MONA NIKODEMUSSEN – IKT i læring 1 – TEMA 3 –

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fag / tema Musikk, samfunnsfag og norsk Trinn 2.trinn
Advertisements

Norske låneord.
Forside/oversikt Fag / tema Samfunnsfag, Norsk, Engelsk Trinn 5. trinn
NOFA 2011 Tonje Hilde Giæver Bård Ketil Engen Leikny Øgrim
DEN STORE STASJON 1932.
Tilpasset opplæring i praksis Ved Espen Schønfeldt
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Mappevurdering Et redskap for dokumentasjon, vurdering og læring Kurset IKT og læring Høgskolen i Lillehammer, 3. mai 2010.
Refleksjoner og tanker rundt bruk av C-map i skolen
Fag / tema Norsk, kunst og håndverk, matematikk, engelsk, samfunnsfag
Publisering på internett
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Mona Stokke Pedagogisk leder, SeLL
2 verdenskrig håkon og  jeg har prosjekt i samfunsfag om 2 verdenskrig. Vi har sett en del filmer og lest faktastof. dette er en powerpointpresentasjon.
Hvorfor studere kommunikasjon?
Hilde Elise Lundervold og Inga Heggstad Olsvikåsen VGS
Hva skal vi lære? TEMA: Sør Amerika Hvilke hav omgis verdensdelen av
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
Tolkning og analyse Sigrun Eckhoff rev jan 2009.
EPISK DIKTNING inkl novelle

Nyromantikken Jim D: vi har da om nyromantikken. Fra 1890 til 1905.
Fra kaos til kunnskap Hva har IKT med heimkunnskap å gjøre?
Lynkursdagene høsten 2011 Ansvar for egen PC ved UiO Hva bør jeg som bruker vite og gjøre..?
- Bak enhver tekst er det arbeid
Digital kompetanse i Mat og helse
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Forside/oversikt Fag / tema
De sentrale ritene i islam Quang, Martin, Ole Andreas, Eirik og Vetle
Blogg, Wiki, RSS  Hva er det?  Hvordan ta det i bruk?
Muntlig eksamen i historie Del 2 – fagsamtalen
Høgskolen i Oslo IKT – kommende utfordringer Hvilke utfordringer står vi overfor i neste studieår for å styrke integreringen av pedagogisk bruk av IKT.
IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Forelesning for A04 Hanne Christensen Vibeke Bjarnø.
Naturfag og IKT. IKT til hva Informasjonssøk Presentasjoner Animasjoner Pedagogiske programmer Administrasjon av undervisningen Chat/diskusjon.
Del 2: Sjangre – e-post, hjemmesider og tekstmeldinger
Mohammad Ali Koteich Danial Siddiq Sheikh. Hva skal vi snakke om? Directory LDAP The Apache Directory Project.
Litteraturuke i et tverrfaglig perspektiv.
Forside/oversikt Fag / tema Sosial kompetanse, Norsk og KRL Trinn
Februar 2009 til oktober 2013 Såå lenge. Ca innbyggere Ca elever 7 kommunale grunnskoler 1 privat grunnskole ( 1 videregående skole)
Heksenes hevn (273 sider) Voktorens forbanelse (352 sider)
Mandag 8. November Powerpoint..
Resymé fra ”Vrengt” av Harald R. Eeg
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
NYREALISMEN Realismen på 1800-tallet ble avløst av nyromantikken og heimstaddiktningen på slutten av 1800-tallet og begynnelsen av tallet.
morild.org en interaktiv nettjeneste i ti år Mer enn 1000 spørsmål
PORTEFOLIO Ekrom skole.
MONA NIKODEMUSSEN – IKT i læring 1 – TEMA 3 –
MONA1 MONA NIKODEMUSSEN – IKT i læring 1 – TEMA 3 – TVERRFAGLIG PROSJEKTARBEID Jeg har valgt, sammen med 3 andre på studiet IKT i læring 1, og.
LYTT OG LÆR MONA.
 Format?  Layout?  Estetikk?  Program?  Visuell kommunikasjon?  Produsere, ikke bare konsumere?  Lage/gjøre, ikke bare se/høre?  Blir elevene.
RSS og Alerts JDD 21. mai Ting jeg skal si litt om RSS Alerts (TOC) Hvordan fungerer disse funksjonene? Hva kan de brukes til?
2. FREMMEDSPRÅK, ENGELSK FAGLIG FORDYPNING ELLER ARBEIDSLIVSFAGET
Høgskolen i Oslo Bruk av blogg og wiki i arbeid med bokbaser – et komparativt studium Vibeke Bjarnø (IKT) og Eva Michaelsen (norsk) Avdeling for lærerutdanning.
Onsdag Norsk 2. Gym 3. Lillefri 4. Tema: Columbus 5. Spising 6. Storefri 7. Matte 8. Matte 9. Sistefri 10. Diverse.
Høgskolen i Oslo Samling II: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Konkrete eksempler på hvordan det jobbes med IKT i undervisning ved.
Mål og læring hos elever
Sammensatte tekster ?.
Åpne læringsmiljøer- kunnskapskonstruksjon mellom verktøy, elever og lærere. Resultater fra LAVA Læring Ingvill Rasmussen, InterMedia, UiO.
P OLITIKK OG MENNESKERETTIGHER
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
IKT i KRL.
Pedagogikk 102 Våren 2009 Arbeidskrav og vurdering.
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo A03 – våren 2004.
«Bryggen» in Bergen Bei Hjalliz, Joss und Vz. Die Hanse «Tyskebryggen» Die Deutsche Brücke «Hansabryggen» Kaufleute Arbeitszimmer.

