Prosjekter ART videreutdanning

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Løpende måling av pasienttilfredshet ved Psykiatrisk Divisjon, Stavanger Universitetssjukehus, 2013   Alle pasienter som har gått i poliklinisk behandling,
Advertisements

IDRETTSLIG AKTIVITET BLANT ELEVER I VIDEREGÅENDE SKOLE
Program for foreldre, barn og lærere Carolyn Webster-Stratton, Ph.D.
CSK Fotball J-2000 Foreldremøte •Nytt trener team •Opplegg for sesongen •Reisecup •Økonomi/dugnad •Roller •Annet Agenda.
Spillermøte CSK F-Jenter 2004
Velkommen DET ER MITT VALG Et utviklingsprogram for arbeid
Klubbintern utdanning av dommere til barne- og ungdomsavdeling Hinna Fotball har i dag: Sportslig Utvalg uten interesse for dommere. Spillerutvikler og.
Velkommen DET ER MITT VALG Et utviklingsprogram for arbeid
Lagledermøte Statoil NC, U23 mesterskap og NM sprint junior Ett lagledermøte vil bli avholdt.
Det kommunale og det statlige barnevern
SKOLEVEGRING Veileder i skolevegringsproblematikk
Indikatorer til nytte og besvær Test nasjonale indikatorer for uh-bibliotek Bente Saxrud, Handelshøyskolen BI.
VELKOMMEN TIL STØVER SKOLE
Overgangsprosjektet.
Søknadsfrist 26. mai 2008 Studiested Stord Du kan finne mer informasjon om skolen og studiene på KONTAKTPERSONER Bjørg Sørfonden Bye -
Utekontakten i Bergen kommune /UTE ETTER NYE MULIGHETER/
Senter for Oppvekst Drammen kommune
Et økende problem i skolen?
Presentasjon for formannskapet 20. mars 2013
Praktiske oppgaver. Oppgave 1 Profesjonsetikk i klubben.
Kretssamling 95/96, februar Eidehallen PROGRAM TIL SAMLINGEN feb 2011 Norges Fotballforbund | 2 Fredag 25;
Velkommen Geir Stene-Larsen, Folkehelseinstituttet Sesonginfluensa-fugleinfluensa-pandemi Infuglensa. Bjørn Iversen, FolkehelseinstituttetBjørn.
Høring om baseskoler NSLF v/Petter Tresselt.
Gjennomføring av unge&rus Nordseter skole 2008/09 Lena Bjørnsen Hoff.
Velkommen til møte i Salten Regionråd Fauske Hotell 20. – 21. november 2008.
Bra! Generalisering Hvordan overføre det som trenes
1..
Den Norske Turistforenings satsing på skole Studieforbundet Natur og miljø, Orkanger 24. april 2004.
Den systemteoretiske analysemodellen Levanger 20. – 21. april 2006
Bakgrunn for satsingen  Oppstart 2004  Opplæringsloven § 9A  Samarbeid mellom Barne –og familiedepartementet, Sosial og Helsedirektoratet og Utdanningsdirektoratet.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN DESEMBER 2013 Gruppe: 3. og 4. klasse / 9-10 år Trenere:Tore, Hege, Espen, Nina, Jostein, Per Harald, Henrik og Kyrre Endelig.
Ulikheter og variasjoner
LP og evidens i undervisningen
Design evalueringsstudie ART 08/09 Frode Svartdal, Knut Gundersen Oppdatert 20. november 2008 Frode Svartdal.
ART-prosjektene Rogaland Tormod/Heidi/Gry Sandnes Skole – alternativ – 2 grupper (a 4 elever) Randomisering mulig Tidsdesign mulig ART, kanskje.
Kull 5 - Prosjekter 5. November 2010.
1 Sara Nirvander Født: Posisjon: Målvakt.
KPPT K Kommunal P Pedagogisk P Psykologisk T Tjeneste
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
Barnevern – store satsinger, udekkede behov Helge Eide, KS Agder høstkonferanse
Foreldrenes betydning for elevenes læringsutbytte
Levanger kommune Rådmannen Brukerundersøkelse 2006 – Driftskomiteen – Ola Stene 1 Brukerundersøkelse 2006 Orientering Driftskomiteen.
Spillermøte CSK F-Jenter september 2014.
Hva skal til for å få alle skolene godkjent?
Barnevernets målsetting og oppgaver
Møte med klassekontaktene
Systematisk arbeid for et godt læringsmiljø
Medvirkning og medborgerskap i skolen
Tor Selstad Storbyforum KRD 2. februar 2005
Innspill AU OPPVEKST OG UTDANNING
Utekontakten i Bergen kommune /UTE ETTER NYE MULIGHETER/ Strømgaten 10.
Velkommen til foreldremøte på Lyshovden Oppveksttun-skole
BSK skiskyting : Tilbud til junior- og HL-løpere 2009/ skisse til diskusjon 2/3/2009 For styret: Jon Håvard Loge Mars 2009.
KLASSELEDELSE.
HÅNDTERING av BRÅK og URO
 Unge & Rus eies og driftes av KoRus-Nord Kompetansesenter rus, Nord-Norge  Unge & Rus er utviklet i et samarbeid mellom −KoRus-Nord −Høgskolen i Bergen.
Barnas læringsmiljø Foreldrenes påvirkningsmuligheter Hanne Steen og Marit Brekke Lone skole 25.april 2016 Hanne Steen1.
Hva er Ung:leder? Norsk Friidretts storsatsing på ungdom som frivillige bidragsytere og lokale aktivitetsskapere. Ungdom vil og kan – vi må bare satse.
Breimyra skole Velkommen til foreldremøte Vi bryr oss – læring for livet.
Foreldrenes betydning for elevenes læring Thomas Nordahl
Kompetanse for manfgfold
IST Barnehage – Brukerutvalg Åpent for alle
Ledersamling Olweus- programmet
Kombinasjonsklassen Et skoletilbud for minoritetsspråklige ungdommer i Larvik med kort botid i Norge.
Rapport til Samhandlingsutvalget
Sandefjord Kommune Helse-Sosial og Omsorg Seksjon familie og helse
Meldingen omhandler faktorer og resultater knyttet til mål på områdene:
Som medlem i UiT BIL kan du: - være med på mange ulike treninger hver uke - du kan få dekket deltakeravgift til forskjellige konkurranser (ski, sykkel,
Velkommen til foreldremøte
Utskrift av presentasjonen:

