PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR 23.03.2014| 1 STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Grants (prosjektmidler) Generelle retningslinjer.
Advertisements

Rotary Grants fra 1. juli Ambassadorial Scholarships: Multi-year Tidligere modell Grants modell fra 1. juli Ambassadorial Scholarships: Cultural.
2010 – 2013 Uttesting ved 100 distrikter Juli 2013 Gjelder alle distrikter The Rotary Foundation Future Vision Plan Et fundament for fremtiden TRF seminar.
1 Klubbens lederplan Anbefalt administrativ struktur for rotaryklubber i D2260. Implementeres senest 1. juli 2007.
TITLE Regionmøte region 3 9. April 2014 hos Sandvika Rotary klubb Thon Hotell Oslofjord, Sandvika.
Future Vision Plan (fremtidsplan) Oppdatering for ikke pilot distrikter.
Cary C K Huang Er utnevnt til RI President-E for perioden Han tiltre 1/ Forretningsmannen Gary C K Huang, har vært medlem av Taipei Rotary.
PETS 2012 | 1Distrikt 2250John Ivar Solvik Velkommen til PETS Tema: Serviceprosjekter.
Informasjon om komitearbeidet i klubben
Jul-14Askøy RK / John I. Solvik1 Informasjon om komitearbeidet i klubben.
Guvernørens månedsbrev
Informasjon om komitearbeidet i klubben
Svein Ivar Hansen Halden Rotary Klubb
Hva er Rotary? ROTARY er verdens største yrkesbaserte service-organisasjon, stiftet av Paul Harris den 23 februar 1905 ca 1,2 millioner kvinner og menn,
Presidentsamling/PrePETS Momenter Første formelle samling for innkommende presidenter rotaryåret Formål med samlingen – –(For.
Omdømme: Quo vadis?- eller Rotarys omdømme møter media Distriktssamling 2009 R.I. distrikt 2310 DGE Per Olav Stenseth18. april
The Rotary Foundation – TRF Brumunddal Rotary klubb 15
The Rotary Foundation (TRF) PETS i D2250 Grete Sæbøe 9. mars 2013 District Rotary Foundation Seminar.
DICO District Internet Communication Officer. DICO´s oppgave Gi IT-støtte til klubbene i distriktet.
TITLE RI Presidentens forventninger til D2310 Distriktssamling D
D 2310 PETS OG DISTRIKTSOPPLÆRING 22.—23.MARS 2014 | 1 ROTARYS STRATEGIER STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator.
TITLE KLUBBENS MÅL OG PLANER PETS D
Medlemskap og mangfold
STYRKE ROTARY – STRENGTHENING ROTARY Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
Utfordringer og forventninger til kommende rotaryår Distriktssamling 2009 R.I. distrikt 2310 DGE Per Olav Stenseth18. april
Future Vision Plan Rotary Foundation mot et nytt århundre
PETS ROTARY INTERNATIONAL, DISTRIKT 2305 Ja, jeg aksepterer oppdraget som DG for !
1 Klubbens lederplan Anbefalt administrativ struktur for rotaryklubber,
1 Klubbens lederplan Anbefalt administrativ struktur for rotaryklubber.
1 March 2010 STRATEGISK PLAN Revidert ROTARY INTERNATIONAL “ This is a changing world. We must be prepared to change with it” Paul Harris, 1935.
Rotary Distrikt 2260 Midtveismøtet Utfordringer i vårt distrikt v/ Åge Bjor.
Distrikt Motivasjonsseminar Rotaryåret Prioriterte arbeidsoppgaver i kommende rotaryår: Medlemsutvikling Aktive klubber Støtte.
JOHN KENNY RI PRESIDENT GRANGEMOUTH, SCOTLAND.
PETS Sola mars 2012 Tor Jan Reke
"Rotaryskolen i D2250"1 Velkommen til informasjon om Rotary Klubb Bilde av klubbens banner/vimpel.
"Rotaryskolen i D2250"1 Informasjon om komitearbeidet i ………Rotary Klubb Bilde av klubbens banner/vimpel.
"Rotaryskolen i D2250"1 Velkommen til informasjon om Rotary Klubb Bilde av klubbens banner/vimpel.
PETS Kinsarvik mars 2011 Lars Nordbø Lars Nordbø 2250 District Internet Communication Officer District Internet Communication Officer.
Forslag til Lovrådet Council on Legislation Våren 2013 Carl Lewin Kopervik Rotaryklubb Representant for D2250.
NORFO (Norsk Rotary Forum)
ROTARY OG TALL SHIPS’ RACE Ungdomsutvikling. Tall Ships’ Race Regatta for store seilskip 50 % av alle om bord er i aldersgruppen 15 – 26 år 26 land er.
ROTARYS OMDØMME MØTER MEDIA
PETS DISTRIKT 2290 ROTARY ÅRET MÅL OG STATEGIER.
TITLE Prosjekter i Rotary PETS Fevik mars 2014.
TEKNISKE LØSNINGER I ROTARY
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 ROTARYS STRATEGIER STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator.
Agenda: Velkommen til Østensjø Rotary Klubb Informasjon om Rotary, internasjonalt, nasjonalt og lokalt ’’Mingling’’, uformell info via stands med kaffe.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
Velkommen til innkommende president sin time.
Til tjeneste Lions Norge Gode venner som hjelper andre.
NORFO | 1 ROTARYS STRATEGIER STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
TITLE Kommunikasjon og informasjon Hvilke kanaler har vi? D 2305 – PETS 2014 v/ IPDG / DT Margit Bjugstad.
Club Leadership Plan Anbefalt organisasjonsstruktur for Rotary klubber i Distrikt 2280.
Bø hotell, Anders Stang Lund Senior kommunikasjonsrådgiver
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Åsane Rotary Klubb Velkommen til informasjon om
1 Thor Hægh 2011Slide 1 The Rotary Foundation’s Future Vision Plan ET FUNDAMENT FOR FREMTIDEN UTTESTING VED 100 DISTRIKTER.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
Strategi- og aktivitetsplan
TITLE STERKE KLUBBER: VÅR UTFORDRING PETS D2250 – Førde ARC Fred Schwabe-Hansen.
PR, kommunikasjon og omdømme Distriktskonferanse D September 2016 Ass. Rotary Public Image Coordinator Inger-Britt Zeiner.
PR og OMDØMME i Rotary Hvor står vi i klubbene og hvordan går vi videre Mange av dere har hørt at Rotary har foretatt en prosess for å gjennomgå og styrke.
D2250 PETS 12. mars 2017 RRFC Ingrid Grandum Berget
LOGO OG MOTTO FOR
PETS Sola Strand Hotel 2017.
TRF – The Rotary Foundation
Rotary Club Central Hvordan bruke RCC
Arkivering på medlemsnett for klubber
Opplæring av klubbsekretærer v/distriktssekretær Ludvig Kåre Øyen
Presidentsamling 14 august 2019 Presentasjon ved Torbjørn Sakseide AG region 5 Medlem Lier Øst Rotary klubb Hvordan lede en klubb? Fra Visjon til Strategi.
Utskrift av presentasjonen:

