SMS-tjenester i ALEPH ALEPH Brukermøte 17. Oktober 2003 Svein I. Halvorsen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen Til ALEPH brukermøte Hotell og 11. mars 2011.
Advertisements

Slik bruker du vår nettbutikk!
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Medlemsnettet Foreløpig må dere taste inn hele adressen. Direkte link kommer snart.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Keyforce SMS Mobile Link
Endringer Generelt for TQM Enterprise
BraWeb Bestilling.
Velkommen til ALEPH seminar. 22. juni 2014 Program for fredag 17 okt.  Folkebibliotek og Ex Libris  Møte i Paris  Versjon 16  Fast patron Ad  Bokomslag.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Norgeslån på tvers Samsøk og samlinger og samarbeid -Noen betraktninger etter å ha testet funksjonalitet på tvers av systemene Innlegg på 72. bibliotekmøtet.
Status og nye produkter. 24. juni 2014 Program  Året som gikk  ALEPH  Andre produkter  Andre prosjekter  Hva skjer 2005  Nye ALEPH moduler.
Trådløs telefon 7921G (side 1 av 2)‏ Normalvisning Hvilestilling Normalvisning: •Telefonnummer til den som er logget på vises •Valget Fører til Tjenester/Menyvalg.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Veiledning for firmakunder
Nyhetsfôring med RSS ALEPH brukermøte 2006
BokSurf Admin. Åpne hyller nå!. 5. ALEPH Brukermøte Bibliotekenes hus Fredag 19. august 2005 David Massey, Bibliotekenes IT-senter AS.
E-tjenester hos Stavanger bibliotek. Alephweb •Oversikt over hjemlån, fjernlån, reserveringer og gebyrer •Fornye lån •Favorittsøk •Endre adresse •Endre.
Velkommen ALEPH brukermøte 2. og 3. desember. Hvem er vi alle sammen? 25 representanter fra bibliotekene  19 bibliotek 8 representanter fra Bibits 
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Levanger kommune Kultur Service erklæring Bibliotektjenester - spørsmål Behov Formål med tjenesten Informasjonsbehov hos kommunens innbyggere Hjelpe brukeren.
Purrerutiner og inkasso Hvordan bruke rutinene i Uni Eiendom ?
RYFYLKEBIBLIOTEKET • Samarbeid organisert i Ryfylke IKS • Felles tekniske løsninger • Samarbeid om arrangement • MM3 + BS Weblån • E-bøker fra desember.
Felles lånekort – praktiske opplysninger Av Øystein Reiersen, prosjektleder.
Intelle SMS Mobile Link
Spørsmål og svar 1. november 2007 ALEPH Plus Team.
EBIT - Prosjektet I 1998 fikk Qfree ASA tildelt leveransen av et nytt Elektronisk billetterings-system i Trøndelag (EBIT) Fylke:Nord- og Sør Trøndelag.
Fasttelefon (1/2) Beskrivelse 1 Håndsettlampe Lyser ved anrop, eller ved ny talemelding 2 Telefonskjerm Viser følgende: tid og dato pålogget telefonnummer.
Opplæring: Hvite Sider Søk i og bruk av Hvite Sider DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet.
Lage og sende SMS 1a Lage SMS
Sende SMS og MMS videre 1c Videresende MMS:
Versjon 16 Det 4. ALEPH brukermøte David Massey, Bibliotekenes IT- senter AS.
WebLåner Det 4. ALEPH brukermøte David Massey, Bibliotekenes IT- Senter AS.
Nyhetsliste ALEPH brukermøte 17. oktober 2003 David Massey.
Websøk 2003 ALEPH Brukermøte 17. Oktober 2003 Svein I. Halvorsen.
’Boken kommer’-modulen ALEPH Brukermøte 17. Oktober 2003 Svein I. Halvorsen.
WebUtlån ALEPH brukermøte 17. oktober 2003 David Massey.
ALEPH brukermøte 2007 Status fra ALEPH Plus Team.
Versjon 16 Utlån. 5 hovedfunksjoner Utlån = F5 Innlevering = F6 Låner = F7 Eksemplar = F8 Søk = F9.
Fjernstyring av PCer med NTRconnect Svein/ALEPH brukermøte 2007.
Hvorfor bruke Fjernlån? David Massey ALEPH brukermøte 2007.
Bibits kundesenter 1. november 2007 Øystein Reiersen.
Statistikk i ALEPH - nye muligheter og nye statistikker
VELKOMMEN ALEPH brukermøte 26. Og 27. oktober 2006.
Eirik Gaare, FiA1 Regionalt samsøk (RS) - muligheter og begrensninger Bibliofil brukermøte 2005.
Basware Purchase Management
Velkommen til WorkShop Trio Enterprise Attendant for sentralbord
ProffNett Total Mobilen med hussentral funksjonalitet.
Boost Communications AS Etablert i juni 2000, har utspring fra NTNU, og holder til i Innovasjonssenter Gløshaugen, inkubatoren som er opprettet av NTNU,
ORIA - alt i ett søk!. Hva er ORIA? Det er en søketjeneste som gjør det enklere å finne fram i alt biblioteket har tilgjengelig, både trykt og online.
Brukerundersøkelse Det flerspråklige bibliotek. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på web i perioden 19. oktober – 8. november Sendt ut til.
LUS UKE Informasjon fra rådgiver. Hvilke rettigheter har elever som går ut av grunnskolen Inntak på Vg1 på ett av tre prioriterte utdanningsprogram.
Medlemsregister mm - en liten innføring
Detta er en automatisk lønnsforhandling
Kalenderfunksjon Parent- app
ADR & SCANNERKORT.
Registrere økter Driftslogg SjåførApp
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID
For å opprette en spleis til TV-aksjonen går du inn på
BASWARE.
Biblioteksjefmøtet, Tromsø, mandag 16. april 2018
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
Søker logger på med pinkode fra mobil eller kodekort.
SMS for innkalling av blodgivere
For å opprette en spleis til TV-aksjonen går du inn på
Utdanningsvalg 10. trinn -valg av videregående opplæring
Aktivitetsappen Utvidelser :45 1.
Utskrift av presentasjonen:

