Daglig leder Sult-gruppen Siviløkonom BI Tommy Gilen Daglig leder Sult-gruppen Siviløkonom BI
Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Sult-gruppen Sult AS Restaurant Bar Kafé Restaurant Bar s a n s Kafé Restaurant Bar Konferanse Restaurant Uteservering Badekiosker Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS
Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Thorvald Meyersgate 26, Grünerløkka Etablert desember 96 Ca 40 sitteplasser Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS
Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Utgangspunkt 6 unge menn i alderen 22 – 28 Lyst til å starte café Lyst til å lage et særpreget sted Betydelig mer energi og ideer enn penger Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS
Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Segmentering Totalmarkedet: ”Alle som konsumerer mat og drikke ute i Oslo-området” Inndeling i delmarkeder, to mål: Hvem har man lyst til å jobbe med? Hvem kan man tjene penger på? Eksempel: ”Løvstek” Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS
Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Delmarkeder Kriterier: Alder Utdannelse Interesser Kjøpekraft Geografi Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS
Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Utvelgelse Vårt utgangspunkt var å lage det stedet vi selv ville gå på! Yngre, urbane mennesker med interesse for god mat og god vin, lokalisert sentralt i Oslo. Eksempel: Mangfold - Gullbryllup Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS
Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Posisjonering Beliggenhet Grünerløkka Produktet vi selger ”Value for money” Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS
Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS ”Value for money” Mer fokus på produktet enn design og interiør Høy kvalitet på mat, spennende utvalg av drikkevarer Ikke gå på kompromi med kvalitet Priset lavere enn forventning Uformell stemning Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS
Posisjonering (forts) Skape posisjon Aftenposten Dagbladet Vedlikeholde posisjonen www.sult.no merkevarebygging Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS
Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Merkevarebygging Merkevarebygging og utnyttelse: Sult kokebok Sult Hjem Tørst bok Kniver mm Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS