Levanger kommune Kultur Service erklæring Bibliotektjenester - spørsmål Behov Formål med tjenesten Informasjonsbehov hos kommunens innbyggere Hjelpe brukeren.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Utvikling av samiske bibliotektjenester I lys av bibliotekmeldinga.
Advertisements

Studieforbundet natur og miljø. Hva er Studieforbundet?  Serviceorgan som legger til rette for studiearbeid i medlemsorganisasjonene  Formidler av tilskudd.
Samarbeid med folkebiblioteket? Noe for UBiT? Harald Bøhn Seminar 27/2-07.
Norgeslån på tvers Samsøk og samlinger og samarbeid -Noen betraktninger etter å ha testet funksjonalitet på tvers av systemene Innlegg på 72. bibliotekmøtet.
Innkjøpstjenesten Affærsmöligheter med Norge Seminarium 21 oktober 2009 Östersund Innkjøpssjef Jan Ivar Bjørnli.
Her kan du lese om: Hvor finner du de ledige jobbene?
Utfordringer for bibliotekene i det 21.århundre – presentasjon av BS Weblån Lillestrøm 19. november 2008.
En aksjon i regi av NLB. Leseglede er en unik opplevelse som alle bør kunne ta del i.
Kaizers billett. Bestillingstrinnene steg for steg Her fremheves det at priser er eks gebyr Her opplyser vi om prisen på selve arrangementet. Dette regnes.
Innherred samkommune 1 Dokumentsenteret Orientering samkommunestyre 15. mai 2008 Eva K. Lian Ove Haugrud.
Samarbeid folke- og skolebibliotek v/ biblioteksjef Guri Sivertsen Haugan, Levanger bibliotek Skal si litt om hva vi har gjort i Levanger, og hva vi.
E-tjenester hos Stavanger bibliotek. Alephweb •Oversikt over hjemlån, fjernlån, reserveringer og gebyrer •Fornye lån •Favorittsøk •Endre adresse •Endre.
Indikatorer til nytte og besvær Test nasjonale indikatorer for uh-bibliotek Bente Saxrud, Handelshøyskolen BI.
Serviceerklæringer i Oslo kommune
SMS-tjenester i ALEPH ALEPH Brukermøte 17. Oktober 2003 Svein I. Halvorsen.
Strategi og politikk for utvikling av det digitale fag- og forskningsbibliotek ved egen institusjon av Lars Egeland, Høgskolen i Vestfold Innledning på.
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Bibliotekreform 2014 INNHOLD OG TJENESTER.
Prosedyre for IPLOS- registrering Hjemmetjenesten, Øra distrikt
Kompetansekartlegging
Levanger kommune - Levanger bibliotek – Driftskomiteen Folkebiblioteket anno 2008 Hva er det?
Forelesning på Høgskolen i Oslo JBI
Mona Pedersen, prosjektleder Meldingsløftet i Lenvik kommune
Utlån av digitale media BS Weblån
Det flerspråklige bibliotek – mer enn en boksamling!
Innkjøpsordningene og e-bøker Bibliotekmøte i Stavanger,
Velkommen til Medisinsk bibliotek
Kombinasjonsbibliotek i Berg To like bibliotek i to ulike bygder Tunnelen fra Senjahopen til Ersfjorden gjorde forbindelsen mellom bygdene.
BoS22R.Vaagan JBI/HiO1 BoS22 Bibliotek- og informasjonsøkonomi Ta utgangspunkt i RBTs forslag til kvalitets-/resultatindikatorer og konsentrer deg om den.
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Evaluering av fagbibliotek Torill Redse seniorrådgiver ABM-utvikling.
Effektivisering av ansettelsesprosessen
ALEPH brukermøte 2007 Status fra ALEPH Plus Team.
Hvorfor bruke Fjernlån? David Massey ALEPH brukermøte 2007.
FYLKESMANNEN I FINNMARK FINNMÁRKKU FYLKKAMÁNNI Kommunens internkontroll.
Statistikk i folkebibliotek Lillestrøm Brukermøte Mikromarc
FOKUS: SØK Byggesaksseminar
Side 1 Hvor er vi… … og hvor vil vi Nytt bibliotek i Krona UKO
Studieforbundet natur og miljø. Hva er Studieforbundet?  Serviceorgan som legger til rette for studiearbeid i medlemsorganisasjonene.  Formidler av.