Sjangerlære Husk A-bok, 8. klasse og B-bok 10. klasse.
Kort presentasjon av HIL-prosjektet Kort presentasjon av HIL-prosjektet Heilskapleg Innovasjon i Læring HSH 10.mai 2005 kl Lars Bakka.
Læringsdialogen legger grunnlaget for neste steg.
Fordypningsoppgave Håkon Swensen 5. mars 2014
Hvordan vi skriver – sjanger Fokus på kapittel 3.2
Utskrift av presentasjonen:

MONA NIKODEMUSSEN – IKT i læring 1 – TEMA 3 – TVERRFAGLIG PROSJEKTARBEID Jeg har valgt, sammen med 3 andre på studiet IKT i læring 1, og lage et tverrfaglig arbeid i samfunnsfag, norsk, geografi og krl. Jeg har valgt å begrense min del av oppgaven til samfunnsfag og norsk da andre ser på de andre fagene for senere integrering i oppgaven. Oppgaven gis til elever på ungdomstrinnet og tema i samfunnsfag er 2. verdenskrig og sjangerlære i norsk. I periodeplanen til en av elevene har jeg følgende læringsmål i samfunnsfag: Vite at Berg var en arbeidsleir/konsentrasjonsleir under 2. verdenskrig Ha kunnskaper om 2. verdenskrig (Når, hvem, hvordan etc) I periodeplanen har jeg følgende læringsmål i norsk: - Sjangerlære – Vite hva som kjennetegner de ulike sjangere (roman, novelle, dikt etc) 12.11.07 MONA

http://home.online.no/~bjni/tilungd.htm 12.11.07 MONA

Tema: 2 verdenskrig/sjangerlære Hei!! Samfunnsfag/norsk Tema: 2 verdenskrig/sjangerlære *Nå skal du få en power point presentasjon. *Du skal først se igjennom alle sidene, og så jobbe med en og en. *Fyll ut alle tankekartene med faktastoff. *På siste side er det linker til faktastoff. *Når du har gjennomført dette skal du lage en samlet oppgave. *Du kan selv velge hvilken sjanger du vil bruke i besvarelsen. *Legg oppgaven din i wikien eller bloggen  *Kansje du vil lage en power-point presentasjon? ER DU KLAR?: DA KAN DU BEGYNNE 12.11.07 MONA

? ? SJANGERLÆRE ? ? ? 12.11.07 MONA

? ? ? 9 april 1940 ? ? ? 12.11.07 MONA

? ? ? ? ? ? ? ? ? 12.11.07 MONA

BERG FENGSEL ? ? ? ? 12.11.07 MONA

? ? KONSENTRASJONSLEIR ? ? ? ? 12.11.07 MONA

Auschwitz ? ? ? ? ? 12.11.07 MONA

                                                               ? ? ? ? ? ? ? 12.11.07 MONA

? ? SVERIGE ? ? ? 12.11.07 MONA

http://no.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler http://no.wikipedia.org/wiki/Andre_verdenskrig http://no.wikipedia.org/wiki/Nazisme http://www.bergfengsel.no/historikk0a94.html?PHPSESSID=ec64d22a8759303d049573b3da5aa974 12.11.07 MONA

12.11.07 MONA

12.11.07 MONA