Daglig leder Sult-gruppen Siviløkonom BI

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Aftenposten Junior Norges eneste avis for barn
Advertisements

STÅ-PÅ Treningsdagbok
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Sportsys AS1 STÅ-PÅ Treningsdagbok Er du nysgjerrig på fotballversjonen? Klikk videre og se mulighetene.
AftenpostenTV Til stede i storbyen. AftenpostenTV viser inntrykkene fra storbyen: Nyheter, kultur, innsikt og serier:
ABM-teori - Kort innføring ABC Forum 16. oktober 2008
Næringsfiske Utfordringer og muligheter Av Hans Olav Bråtå, Østlandsforskning Foredrag på for medlemmer i Hanen Helgelandsmoen,
”Tour de Sens” En helt unik reise gjennom sansene…
Utnytt flere muligheter på web Fokuser på det kreative
Nærings seminar Bakgrunn •Bransje og interesse •Fag kunnskap er viktig •Bransjen manglet fleksibilitet og omstillingsevne…denne og •Prod / Salg.
Største brukere av PCT-systemet APPLICANT'S NAMECOUNTRY OF ORIGIN PUBLISHED PCT APPLICATIONS IN 2007 MATSUSHITA ELECTRIC INDUSTRIAL CO., LTD.Japan2 100.
12. Oppsummering.
RÅDGIVERROLLEN Refleksjon over rådgivers roller og funksjoner.
Visjon Sjokoladeriet skal gi forbrukerne en ny dimensjon i opplevelse av sjokolade!
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Teknologiledelse 1 Hvordan utvikle produkter med høy designfokus Kristine Holbø SINTEF Teknologiledelse.
Digitale læringsressurser i skolen
Folkehøyskolene temabilag 17. februar Fakta En ny skreddersydd utgivelse dedikert de Norske Folkehøyskolene. Aftenposten temautgivelser skriver,
VELKOMMEN TIL WEBINAR Visma Bizweb DATO:
Bergen Vitensenter AS1 Navnekonkurranse, mai 2006.
Marie-Therese Hammersborg direktør - Pensjonsforvaltning
Papaya – hva er det? Papaya er:  En velsmakende frukt, men også en forkortelse for: forkortelse for: – Parkinson Pasienter i Yrkesaktiv Alder.
INNSTIKK FOLKEHØGSKOLENE
K Promotion AS Postadresse: Bernhard Herres vei 48 c OSLO Telefon:
Hvordan lykkes med et prosjekt?
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Tanker rundt tilrettelegging
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Segmentering Kapittel 8.
Posisjonering Kapittel 10.
Slik kommuniserer vi fjernvarme Håvard Røste Kommunikasjonsrådgiver Fjernvarmedagene –
Norturas satsing på spesialiteter og regionmat
Kjønnstest av Trønder-Avisa 2 år etter…. Trønder-Avisa sine mål 1. Begge kjønn skal i spaltene være representert med minst 40 % 2. Det skal være kvinnelige.
Lavere byggekostnader og bedre bygg! Siri Legernes Adm.dir. i RIF
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
Mål og prioriteringer for rekrutteringsarbeidet Svein-Erik Dippner Klubb- og medlemsutvikling, D2260.
Veien til egen bolig – ungdom og personlig økonomi
Bilens betydning for eldre gruppers velferd og livskvalitet
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
Arbeidsmarkedet i Vestfold – Hvordan ser det ut?
Nasjonal digital læringsarena
TYSVÆR KOMMUNE Foreldrenes medvirkning i barnehagen Konferanse
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
Tre satsningsområder – Næringslivets potensiale Bygge og selge flere hytter Å få hyttefolket til å bruke hyttene sine mer –
UTDANNING. » Hva er DU flink til/ ikke fullt så flink til? » Hva liker DU/ liker DU ikke å holde på med? » Trives DU best ute eller inne? » Liker DU best.
Mulighet for Sponsorer -Klubben med Miljø- Reistad IL trenger inntekter for å ha et best mulig tilbud til dine barn. Hallreklame reduserer behovet for.
Praksisøving 5 Aksjespekulanten. Oppgaven Tjen mest mulig penger på en aksjehandel Vet hele børshistorien.
Medlemsutvikling PETS 2011
Personlighet Meg Holdning Interesser Selvbilde Frustrasjon Konflikter
NIFU STEP studier av innovasjon, forskning og utdanning Stjernøutvalget: Et blikk på de demografiske forutsetningene Fagseminar i KD Mandag.
Visit Trondheim (Trondheim Aktivum) Tilreisende –Turister –Forretningsreisende –Weekend-shoppere Idrettsklubber CITY CARD.
Marketing BMW – M5. Vårt mål med oppgaven er: -Hvorfor selges det ikke flere av denne bilen i Norge? -Hva kjennetegner dem få som kjøper en slik bil?
Segmentering og målgruppetenkning
Bedre sykehjem og hjemmetjenester i et mangfoldsperspektiv
Nettsider og medlemsregister for foreninger tilknyttet Norske Kunstforeninger.
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
Et forskningsbasert samarbeid mellom akademia, næringsliv og forvaltning Åpent seminar eLæring og Virtuelle prosjektorganisasjoner.
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Støtt Idretten i Stavanger og samtidig støtt deg selv!
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Segmentering og målgruppetenkning
Strategisk markedsføring
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Utskrift av presentasjonen:

Daglig leder Sult-gruppen Siviløkonom BI Tommy Gilen Daglig leder Sult-gruppen Siviløkonom BI

Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Sult-gruppen Sult AS Restaurant Bar Kafé Restaurant Bar s a n s Kafé Restaurant Bar Konferanse Restaurant Uteservering Badekiosker Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS

Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Thorvald Meyersgate 26, Grünerløkka Etablert desember 96 Ca 40 sitteplasser Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS

Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Utgangspunkt 6 unge menn i alderen 22 – 28 Lyst til å starte café Lyst til å lage et særpreget sted Betydelig mer energi og ideer enn penger Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS

Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Segmentering Totalmarkedet: ”Alle som konsumerer mat og drikke ute i Oslo-området” Inndeling i delmarkeder, to mål: Hvem har man lyst til å jobbe med? Hvem kan man tjene penger på? Eksempel: ”Løvstek” Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS

Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Delmarkeder Kriterier: Alder Utdannelse Interesser Kjøpekraft Geografi Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS

Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Utvelgelse Vårt utgangspunkt var å lage det stedet vi selv ville gå på! Yngre, urbane mennesker med interesse for god mat og god vin, lokalisert sentralt i Oslo. Eksempel: Mangfold - Gullbryllup Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS

Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Posisjonering Beliggenhet Grünerløkka Produktet vi selger ”Value for money” Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS

Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS ”Value for money” Mer fokus på produktet enn design og interiør Høy kvalitet på mat, spennende utvalg av drikkevarer Ikke gå på kompromi med kvalitet Priset lavere enn forventning Uformell stemning Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS

Posisjonering (forts) Skape posisjon Aftenposten Dagbladet Vedlikeholde posisjonen www.sult.no merkevarebygging Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS

Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS Merkevarebygging Merkevarebygging og utnyttelse: Sult kokebok Sult Hjem Tørst bok Kniver mm Tommy Gilen, Daglig leder Sult AS