Online distribusjon – erfaringer fra Norge
SAMLINGSUTVIKLING FOR SKOLEBIBLIOTEKARER Drammensbiblioteket
Elektronisk fangstrapportering Fagseminar NGSL 13. mars 2015.
Revidert biblioteklov - nye muligheter!
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Folkebibliotek.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
 Formålet med denne avtale- og rutinestandarden er å legge til rette for at utenrettslige gjeldsordninger mellom avtalepartene kan etableres så enkelt,
Brukerundersøkelse Det flerspråklige bibliotek. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på web i perioden 19. oktober – 8. november Sendt ut til.
Agenda Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Litt om fokusering rundt: Litt om fokusering rundt:
Nøkkel til Norge – biblioteket som integreringsarena Spesialgruppen for flerkulturelle bibliotektjenester (FlerKult)
Serviceeklæring til pårørende i poliklinikken ved Kløveråsen Fjernundervisning i alderspsykiatri 31.januar 2006 Liv Herder spesialsykepleier Kløveråsen,
Arealplaner i Norge digitalt Løsninger og bruksområder Arealplaner i Norge digitalt Løsninger og bruksområder.
Det flerspråklige bibliotek Siri Tidemann-Andersen
Innkomne meldinger: Lese og kvittere innkomne meldinger: Innleggelsesrapport og Forespørsel/Svar på forespørsel. Følges opp fortløpende, det vil si minst.
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
-Ein tydeleg medspelar Vurdering Samling for fagnettverksleiara 28. april 2016.
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Lånesamarbeid = ressursdeling Nina Karlstrøm Seniorrådgiver ABM-utvikling Bodø.
Mandal kommune har vedtatt hvilke verdier som skal ligge til grunn for møte med publikum. Mandal kommune er preget av et positivt menneskesyn basert på.
Forbrukerrådets servicetest
Komité for teknikk, kultur og fritid
Gruppearbeid til bolk I for emnet Digital forvaltning (DRI 1001)
Trygghetsalarmer Behov Formål med tjenesten
Bibliotekmøte i Nordland, september 2017 Helén Sakrihei
Gruppearbeid til bolk I for emnet Digital forvaltning (DRI 1001)
Nye retningslinjer internfakturering
Oppsummering og veien videre
Syns-og Audiopedagogisk Teneste i Hordaland(SAPT)
Bibliotekloven i Norge
SØLVBERGET MAKERSPACE
Videregående opplæring for voksne - kort om søknadsprosessen for deltakere til to-årig prosjekt RM og TIP Marit Nygård Roth, rådgiver Seksjon veiledning.
TAUSHETSERKLÆRING   Jeg
Utskrift av presentasjonen:

Levanger kommune Kultur Service erklæring Bibliotektjenester - spørsmål Behov Formål med tjenesten Informasjonsbehov hos kommunens innbyggere Hjelpe brukeren ved behov for informasjon LovhenvisningLov om folkebibliotek Søknad – bestilling Forpliktelse •Kontakt med biblioteket, enten ved oppmøte, e-post eller telefon. •Brukeren må hente og levere ønsket materiale på biblioteket selv, eller evt. betale porto. Korte svar sendes brukeren på e-post eller gis over telefon. SaksbehandlingDen som mottar henvendelsen på biblioteket har ansvar for at brukeren får svar på spørsmålet sitt, og at svaret er kvalitetssikret. SaksbehandlingstidVed enkle spørsmål skal brukeren få svar med en gang. Ved mer kompliserte spørsmål kan oppdraget ta lengre tid. Brukeren skal da få svar innen 3 dager. Innhold i tjenestenÅ få hjelp med spørsmål. Betaling/prisGratis. Ved ønske om kopier eller utskrifter, er det et gebyr som fastsettes av kommunestyret. KlageadgangBruker kan klage til biblioteksjefen ved brudd på serviceerklæringen. KonsekvensIkke oppfylt §1 i lov om folkebibliotek: ”Folkebibliotekene skal ha til oppgave å fremme opplysning, utdanning og annen kulturell virksomhet gjennom informasjonsformidling og ved å stille bøker og annet egnet materiale gratis til disposisjon for alle som bor i landet. Det enkelte bibliotek skal i sine tilbud til barn og voksne legge vekt på kvalitet, allsidighet og aktualitet. Virksomheten skal være utadrettet, og tilbudene skal gjøres kjent. Folkebibliotekene er ledd i et nasjonalt biblioteksystem.” Ansvarlig Vedtatt Gyldig til Biblioteksjefen

