Del 2: Hvordan utnytte eksisterende kundeportefølje bedre
Agenda Tanker om mersalg Oppgave 2.1 Presentasjon / diskusjon oppgave 2.1 Oppgave 2.2 Presentasjon / diskusjon oppgave 2.2
”Action will give you REaction!” Utgående aktivitet gir inngående salg Ha en plan for hvordan du følger opp dine kunder Hold avtaler og fremdriftsplaner Organiser og planlegg dagene dine – Sett av tid til (og planlegg) utgående henvendelser! Hvis ovenstående gjøres riktig vil ikke kundene se i andre retninger
Oppgave 2.1 Hvilke produkter og tilleggstjenester kan selges og hvordan avdekker man kjøpssignaler for de enkelte?
Løsningsforslag/diskusjon
Oppgave 2.2 Sett opp en handlingsplan for oppfølging av en kunde der programvaren er ferdig installert og de er i gang med bruken. Ta utgangspunkt fra nå av og ett år fremover for hver av kundene under; Kunde som har kjøpt Mamut Office Standard Kunde som har kjøpt flerbruker Mamut Enterprise E5
Løsningsforslag/diskusjon
Et eksempel... Medier: - Telefon - E-mail - Møter - Brev 30 dg. 3 mnd. - Opplæring - Hardware - Andre tjenester - Vg. opplæring - Andre tjenester - Mamut Tilleggsprodukter - Leads - Vg. opplæring - Andre tjenester - Leads - Oppgradering av SW - Serviceavtale - Vg. opplæring - Andre tjenester - Leads - Ekstra brukere
Takk for denne gang!
provider@mamut.no