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 2

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 3

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 4 ROTARYs 5 KJERNEVERDIER  Tjeneste  Fellesskap, Vennskap, Kameratskap  Mangfold  Integritet  Lederskap

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 5 KJERNEVERDIER - IDENTITET  Kjerneverdiene gir oss identitet som rotarianere  Å styrke Rotarys identitet og profil i markedet - en av hovedoppgavene inn i en ny fremtid for Rotary  Rotary i Norge stå sammen for å få oppmerksomhet i det nasjonale bildet, fra media både lokalt og nasjonalt

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 6 3 STRATEGIER 1.Støtte og styrke klubbene 2.Fokusere på og øke humanitær tjeneste 3.Forsterke den offentlige oppmerksomheten og profilen - PR og kommunikasjon

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 7 ROTARY’s TOPP INITIATIV FOR Å NÅ MÅLENE I STRATEGISK PLAN  Utryddelse av Polio  Styrke Rotary – enhetlig, konsistent image – Rotary Brand Center – ny grafisk profil  Redesign websider  Regionale medlemsplaner  Ny Grant Model (Future Vision)  Rotary Club Central (online planleggings verktøy)  Rotary Showcase (online mulighet for å publisere prosjekt og service aktiviteter)

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 8 VERKTØY  Vägledning för en aktiv og fremgångsrik klubb 245-SV  Strategic Planning Guide      

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 9 STYRKE ROTARY  Hvordan er Rotary image i Norge ?  Hvordan styrker vi Rotarys brand og image her i Norge ?

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 10 KJERNENVERDIENEKOMMUNIKASJON ROTARYs VAREMERKE STRATEGI Hvorfor vi finnes Hva vi tror på Hvordan vi snakker om organisasjonen

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 11 HVA KAN VI GJØRE FOR Å STYRKE ROTARYs BRAND ? • Bygge opp en funksjonell PR-organisasjon, sone, land, distrikt og klubb - medlemsnett • Følge felles strategi og retningslinjer • Forstå at vi er ett brand, men med plass til diversitet • Erkjenn at PR krever kontinuerlig arbeid og et budsjett • Vær bevisst på at DU er public relations !

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 12 PR MÅL FOR SONE 16 1.PR komité og strategi/plan for intern og ekstern kommunikasjon i alle distrikt med budsjett 2.PR ansvarlig i alle klubber med budsjett 3.Styrke Rotary – alle distrikt skal få informasjon og opplæring 4.PR seminar i alle land i sonen 5.Dato for felles PR aktiviteter – 23. februar og 24. oktober 6.Utarbeide aktivitetskalender og PR verktøykasse tilpasset distrikt og klubber

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 13 ROTARIANERE ROLLEMODELLER • Vi får ikke den oppmerksomhet eksternt som vi ønsker hvis den interne kommunikasjonen ikke fungerer

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 14 LIGHT UP ROTARY • Det hele begynner med deg og meg • Light up Rotary Med symbolikk fra fyrtårnet : DU MÅ GLØDE LITT SELV FOR Å LYSE FOR ANDRE !

PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 15 TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN ! Kontaktinfo: Inger-Britt Zeiner Rotary Public Image Coordinator sone 16 Færder Rotary Klubb Mobiltlf , Jobb