Kid Drammen 15.02.2011 Få det fint !.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Ørnulf Wiig Installasjon AS
Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
 Oversiktlig  Samler informasjon – alt på ett brett  Brukervennlig  Integrerbart  Enklere å være medarbeider  Bedre å være kunde Det blir enklere.
BraWeb Bestilling.
22 tips for den faglitterære forfatteren
Norsk Resirk AS Bent Ringvold Logistikksjef.
Nordiske logistikkløsninger
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
Molde Trondheim Fredrikstad Ålesund Bodø Namsos Tromsø Dokka Oslo
Det nye børslandskapet - hvordan sikre beste pris?
Import og distribusjon av varer i et miljøperspektiv
”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)
Stokke AS Inn- og utgående logistikk
Kundesenteret – en gullgruve for brukerinnsikt. Bruk kundesenteret for å lage en bedre tjeneste! 1.Kundesenteret kjenner brukerne best, utfordring å formidle.
Nyheter visma business
Forretningsidé Vil du være med på den nyeste moten og gjerne før de andre, så er Blend og BlendShe stedet for deg. Her finner du unike og moteriktige.
PolymerTrade AS • Litt om PolymerTrade AS • Avfallsbesitterens behov • Innsamlerens behov • Gjenvinnerens behov • Sluttbrukerens behov • Traderens dilemma.
Egiro innbetaling/CREMUL
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Stoffkartotek-veileder
Konsept: Pierre Robert ØKO
BIT-Møbel.
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
Forhåndsvarsling av all eksport til EU n EUs nye sikkerhetsregler i ”Customs Code” – vedtatt i april 2005 (forordning 648/2005) n Prinsipp om å etablere.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Grorud.
Usikkerhet skal integreres i prosjektstyringen
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
Bakgrunn –Åpen, ærlig og tydelig Status –Hvor er vi ? –Hvor skal vi ? Proaktiv adferd –Hvordan være i forkant ? Logistikkpartner –Hvordan tjenester på.
Trender innen sjøtransport kontra landtransport
1 Washington Mills AS 1 Logistikkonferansen Velg sjøveien i Trondheim Velger Washington Mills også sjøveien i fremtiden? Hvorfor bruker vi sjøtransport.
Asak Miljøstein AS.
Oslo Skogn/Trondheim Moss Brevik Kristiansand Bergen VELG SJØVEIEN 2012 Bergen SJØVEIEN – NOE MER ENN OVERSJØ VIDAR KARLSEN ADM. DIREKTØR DFDS LOGISTICS.
BYGGEVAREINDUSTRIEN ERFARING FRA PILOTBEDRIFT
Marked / vekst Jørn Skjærlund Gjensidige Forsikring
Ansvarlig søkers rolle
Basware Purchase Management
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Samtale 2.
KRAFTSENTERET ASKIM HVORDAN HAR VI FORANKRET OG IMPLEMENTERT KORRUPSJONSFOREBYGGENDE ARBEID I ASKIM? Nettverkssamling mars 2014.
Utdanningsvalg 10.klasse
Lean ledelse Kundeverdi, verdistrøm og kontinuerlig forbedring.
Prosjektavslutning og sluttrapport
Lokale forhandlinger 2010 Utdanningsforbundet Bergen.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Logistikk NDLA side 77 til 92.
Industri og miljø SGO 2300 Bjørnar Sæther. Industrivekst og forurensing Sterk vekst i industriproduksjonen i Norge og internasjonalt Generelt.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Nye forretningsprosesser Pensum: Olsen, kap
Kvalitetssikring. er alle tiltak som er nødvendig for å sikre at et produkt vil tilfredsstille angitte krav til kvalitet og trygghet Kvalitetsarbeid krever.
Nordens ledende leverandør……
Android-Programmering Våren Oversikt Long-running operasjoner Introduksjon til Android services On-demand service Bruk av servicer på tvers av prosesser.
© 2004 KPMG AS, the Norwegian member firm of KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. ”Logistikk som verdiskapning” Effektivisering.
Utfordringer Madla FK er en klubb i sterk vekst, og trenger NYE inntektskilder som setter oss i stand til å bli den ledende klubben i området. I Madlaområdet.
Regnskap og regnskapsrutiner
Otra Web-Shop - Quick Guide
Land barneverntjeneste
Aksess Innkjøp as Digitalisering av samspillet mellom
[Firmanavn] Forretningsplan.
Kjøpmannens perspektiv på lokale nisjematprodukter
[Firmanavn] Forretningsplan.
ØKONOMIFORUM 12. DESEMBER 2017
Coop Norge Hva sier markedsaktørene i forhold til årets tørke og dette med avtaler kvalitet/standard for størrelse og utseende.
Verdiskapning, produktattributter og målkostnader
Kraljic matrise.
Camilla Hall-Henriksen
Kurs i entreprenørskap
Utskrift av presentasjonen:

Kid Drammen 15.02.2011 Få det fint !

