“worst human fears”.we’re all afraid of making fools of ourselves! Speaking in public is first among Riggflytt i Praksis, Bergen 14-15 Mai Solstad Utfordringer.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Advertisements

I.
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
De dårige følelsene. Veiene ut..
Min hund Min hund heter Kofi og er 4 år.
Regattaforberedelser Norsk 40,7 Klubb v/ Jørn-Erik Ruud
Riggflytt i praksis. Utfordringer og Erfaringer
Forståelse og praktisk bruk av GPS GPS kurs II Norsk Folkehjelp 2008 Del II.
Folk forandrer verden – Men ikke alene!
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
Mitt selskap og logo KF oppgave Av FLT Student.
Krabbe sesongen høsten 2011 Havbris jr
… som skulle arrangere en løpekonkurranse.
Fra geometriske former til abstrakt design
Det gode Det rette Det rettferdige
Julemesse, Misjonssalen Sandnes 30. november 2013 Asbjørn Kvalbein
“Beste praksis for isolering ved arbeid på hydrokarbonførende utstyr”
MI – Motiverende intervju som hjelpemiddel ved livsstilsendring

Om smidig brukerkommunikasjon Smidig 2011 Johannes Brodwall Steria Norway.
Tiden ikke var den samme overalt
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Scope of Work – Hvordan gjøre det enklere?
“Reise til utlandet med oksygen”
Turene i November har gått til:
SOSIAL KOMPETANSE. BARNEHAGEN SKAL FORMIDLE VERDIER OG KULTUR, GI ROM FOR BARNS EGNE KULTURSKAPNING OG BIDRA TIL AT ALLE BARN FÅR OPPLEVE GLEDE OG MESTRING.
CAKE Session no. 2 Du kan delta i en ulykke – eller stoppe den.
Skøytedag 2013 Slåtthaugen. Ersilia og Per, poserer.
Til Noas ark.
Samarbeidsprosjekt Svømmeaksjonen..  GjensidigeStiftelsen er en uavhengig stiftelse, som har som formål å tildele midler som gagner Trygghet og Helse.
Impulsuka 2013 Kristiansand
LØFT ER TØFT særlig i SFO
Sett inn nok på riktig plass.
Hai ! Hai !.
© Olympiatoppen1 Hvordan benyttet jeg kognitive teknikker i min karriere? Hovedløpsprosjektet 5. november 2011.
HVORFOR er jeg Rotarianer ? Distriktssamling 20. mars 2010
RUS OG UNGDOM Jobbet på av: Sarem,Sander,Joakim,Johannes,
Trygve Førland Nedrebø | Viking SeaTech
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
… som skulle arrangere en løpekonkurranse.
VERDENSROMMET VI HAR NÅ JOBBET MED VERDENSROMMET I HELE NOVEMBER, OG DET HAR VÆRT KJEMPE VELLYKKET. DET HELE BEGYNTE MED AT TO GUTTER HADDE FUNNET BØKER.
Hvorfor koker vannet ved lavere tempratur i høyden?
100 lure ord å lære.
Telefonmanus når du ringer fra din egen liste nr 1
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Forelesningsnotat nr. 3 Kapittel 6
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Visste du at de som fremstår som virkelige sterke , i virkeligheten er de mest svake og følsomme? Visste du at de som bruker sin tid på at beskytte andre,
Opplæringskontorets hjørne
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
maritim rekruttering og næringens behov
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:
Et inspirerende foreldreveilednings- kurs
Tor Andreas Kaasa Studieforberedende tekniske fag på Rud i 2008
Et inspirerende foreldreveilednings- kurs
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Daniel Stern`s Teori.
Kom i gang med brettseiling for juniorer!. Hva er viktigst for å lykkes? 1.Tilgjengelig utstyr som er godt egnet å lære å seile på når man er år.
Livsstilsending - uke 5 -
Hvordan gjøre BABED-studiet mer kjent for potensielle studenter?
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
BEDRIFTSBESØK Rapport. Bedriftsbesøk  var klassen 2MA1 og lærer Anton Iversen på omvisning på de to offshore fartøyene ”Normand Skipper”
Velkommen til foreldremøte
Blåbærtua MÅNEDSRAPPORT FOR APRIL Hva har vi gjort i mai?
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
[PLAKATEN TIL OPPLEGGET]
Utskrift av presentasjonen:

“worst human fears”.we’re all afraid of making fools of ourselves! Speaking in public is first among Riggflytt i Praksis, Bergen Mai Solstad Utfordringer med ankerhåndteringsoperasjoner sett fra fartøy. Hva vi fokusere på for tiden.

