LN-DFK Teknisk orientering

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
F/NLF Fagseminar 2011 Formell skjermutdanning F/NLF Endre Jacobsen.
Advertisements

”Til Start” Treningsprogram for unghest
Kapittel 7 Vekst og modellfunksjoner Bård Knudsen.
TEMAKVELD FLYKLUBBEN BARIERER MED LANGTURFLYGNING.
Harald Munkvold Høsten 2006
Pansret tårnring for IVECO LMV
KORTERE VEI TIL INSTRUMENTRETTIGHET.
Drivstofforbruk blandet kjøring: x,x l/100 km. CO2 utslipp xxx g/km Opel Astra GTC 1.4 bensin Stop/start 120 hk 6- trinns manuelt gir Årsmodell 2012 Farge.
Utgifter og kostnader Utgift: Kjøp av ressurser, målt i penger
•MXI, Xocai, sunne sjokoladeprodukter •Eier og grunnlegger. Diabetes 2, før og etter sjokoladen…. •Bivirkning: komme i balanse.
Mats Rosenberg Enercon AS
Husleie nivå  Husleien opp med ca 100% på 10 år.  Inntektene har hatt en lavere utvikling.  Det begynner å bli ”normalt” med over 40% bo.
Medlemsmøte TRMFK Torsdag Pål Kvaløy
Spørsmål til Klubbledelse, Instruktører og Fartøysjefer.
Fjernvarmedagene 2011 Termografering av rørnett
Drøfting av 110-Innlandet
Bioenergi i Norge – kommentarer fra Avfall Norge
Tanker om ny driftsform for Tønsberg Seilflyklubb
Programmering av radio (oppsett for War-birds) 6. November 2012 Thore.
Medisinsk invaliditet
Skolesjef Finn Hugo Zahl og kasserer Ole André Utheim representerer.
Krav til A-beviset Helikopter Kilde: Norges Luftsportsforbund / NAK Modellflyseksjonen.
Krav til modellflybevis
Vinsj som startmetode. Elverum Flyklubb Seil har operert med vinsj som startmetode siden Vinsjen er bygget av Arne Gjelten – primus motor for prosjektet.
Kretsløpsbasert avfallssystem i Oslo
LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007.
Muntlig Matematikk Eksamen
Statusrapport strategiarbeide - miljø Fallskjermseksjonens ledermøte 13. februar 2010 Arne Mathisen.
Kap. 3: Beslutningsanalyse
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Det europeiske initiativet til å unngå luftromskrenkelser Airspace Infringement (AI) Roger Holm.
Norgesmesterskap i Mikroflyging Jarlsberg Flyplass, 17 August 2002.
Barentshavklassen Miljøvennlige - Spesialtilpassede - KV Barentshav
Vannforsyning til Trondheim, Melhus og Malvik kommune
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
1 Det økonomiske opplegget for kommunesektoren i 2009.
Resultat/status tariffoppgjøret 2012 Resultat/status tariffoppgjøret 2012 Oslo Kommune Spekter Staten Virke.
Rotary Foundation Seminar høsten The Rotary Foundation er Rotarys hjelpeorganisasjon.
Study Abroad at University of California, Berkeley (UCB) - Extension Studier innen entreprenørskap, innovasjon, og anvendelse av teknologi.
LEVANGER KOMMUNE 1 Forslag til budsjett 2001 Økonomiplan Presentasjon pr Bla med PageDown/Up eller museklikk !
Julemøte – Fjernvarme i konkurranse med lokale alternative
Svar på gruppearbeid Gruppe E Spørsmål 1 Trenden for de fleste er at antall medlemmer går nedover. Men aktiviteten blir ikke nødvendigvis skadelidende!
Hva gjør vi med drivstoffproblematikken? Hva har vi i dag av valg for våre motorer.
Hvorfor utvikle en ren motorgliderklubb og hvorfor kjøpe en DG505MB?
Hendelser og havarier Har vi bedret rapportering eller har vi flere hendelser? Steinar Øksenholt Fagsjef Seilflyseksjonen / Norges Luftsportsforbund Seminar.
Hva kan vi lære av et havari med seilfly Seilflykonferansen 2006 Hotel Central, Elverum oktober.
GAP – Good Aviation Practice Seilflykonferansen 2005 Elverum.
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 Kai Lyche Tekniske bestemmelser.
Skogbrannvaktflyvning 2014 Operativ instruks Brannvaktrute Hotel.
Tore Hermansson RE Kart- og byggsak Ringsaker kommune
Sponsor case Continental Dekk
26. Juni -2. juli Kroatia - Porec
LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. NETTSIDE 7. ADMIN. & ØKONOMI 8. FLYSIKKERHET.
LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007.
LN-TSB 1. EIERE 2. ORGANISERING 3. HISTORIE 4. OPERATIVE FORHOLD 5. TEKNISKE FORHOLD 6. ADMIN. & ØKONOMI 7. PILOTER 8. NETTSIDE 9. FSK SIKKERHET HAGL 2007.
LR-Akademi Grunnlag markedsføringsplan LR-Akademi LRs forretningsmodell.
LR-Akademi Lederbonus.
Mappeoppgave i Verksted og konstruksjon
Skolelederemøte ©Byrådsavdeling for oppvekst 1 Kunnskapsløftet – litt info Fag- og timefordelingen Forslag 5 uketimer Årstrinn. Tas opp.
Økonomi og pengestrømmer i idretten
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Bilia Drammen BMW i Agent Gulskogen senter Desember 2014.
1Dykkeklubb.no 132 MEDLEMMER FRA BERGEN OG OMLAND 2014.
Turer før jobb.
Pris i NOK ekskl. mva. Lev. Omk. Kan tilkomme Teknisk data Kassemål: Totalmål: Karmer: Pris ekskl. mva kr. Pris inkl. mva kr. Totalvekt: Nyttelast: Dekkstørrelse:
Oppdateringsseminar 5. – 6. februar 2011 PFT OG UTSJEKKER.
REHABILITERING OG OMBYGGING I ET ENERGIPERSPEKTIV 01.april 2014 v/daglig leder Peer Volstad.
Ble startet etter en inspirasjonsreise til Uganda i 2007 IRC i 104 C, Ole Romslo Traasdahl så hvilket enormt behov det var for rent drikkevann, og dro.
Sleping av seilfly med mikrofly
Sleping av seilfly med mikrofly
Vi har følgende temaer:
Utskrift av presentasjonen:

