skal utarbeide vedlegg  Vedlegg burde være i A4-format, så brukeren kan printe det  Font størrelsen bør ikke være mindre enn 10 punkt (dpi)  Begrens fontvalget til Arial (Helvetica), Times New Roman og/eller Courier (som finnes på PC)  Bilder skal være 72 dpi-oppløslig, optimert til visning på skjerm (screen optimized)  Unngå bilag som er større end Kb  Tenk på hvordan det vil være for mottakeren å lese bilaget  Tekst i bilag burde ikke være i spalter, da brukeren skal scrolle opp for at lese de neste spaltene  Det bør ikke være mere end 80 tegn i en linie, da det ellers er vanskeligt at ‘fange næste linie’  Grafiske elementer, somskal presenteres i bold, bør være i format av vektorgrafik (EPS)  Utnytt PDFs muligheter med aktive felter og links, farver, mailto mv.  Det ‘beste’ PDF-bilag utarbeides ved at lagres i Postscript-formatet for deretter å konverteres til PDF via Adobes distiller (screen optimized)

Videre Ønsker deres bedrift 2-veis kommunikasjon med deres kunder i e-Boks?

Hva vi kan tilby for bedre kundesamhandling  Sikker to-veis kommunikasjon  Service meldinger direkte til e-post eller SMS  Integrere e-Boks mot eget saksbehandlingsystem Avsendere Brukere

• Brukere kan kommunisere sikkert med avsendere, hva er deres ønske i forhold til det? Sikker to-veis kommunikation