Presentasjon av Solstad Normand Ferking Lars Eigil Sørensen Normand Ferking har 3 kapteiner. Har 4 uker på og 8 uker av. Når vi er hjemme på fri jobber på Simsea «Sjefen der seier dette er Norges største simulator senter og da er det vel også verden største»

Ja jeg er 43 år veldig lykkelig Jobb i Solstad på flagg skipet Ferking som arbeider for verdens beste selskap Statoil. Men toppen på lykke er baby Alise på 3 uker

Normand Ferking

Normand Ferking På NOFO øvelse testing AH fartøy er stort sett som pota kan brukes til det meste

Anker handling det er dette vi lever for. Men ønsker klienten oss i STBY så godtar vi det også. Vi gjør som vi får beskjed om å dra til sydpolen å hente en bøtte is reiser vi å henter den.

Supply tur bulk og fuel + vann

ROV om bord 365 dager i året Vi får om bord Deep Ocean September 2013 på en 3 års kontrakt.

Arbeid Gullfaks spm 2 Vi har A ramme i dekk og bruker denne i SPM arbeid Denne kan også brukes til å ta inn anker..

•AH mannskap utføre ofte masse forskjellige jobber. AH mannskap kan brukes til alt innen offshore. •.Det er veldig viktig det finnes riggflytt samling •Dette er en kjempe plass for erfarings utveksling. •Fartøyene kurse opp mannskapet i AH Rig mannskap utføre også forskjellig type arbeid •Foreslår riggene sende deres mannskap også på et 2 dagers kurs hos Simsea. •Simsea legger nå inn Superior som ekstra ny rigg på simulator. •Eksempel henting levering PCP variere fra Selskap til selskap men også fra kranfører til kranfører. Har mulighet å vise hvorfor vi ønsker en variant.

YOUR DESIRE TO LEARN! SUCSESS CRITERIA NUMBER 1

•Risk assessment/toolbox/work permit-barrier •Familliseringer-sjekklister- • •Holdning kreves •Dersom dette er bare nødvendig papir arbeid •Da har ikke systemet noe for seg. •Ledelsen må vise de bryr seg eksempel Statoil møter personlig opp før hvert riggflytt. •Solstad brille kampanje

•BRM Bridge Resource management •Dette kommer fra flyindustrien og alle navigatører må ha det innen 06/2017. •Hemligheten fra fly industrien •Tidligere når de innført styrmann på fly. I noen flyselskaper fikk styrmann jobb med å ta tlf og krysse ut sjekklista.Neste fly selskap begynte kaptein og styrmann bytte roller av og til. •De kunne da hverandres jobb så den dagen kaptein glemte landings hjula pikket styrmann han på ryggen og spurte om de ikke skal ned. Det bli likt i våres næring også. Enkelt forklart hos det ene flyselskapet stupte ulykkes kurven. •Forstår vi heile konsepta er det enklere å si i fra. Dette gjør det meir interessant for styrmenn også..

•Dette kan rigg bruke.Får vi Alle fra Kranføre- winche operatør –de i kontroll- rommet til å forstå helheten - gjelder også de på båtene. Får vi det til har vi tatt et kvanta sprang i sikkerhet og effektivitet. •Husk det kommer nye rigger og det kommer nye fartøy- vi må heve kompetansen raskt. •Husk også utfordre-observere-spørre-gi tilbakemelding. Husk også positive tilbakemeldinger.

•SOW er veldig bra de siste årene. •Det er kommet bilder som selv mamma forstår

•Det er veldig bra med utstyret som brukes på Norsk sokkel.. Det brukes mye Rov. Nedleggings wire legges ned med ROV pick up system. •Har sett vi bruker ca 9 timer på et system og bøye av. •Sist tur prøvde vi ut en ny kenter fra Deep sea mooring som åpnes med drill. Kjempe bra som lærling på dekk sa nå kan også jeg vara matros. •Håper vi kan få prøvd ut meir nytt utstyr fra Deep sea mooring. •Samfunnet består av 3 grupper de som vil ha alt som det er og de som vil prøve å forandre alt for å se om de kan bli bedre. 3 gruppa som er ening med de andre 2.

•Hvorfor er Norske fartøy nr 1 i Verden •Vi har evnen til å lære av våres og andres feil. •Vi kan samarbeide –utveksle erfaringer •Norske AHV veit nøyaktig hva som skal gjøres- hvordan det skal gjøres og hvordan arbeide i lag.

Bad communication can cause disasters •Kommunikasjon •Ønsker en kanal kun for riggflytt •Radio disiplin •AH fartøy dekk bruke kun denne når de hente PCP

•Utsetting og ta opp bøye. •Det er ofte store skader på dette utstyret. •Bøyer må nesten behandles som egg. •Vi bruker soft release ved utseting. •Vi bruker en weak link på laso ved opptak. •Vi har den kjempe fordel kan bruke triplex til å fiske bøye så den ikke berøre hekken våres. •Kan nevne på 5 år har vi ikke skadet en bøye..

• Takk for oppmerksomheten • Bilde fra Mongstad • • Fotograf Bjørn Tore Seljelid