Kid Interiør OM KID INTERIØR Kid Interiør er Norges ledende kjede innen interiørtekstiler. Firmaet ble etablert i 1937, og har i dag 109 butikker over hele landet. Vi omsatte for 940 mill i 2010 og har over 850 ansatte. Vi forventer sterk vekst i tiden fremover. Kid skal forenkle din hverdag. Vi har ferdig sydde gardinhøyder som bare er å henge opp med matchende puter til. Vi har duker, lys, servietter, mansjetter og serviettringer som matcher. Vi har noe for enhver smak, samlet på ett sted. Våre produkter skal være enkle å forstå og enkle å bruke. Vi har dyktige medarbeidere som skal gjøre din opplevelse hos oss så bra og enkel som mulig. Kid skal fornye norske hjem. Vi prøver hele tiden å forbedre oss for å tilby det beste innen interiør. Høyden på gardinene, lengden på dukene, bredden på sengeteppet er bare noe av det vi konstant vurderer. Vi fornyer oss hvis moter eller behov endres. Vi går gjennom hele vårt sortiment flere ganger i året for å rydde opp. Vi endrer farger på seriene våre, dette være på håndklær eller duker eller lakener. De skal være i de siste og riktige nyansene. Vi tenker hele tiden på rommet som helhet . Og det beste av alt, hos Kid har du råd til å fornye deg - akkurat når det passer deg og i den stilen du ønsker! La deg begeistre du også! Corporate Social Responsibility (CSR) Kid Interiør AS tar CSR alvorlig. Det betyr at vi grundig vurderer og tar hensyn til ansatte, samfunn, økonomi og miljø i alle våre forretninger. Disse vurderingene går ofte lengre og mer omfattende enn hva vi er pålagt av fra myndighetenes side. Det betyr blant annet at plasten vi bruker på forpakningene våre er mindre miljøskadelige. Ingen av våre produkter skal være produsert gjennom barnearbeid. Vi skal heller ikke ha farlige fargestoffer i stoffene våre, og unngå produkter som er produsert gjennom sprøyting av bomullsplantasjer.

KID Logistikk A/S organisert (vareflyt)

Ansvarsområder Ansvarsområder: Design, sortiment og nyutvikling Kategori og Innkjøp Marked Sluttbruker Leverandører Inbound & goodsflow Hovedlager Butikker Ansvarsområder: Design, sortiment og nyutvikling Fra trend, idé eller behov til vareprøve klar til overlevering til Kategori og Innkjøp. Kategori og Innkjøp Fra sourcing av en vare til varen er bestilt og satt i produksjon Inbound goodsflow Fra varen er satt i produksjon til levert Oslo Kid Lager Trekking fra Oslo til varen er levert butikk Kampanjeoppfølging på tvers av avdelinger

Ansvarsområder & prosesser Inbound & Goodsflow Kontroll & godkjennelse av kontrakter Oppfølging av frakt & fyllingsgrad Oppdatere skipnings- datoer i systemet Purring, reklamasjon & betaling Kontrollere mottatte salgskontrakter mot ordre Signere og godkjenne salgskontrakter Fordele ordre til skipningsagenter Åpne bankgarantier som sikkerhet for bestillinger Fokus på fylling av containere for å optimalisere frakt og reduserte kostnader Følge opp frakt av varen fra leverandør til Oslo havn Fortløpende registrere forsendelse og mottaksdatoer for ordre fra skipning til ankomst Oslo havn Oppdatere ukentlige skipningslister fra skipningsagenter Oppdatere rapporterings- og prioriteringslister (logg) til lageret for alle ordre Fortolling av varer etter ankomst Purre leverandører og skipningsagenter ift avtalte skipningsdatoer Oppfølging av reklamasjoner mot leverandører i samarbeid med innkjøp Godkjenne betalinger til leverandører overfor bank

Supply Chain – ansvarsområder & prosesser Kid Logistikk AS Lossing Oslo Kai Tømming av containere kontrollere varene/bar code. Varepåfylling til butikk etter individuell påfylling Transport Kvalitetskontrollerer logistikk kjeden

Cross-docking (direkte levering butikk) China Avsender/ *ulike* FOB betingelser Leverandøroppfølging Dokumentasjon Cross-Dock/ Kid Fortolling ved ankomst havn Mottak sentral østland Cross-Dock Carrier/ColliCare Oppfølging av containere Lager/ColliCare Mottak Lagring Plukk&Pakk Etiketter Dokumenter Eksport Distribusjon (Tollpost/CC?) Distribusjon til butikk

Cross-docking (direkte levering butikk) Oversjø Fortolling Butikk Kid lager Kina lager Dokumentasjon B/L Proforma - fakturaer Mottak Lager Plukk&Pakk Etiketter Track & Trace Rerouting Fortolling / Kid Leverandører * Ulike * Prosess

Inngående frakt 2009 vs. 2010 - 2011 Oppsummering 2009 Samarbeidsavtale med Per Aarskog AS/nille på inngående sjøfrakt. Denne avsluttes i 2010. Kontinuerlige forhandlinger Kid og speditører. Opprettholde fokus på ratenivå. Prioritert plass på skipninger. Sammenligning av rater mot markedet for kontroll. God flyt på inngående frakt i 2009. Få forsinkelser pga tett samarbeid med speditører. Oppståtte forsinkelser skyldes i hovedsak leverandørene. Bedre tidsperspektiv på bestillinger og kampanjekontroll hos Kategori/Innkjøp. Totalt volum på sjø, 1632 TEU i 2011 (eks cross-docking). Utfordringer 2010 - Forsinkelser Utfordringer 2011 En femdobling av ratene siden februar 2009. Umulig å forutsi videre utvikling, men en utflating i markedet forventes i Q2. Sterkt press på skipningsplass tidligere, ser mye bedre ut pt. Konklusjon Opprettholde sterkt fokus på rateutvikling. Bytte speditør(er) hvis hensiktsmessig.