Del 2: Hvordan utnytte eksisterende kundeportefølje bedre

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger 1 Litt om merverdiavgift.
Advertisements

Hovedprosjekt Gruppe 18E Vår Prosjektoppgave 18 E  Arbeidsgiver  Byåsen Bilverksted AS ved John Myhre  Veileder  Jostein Lund  Gruppemedlemmer.
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Helge Paulsen, Yngve Nesse og Kine Klubnes. Innledning  Oppdragsgiver  Copyleft ble startet i Oslo i 1997  I 2004 ble Copyleft Solutions Startet i.
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
Regnskapsprogrammet En presentasjon Mamut office •Modulbasert •Godt egnet for store foreninger.
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Velkommen som spiller i aksjespillet.
BRUKTBILKURS Gjennomføres av CarWEB. Etableres nå i samarbeid med BilNorge.no og Norges bilbransjeforbund. Kursene støttes av Finn.no og Zett.no.
Velkommen til SMB-dagen 2004!
Implementerings- prosessen i Nets
Mamut Business Software Enterprise
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
AgeLOC ® Galvanic Body Trio Lanseres 2. mai 2012.
Business Intelligence og Big Data i FINN.no
Salgsteknikker & Sosial media
HVOR/ HVEM ER VI ? HVOR SKAL VI ? HVORDAN KOMME DIT ?
Go`Supervisor 2010.
SMS * MLM * FORRETNING SMSKLUBBEN Viktig før vi går i gang med presentasjonen. Bruk kun denne koden når du skal melde deg inn Skriv mld mxm send.
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
Bedrift IMF EMF Kunder Ansatte Interaktiv markedsføring.
Vi fikk i oppdrag å lage en opplærnings plan for tre studenter som har takket ja for en slik opplæring for Blend. Problemstilling: Vi skal opplære disse.
Fylkesmannen i Møre og Romsdal
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger
Kontaktkonferanser 2008 – IKA Møre og Romsdal - et foregangfylke med Elektronisk Dokument Utveksling (EDU) ? Jon Gahre ErgoGroup AS 27. Mai 2008.
Prosedyre for IPLOS- registrering Hjemmetjenesten, Øra distrikt
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Resultater Kundesenter
30. januar 2004SIF8076 Planl/drift IT-syst (M11)1 Tjenstekonvertering TDT4285 Planlegging og drift av IT-systemer Anders Christensen, IDI.
Step-by-step demonstrasjon av Refleks systemet!. - Kunder - Medlemmer - Ansatte - Abonnenter - Brukere - etc.. Refleks Løsning 1.Utvikle2.Respons 3.Gjennomføring4.Rapportering.
InOut og TeleComputing  Nøkkelferdige, rimelige Skolelinux-løsninger  Maskinvare (tjenermaskiner og tynnklienter)  Programvare  Installasjon av ferdig.
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
NASJONAL GODKJENNINGSORDNING FOR INN PÅ TUNET – slik kvalitetssikrer vi tjenestene. Steinkjer 1.mars 2013.
Presentasjon Hovedprosjekt nr 43
MARSIKT PROSJEKTET Jo Tankers MÅLSTYRING OG IKT 18 NOV 2003.
Det ligger 10 minnepenner med materiale som vi skal bruke i løpet av seminaret. Kopier hele mappe Lillehammer2011 over på din lokale harddisk c:\ Installer.
Malverk intern produktopplæring
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
kunder i aktive prosjekt/forvaltning, 6 interne product owner proxys, to team og tre backlogger – kan det likevel ligne på Scrum? Kristin Wulff,
News Team Platform 1 Nicholas Langangen Robertson Program Manager Mamut ASA.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
PRESIDENT ROLLEN Innledning til gruppearbeid PETS 2009.
Eivind Bagås Compliance Officer Storebrand Finansiell Rådgivning AS
Til tjeneste Lions Norge Gode venner som hjelper andre.
Opplæringskontorets hjørne
Velkommen !. Plan for dagen: Pizza og mingling Velkommen Presentasjonsrunde Rollen som studentambassadør Om oppdragene Stand på utdanningsmesse Rollespill.
Problemet Hvilket problemer løser din app? Hva vil den gi av merverdi for brukeren. TEAMNAVN.
Øving 1 - Forretningsideen
Forventninger til økonomen
Kampanje tilbehør juni/juli Sommeren er vår viktigste tid for tilbehørsalg. Vi ligger litt bak budsjett, men det endrer seg nå Det er laget 3 bundler.
Pakker I Microflex. Pakke Hva mener vi med en pakke? Abonnement (fungere som en serie) Kobling av enkeltforestillinger.
Fokusgrupper Komité Helse og omsorg 25. februar 2015.
© Olav Torvund - INSTITUTT FOR RETTSINFORMATIKK UNIVERSITETET I OSLO Rettigheter til programmer Informasjonsrett.
Nordic Research Group Omlegging av nettverksstruktur.
Øving 2 – Markedsplanen I
Kapittel 7: Salg Læreplanmål: – Gjennomføre en salgssamtale for et produkt Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Markedsføring.
Gruppe- og bedriftssalg
Choice Sales Introduction
Grunnleggende salgsteknikk
Kundeforholdet Etablering av oppdrag
جامعة الفيوم كلية التربية النوعية
Office 356 kurs For både nybegynnere og erfarne. Håper alle finner noe å lære/bli inspirert av. Er beregnet for PC, ikke Mac. Et innføringskurs, dere kan.
KUNDEFORMIDLING.
Innspill til presentasjonen
Endelig kartlegging av nåsituasjon
Utskrift av presentasjonen:

Del 2: Hvordan utnytte eksisterende kundeportefølje bedre

Agenda Tanker om mersalg Oppgave 2.1 Presentasjon / diskusjon oppgave 2.1 Oppgave 2.2 Presentasjon / diskusjon oppgave 2.2

”Action will give you REaction!” Utgående aktivitet gir inngående salg Ha en plan for hvordan du følger opp dine kunder Hold avtaler og fremdriftsplaner Organiser og planlegg dagene dine – Sett av tid til (og planlegg) utgående henvendelser! Hvis ovenstående gjøres riktig vil ikke kundene se i andre retninger

Oppgave 2.1 Hvilke produkter og tilleggstjenester kan selges og hvordan avdekker man kjøpssignaler for de enkelte?

Løsningsforslag/diskusjon

Oppgave 2.2 Sett opp en handlingsplan for oppfølging av en kunde der programvaren er ferdig installert og de er i gang med bruken. Ta utgangspunkt fra nå av og ett år fremover for hver av kundene under; Kunde som har kjøpt Mamut Office Standard Kunde som har kjøpt flerbruker Mamut Enterprise E5

Løsningsforslag/diskusjon

Et eksempel... Medier: - Telefon - E-mail - Møter - Brev 30 dg. 3 mnd. - Opplæring - Hardware - Andre tjenester - Vg. opplæring - Andre tjenester - Mamut Tilleggsprodukter - Leads - Vg. opplæring - Andre tjenester - Leads - Oppgradering av SW - Serviceavtale - Vg. opplæring - Andre tjenester - Leads - Ekstra brukere

Takk for denne gang!

provider@mamut.no