Levanger kommune Kultur Service erklæring Bibliotektjenester - innkjøpsønsker Behov Formål med tjenesten Innkjøpsønsker hos kommunens innbyggere. Ha en brukertilpasset mediestamme i biblioteket. LovhenvisningLov om folkebibliotek Søknad – bestilling Forpliktelse •Kontakt med biblioteket, enten ved oppmøte, e-post eller telefon. •Brukeren må hente og levere ønsket materiale på biblioteket selv, eller evt. betale porto. SaksbehandlingDen som mottar henvendelsen på biblioteket har ansvar for å legge forespørselen inn i forslagskassen. Den videre saksbehandling foretas av de som har ansvar for medievalg/innkjøp. SaksbehandlingstidBrukeren skal få rask tilbakemelding på innkjøpsforslag, senest i løpet av 10 dager. Ved innkjøp, skal dokumentet være klar til utlån innen 3 dager etter mottak. Innhold i tjenestenSkaffe brukeren den ønsket litteratur eller annet materiale. Betaling/prisLån er gratis. Ved ønske om kopier eller utskrifter, er det et gebyr som fastsettes av kommunestyret. KlageadgangBruker kan klage til biblioteksjefen ved brudd på serviceerklæringen. KonsekvensIkke oppfylt §1 i lov om folkebibliotek: ”Folkebibliotekene skal ha til oppgave å fremme opplysning, utdanning og annen kulturell virksomhet gjennom informasjonsformidling og ved å stille bøker og annet egnet materiale gratis til disposisjon for alle som bor i landet. Det enkelte bibliotek skal i sine tilbud til barn og voksne legge vekt på kvalitet, allsidighet og aktualitet. Virksomheten skal være utadrettet, og tilbudene skal gjøres kjent. Folkebibliotekene er ledd i et nasjonalt biblioteksystem.” Ansvarlig Vedtatt Gyldig til Biblioteksjefen

Levanger kommune Kultur Service erklæring Bibliotektjenester – innlån Behov Formål med tjenesten Informasjons- og litteraturbehov hos kommunens innbyggere. Skaffe brukerne ønsket litteratur / informasjon som ikke finnes ved Levanger bibliotek. LovhenvisningLov om folkebibliotek Søknad – bestilling Forpliktelse •Kontakt med biblioteket, enten ved oppmøte, e-post eller telefon •Bruker må hente og levere ønsket materiale på biblioteket selv, eller evt. betale porto. SaksbehandlingDen som mottar henvendelsen på biblioteket har ansvar for at rutinene følges for bestilling av litteratur. SaksbehandlingstidDet tar normalt 3-10 dager. Ved lengre tid vil brukeren få beskjed. Innhold i tjenestenÅ få hjelp til å låne inn ønsket litteratur (som vi ikke har), fra andre bibliotek. Betaling/prisLån er gratis. Ved ønske om kopier eller utskrifter, er det et gebyr som fastsettes av kommunestyret. KlageadgangBruker kan klage til biblioteksjefen ved brudd på serviceerklæringen. KonsekvensIkke oppfylt §1 i lov om folkebibliotek: ”Folkebibliotekene skal ha til oppgave å fremme opplysning, utdanning og annen kulturell virksomhet gjennom informasjonsformidling og ved å stille bøker og annet egnet materiale gratis til disposisjon for alle som bor i landet. Det enkelte bibliotek skal i sine tilbud til barn og voksne legge vekt på kvalitet, allsidighet og aktualitet. Virksomheten skal være utadrettet, og tilbudene skal gjøres kjent. Folkebibliotekene er ledd i et nasjonalt biblioteksystem.” Ansvarlig Vedtatt Gyldig til Biblioteksjefen