LN-DFK Teknisk orientering

Innhold Generelt om DR400 Tekniske data Erfaringer fra en bruker operativt Utsjekk Forsikring

Robin Remo 180RD Modell Type ICAO Konstruksjon av tre og duk Bygget i Frankrike av Robin Aviation/APEX DR400 / 180RD DR400 / 180R DR40

LN-DFK Motor - O-360, 180 hp Propell - constant speed 4-bladet MT Maks vekt – 1000 kg Nyttelast – 352 kg Fuel 160 l (110+50) Linevinsj for slep

Om flyet

Om flyet Strobe Taxelys / landingslys

Dreneringspunkter Filter Hovedtank Aux. tank

Olje 8 qts 6 qts

Fuel / 100LL 110 liter 50 liter

Fuel / varme / elektrisk regulering

Instrumentpanel

Instrumentpanel Linekutter !!!! Linevinsj

Instrumentpanel X GPS X Radio X Transp. Avionics master

Instrumentpanel

Instrumentpanel

Utvendig

Innvendig

Ut på tur.......

Ut på tur....... Cruise: 22 tommer / 2200 rpm / 35-40 l Hastighet: TAS 125 knop / FL75

....hjem fra tur Høyt på finale

....hjem fra tur Merkelanding

Parkering

Parkering Parker flyet med flaps nede for å unngå at folk tråkker på den. Ikke sett flaps når vingetrekket skal på.

Parkering

Utsjekk Utsjekk skal flys med instruktør godkjent av DFK/S. Kandidtater med minst 10t erfaring med constant speed propell: Minimum teknisk flytid 45 min og 5 landinger. I tillegg til nødprosedyrer skal minst følgende airwork gjennomføres; stall, slow flight, steep turns. Kandidater med mindre enn 10t erfaring på constant speed propell: Som over men 1t teknisk flytid og 8 landinger Teknisk spørsmålskjema skal besvares og gjennomgås før flyging.

Forsikringer Forsikring Betaling Minimum 100 t Egenandel for klubben 25.000 kr Selvassuranse DFK/S eller DFK/M ”Tabbegebyr” kr. 10.000 Betaling Les informasjonsheftet!

Robin REMO (rhåbææh) Byggeår: 2003 Tomvekt: 600 kg Maksvekt: 1000 kg Seter: 4 Pris ny 2003: 1.8 mill Timepris: 900/1140 kr Motor: Lycoming 180 hk Constant speed prop. Maks range: 610 nm VFR natt Slepekrok og -vinsj Høsten 2002 ble det bestilt et nytt slepfly til klubben på grunn av høy aktivitet og behov for reservekapasitet ved vedlikehold og driftsavbrudd. Valget falt på en fabrikkny Robin REMO 180. Dette er også det eneste serieproduserte slepeflyet på markedet og blir mye brukt på kontinentet. Flyet tilfredsstiller også de strenge miljøkravene i EU mht støy.