Prosjekter 08-09 ART videreutdanning Oppdatert 16. desember 2008

Stavanger, Kvaleberg barneskole Lars, Stig Mange (25, 3. kl.?) Standard ART

Bergen (Bjørgvin): Atferdsinst. 13-18 Solfrid, Tone Berit Ca. 13 plasser, vurderer gruppen før utvalg Motivasjon til deltakelse viktig Standard ART

Nannestad ungd.skole (8. el. 9. kl.) Randi, Wenche Standard ART (Parallelt: Hvilken effekt har ART-utdanningen på trenerferdigheter?)

BUF-etat, Stavanger Heine (Tove) 5 deltakere – 13-15 år Familie-ART Institusjon Hjemme-basert tiltak Standard ART først Familie-ART

Ravnanger ung.skole (8 kl.) Ingvild, Remy 6-8 ungdommer fra 4 klasser (helsegruppe velger ut) Standard ART

Harestad skole (barneskole) Anne Louise, Marianne Standard ART i en 3.-klasse (en annen 3. klasse som kontroll)

Haugesund barnevernsenter Hanne, Anbjørg 4 deltagere (12-15 år) Standard ART

Mandal BUF Bengt (Geir) Furuly (Mandal): Ungdomshjem (13-18) Kun jenter (16-18) Standard ART med et utvalg Alternativ: 2-3 jenter på skole Oppgave: Implementering

Privat fritidsordning, Sandnes Hege, Jannet Barn 1. – 4. klasse (6 barn) Friluftsliv som satsningsområde  generalisering 1-2 av barna har spes. behov Standard ART Movitasjon – belønning ift ønsket atferd

Røvika ungdomssenter, Fauske Beate, Janneke, Lisbeth Ca. 40 saker, 12-16 i institusjon, resten hjemme Utvalg: Best nytte Famile-ART, helgesamlinger Pågående

Kirkevoll barneskole, Vestfold Vidar 7 ART-trenere på skolen 6. og 7. klasse (evt. 2./3. klasse) Sandard ART – Familie-ART? Helskole-ART på skolen

Barnehage, Larvik Ina, Elisabeth 2 barnehager, en uten ART så langt, en med Implementering? Familie-ART?

Nyseter ungd.skole/Litlabø bsk. Tore (Utekontakten, Stord, med på laget) Barneskolen: Mye prob. I klassemiljø Ungd.skolen: Mange umotiverte Kontakt med sosiallærere for utvalg Standard ART

Komsa barneskole/Alta ungd.senter Roger (ART-trener tilgjengelig: Bente) Barneskole med “vanlige” elever ønsket Alt.: Alta ungdomssenter Standard ART

Sverresborg ungd.skole, Trondheim Erlend, Therese 8. klasse, sosial kompetanse Effekter på klassemiljø? Standard ART, PEACE?

Bryne: BUP Øystein (ART-trenere på klinikken) 13-16 år, antall ukjent PEACE Jobbet med autisme, Asberger (mulig tema for oppgave)

Asker: Bondi barneskole Randi, Ingrid Gruppe med Asberger (!!)? Gruppe med vanlige elever? Generalisering

Lindøy / barneskole Bente, Asle Driver ART kontinuerlig på egen institusjon Standard ART Egen institusjon / skole? Effekt på egen atferd/klassen?

Flora ungd.skole Ingunn (har med ART-trener fra egen inst.) Gruppe med motivasjonsvansker, aggresjon Antall: 8-10, 8.-10. klasse Standard ART Generalisering Positive lærere ift ART!!!

Vassøy skole, øy utenfor Stavanger Thomas, Roger 1. og 2. klasse, 8-16 elever Mye uro, “dårlig” miljø Standard ART / PEACE

Skole Bjørg