SMS-tjenester i ALEPH ALEPH Brukermøte 17. Oktober 2003 Svein I. Halvorsen

SMS-tjenester i ALEPH = SM a S k !  Tekstmeldingstjeneste for publikum:  Ekstra-service til lånerne: Utsendelse av påminnelsesbrev som SMS  Primært SMS (funksjonen kan også benyttes til e-post-påminnelser)  Reservasjonsbrev pr SMS – ’det jobbes med saken’

 Hvordan fungerer dette for låneren?  Registering av SMS-telefonnr: •Låneren går selv inn via eTjenester og registrerer telefonnummer(og/eller e-post) •Låner bestemmer selv om/når tjenesten skal aktiveres / deaktiveres  Låneren får feks 3 dager før forfall en SMS- melding: ”Hei, NN, husk at du har 4 lån som forfaller 3/11...levér i tide..... hilsen biblioteket” SMS-tjenester i ALEPH – SMaSk!

  For låneren(forts):   Har biblioteket oppgitt SMS svar-telefonnr kan låner svare på meldingen ”Kn jg frny alt, plz” (?) og få svar tilbake.   Hvem betaler: Bestemmes av biblioteket. SMS-tjenester i ALEPH – SMaSk!

 For biblioteket  SMS-tjenesten er utviklet av Fujitsu Invia i Danmark  SMS-leverandør for Bibits er Boostcom.no  SMS-sendejobben kan kjøres automatisk, eller startes fra STAFF-menyen - en utvidelse av av ’Påminnelser(cir-10)’  I Utlånsmodulen blir SMS-gebyr registrert under Kontoopplysninger.

  For biblioteket(forts)   OBS! – maks 160 tegn pr melding.   Svartjeneste: • •Enten oppgi mobiltelefonummer som låner kan sende svar til • •Boostcom tilbyr ’Boost interactive’ som gjør at man kan motta og svare på SMS- meldingene via web. SMS-tjenester i ALEPH – SMaSk!

 Eksempel på SMS-valg fra eTjenester:

SMS-tjenester i ALEPH – SMaSk!   Enrding i Utlånsmodulen: