Hva kommer nå? Skolens nettverk. Fellesområder •Hva slags fellesområder skal vi ha? •Hvordan skal vi organisere dem? •Hvor skal vi lagre filene våre?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

System i sysakene Få skoesken inn i datamaskinen.
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Brukerveiledning for gruppeledere
Nye ting i vortex, og tips og trix! Presentasjon på USITs allmøte på kvinnedagen 2012 Av Dagfinn Bergsager, USIT.
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
Brukermanual for NROFs lokalavdelinger©
Dokumenter og arkivering
Halvdagskurs – Voss Energi •Argo Administrator •Enkel bildebehandling.
Lage e-post med bilde som vedlegg
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet •Epost •PPS •Studentweb •Its learning.
Manual for bruk av Storylineverktøykassa Laget av Åse Skiftun.
IKT-forkurs IKT-seksjonen LUI 2011 Irene Beyer Log
KSYS-KURS MØTEPLASSEN 2013
 Pålogging  Hva må du kunne (IKT)  Brukergrensesnitt og vindushåndtering  Min datamaskin  Filbehandling – bruk av utforsker  Nettsøk.
Kontakter i Gmail •De første e-postadresser som elevene skal bruke på kurset, bør legges inn i kontaktlisten i Gmail før kurset starter. •Da slipper eleven.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
AP - Arbeidsplan Vi jobber med arbeidsplanen nesten hver dag.
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
Klikk Aktiver redigering i meldingsfeltet.
Arkivere e-post i mapper E-post som dreier seg om det samme, kan samles ett sted. Det kan være praktisk. Du kan gjøre det ved å lage mapper. Så kan du.
Vibeke Bjarnø, Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier
1 (Helst) alle, men minst 1 i gruppa oppretter følgende: Personlig hjemmeside (indexside) Lenkeside / Generell faglig ressurside (Side med generelle allmennlærerfaglig.
Prosjektarbeid i Fronter
Hva er Fronter.
Epost vha Outlook Grunnleggende om epost / Outlook-Exchange
Gå inn på denne internettadressen:
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Høgskolen i Oslo Litt om vurdering. Vurdering l Vurdering for utvelgelse og eventuell sertifisering, enten i videre utdanning eller for å søke jobb. Dette.
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov 2008 (Klikk for å komme til neste side)
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet august Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på ditt studium Epost Studentweb Its learning.
En beskrivelse av IKT i skolen Sett fra en lærers ståsted
Litteraturuke i et tverrfaglig perspektiv.
1 WIKI Noen tanker rundt hva det er. 2 Vel Møtt til en spennende Dag! PROGRAM Hva er wiki - hvorfor? (intro – Roar) Utfasing av dagens vevtjener. Tilgang.
Bildebehandling i Paint
CLASS FRONTER En begynnerinnføring.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Hvordan lage seg en wikispaces Gå til bestem deg for hvilket wikispaces du vil ha (public, protected, private).
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
IKT-forkurs IKT-seksjonen LUI INTRO Dag 1 Mål for økten – Dag 1 l Pålogging –(Kontoaktivisering) l Hva må du kunne (IKT) l Brukergrensesnitt og.
 Kursholder: Lars Jøraas  3 timers basiskurs..  Hva er forskjellen mellom å skrive for web og skrive for papirutskrifter?  Det er slitsomt å lese.
Foto: Carl-Erik Eriksson Hvordan lage elevblogg i It`s learning Dalgård skole av Else Margrete Børkum, 2013.
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
Presentasjon av hovedprosjekt Skoleåret 2005/2006 Anita Enoksen.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Deltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Høgskolen i Oslo Eksempler på Fronterbruk integrert i faglige prosesser Personalmøte, tilsatte på Internasjonale studier, Avdeling LUI Vibeke.
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2002 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2001 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Skåring av HIT-skjemaet Frode Svartdal UiT / Diakonhjemmet høgskole.
H VOR ER FILENE MINE ? J OBBE EKSTERNT Seksjon for digital kompetanse Personalopplæring HiO 2010.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for A IT-seksjonen, LU.
8C Skoleåret
Seniornett Norge. Digital Arv.
Komme i gang med OneDrive - skolevfk OneDrivePro/OneDrive for Business/OneDrive – skolevfk.
Kunst og Håndverk Gautesete Skole Skoleåret Trinn.
Bygdøy skole Skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Tokerud skole Tokerud skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Office 356 kurs For både nybegynnere og erfarne. Håper alle finner noe å lære/bli inspirert av. Er beregnet for PC, ikke Mac. Et innføringskurs, dere kan.
Forside/oversikt Fag / tema Kunst og Håndverk Trinn Ungdomstrinnet
Arkivering på medlemsnett for klubber
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Jeg syns.
Forside/oversikt Fag / tema Naturfag Trinn 4.trinn
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Utskrift av presentasjonen:

Hva kommer nå? Skolens nettverk

Fellesområder •Hva slags fellesområder skal vi ha? •Hvordan skal vi organisere dem? •Hvor skal vi lagre filene våre? •Hva trenger vi å lagre?

Hjemmeområde •Brukerens personlig område som ingen andre har tilgang til. •Dette er stedet for privat lagring

Fellesområde •Her lagres det som har felles interesse. •Rettighetene til å opprette mapper, lagre, endre og /eller lese dokumenter kan reguleres

Forslag til regel •Det som har interesse for forfatteren, skal lagres på eget hjemmeområdde. •Det som har interesse for flere kan gjøres tilgjengelig for dem det angår •På personalets fellesområde skal det bare opprettes mapper som navnsettes med fagnavn, tema og prosjekt, aktiviteter med mer.

VIKTIG •Spør deg alltid: Er det nødvendig å lagre dette dokumentet?? •Hardt tiltrengt serverplass kan fylles opp med ikke lagringsverdig materiale som ingen tar ansvar for å slette.

Fellesområder •For lærere: Her legges referat fra teammøter, samarbeidsmøter og lignende. Ingen mappe bør ha en lærers navn. Husk logisk struktur med hovedmappe og undermapper. •For elever og lærere: Her legges arbeidsplaner og ukeplaner

Fellesområde for elevene •Trinnbrukerkonto der all på samme trinn har tilgang. •Mapper bør navnes f. eks med fødselsår : Elev 96 •Trinnet kan da beholde mappen sin hele skoleløpet

Fotoarkiv •Hvordan kan det organiseres? •Forslag: Skoleåret kan være hovedmappe. Trinnene kan lage egne undermapper hvor de lagrer sine bilder.