Tallknuserne og de fire regnearter av Jens Løvås, Laszlo Bodo, Ruben Høgmoen og Steinar Holm
Tallknuserne og de fire regnearter Tema Samarbeid MK-BAT Grunnleggende ferdigheter i matematikk Elevene sliter (henvis)
Tallknuserne og de fire regnearter Mål Integrere matematikk i programfag Muligheter for økt samarbeid mot fellesfag Bevist og systematisk bruk av matte Gi matematikken et ”løft” Matematikk som verktøy
Tallknuserne og de fire regnearter Metode Tverrfaglige kartleggingstester Eksempel MK Observasjon av elever Tilbakemelding Fokus på problemområder Hvor sliter eleven
Tallknuserne og de fire regnearter Metode Tverrfaglig undervisningsopplegg Teoretisk/praktisk prosjektoppgave Integrere grunnleggende ferdigheter i matte Elevene løser praktiske problemer med matte
Tallknuserne og de fire regnearter Konklusjon Elevene sliter med de fire regnearter Automatisering av ferdigheter Kartleggingstester, nyttig verktøy, riktig bruk Fokus på problemene Tverrfaglighet viktig for å skape interesse Se nytten av matematikken Tverrfaglig samarbeid mellom lærerne
Tallknuserne og de fire regnearter Spørsmål?
Tallknuserne og de fire regnearter Takk for oss! av Jens Løvås, Laszlo Bodo, Ruben Høgmoen og Steinar Holm