ABB AS Divisjon Kraft Forretningsenhet Krafttransformatorer, Drammen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fremtidens IKT-løsninger i plan og byggeprosessen en demonstrasjon.
Advertisements

Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Praktisk ledelse og risikostyring av virksomheter, Del 3:
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Programvare fra Uni Pluss
Hvem er vi?  InOut  Bygger merverdi rundt brukt IT-utstyr  Levert 70 Skolelinux-installasjoner  TeleComputing  Norges største leverandør av driftstjenester.
Hvorfor sertifisere ?? Elisabeth Fahlstrøm Vedlikeholdskoordinator MTA
Eiet av familien Cappelen. Etablert i 1729
ITM Rør Tekniske Tjenester – Florø Presentert av
Hegg Kraft Årsrapport Kort om Hegg Kraft  Produserer, overfører og omsetter energi  Planlegger og bygger kraftanlegg og kraftledninger  Driver.
Norges Bilbransjeforbund ”Samhandling mellom forsikrings- og bilbransjen for samfunnsansvar” Skade- og lakk konferanse Gardermoen 22. mars 2011.
NordiConsult Feltløsning
STATOIL VEDLIKEHOLDSSTYRING.
Bruk av MS Project 2003 Server til Målrettet prosjekt styring Ulrika Johansson, Project Manager -DNV IT Solution.
Hva skal vi snakke om? Hva er IK – Akvakultur? Hva er internkontroll?
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
Velkommen ALEPH brukermøte 2. og 3. desember. Hvem er vi alle sammen? 25 representanter fra bibliotekene  19 bibliotek 8 representanter fra Bibits 
Resultatpresentasjon pr 4. kvartal 2010
Kompetanse og kompetanseutvikling blant seniorer Seminar om etter- og videreutdanning for seniorer i arbeidslivet 14. oktober 2008 Anna Hagen.
Frostating ● Størst i Norge på Skolelinux leveranser ➔ Bærer utviklingskostnader i prosjektet ● Levert 70 stk Skolelinux installasjoner ➔ Ferdig.
ISO-sertifisering av Dagkirurgisk enhet - etablering og praksis
Lynkurs i SWOT-analyse Roald Bjørklund, Psykologisk Institutt
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
InOut og TeleComputing  Nøkkelferdige, rimelige Skolelinux-løsninger  Maskinvare (tjenermaskiner og tynnklienter)  Programvare  Installasjon av ferdig.
Erfaringskonferanse – sosial dumping Skanska sine erfaringer
Regnskapsfører og Sparringpartner / rådgiver
Lbg/RHS- Evalueringskonferanse 19. og 20. november Midtveisevaluering høst 2002 Resultater fra en brukerundersøkelse Seilet/ Molde/ 19.nov.03/lbg.
IN320 Statoil Hjemmekontor Gruppe1 1 Statoil Hjemmekontor -Ett Lite Skritt Videre.
Trøndelag som havbruksregion – hvordan utvikle næringen videre Jørund Larsen Regionsjef, FHL Midtnorsk Havbrukslag.
Arbeid med bistand Rapportering.
Legionellose i Stavanger - erfaringer Helsesjef Egil Bjørløw Smitteverndagene 7. juni 2006.
Kartlegging av byggavfall i Nord - Norge. 2 NESO som bransjeaktør -Jack Johnsen, kompetanseleder i NESO -NESO Bransjeorganisasjon for NordNorske byggentreprenører.
1) Saksbehandling knyttet til kvalifikasjonene til bemanning på Transocean Leader 25/ I elektronisk post fra Norsk Sjøoffisersforbund/DSO til Petroleumstilsynet.
Månedsbrev fra Blåklokka
1 Velkommen til NorLense og Fiskebølvika Næringspark Orientering om NorLense Terje Olav Hansen.
Velkommen til Medisinsk bibliotek
28. Oktober 2008Øvre og Nedre Eiker kommuner 1 Jeg elsker Elin. Hvorfor har hun ikke flere elskere??
Planlegging og drift av spesialskyss i Follo
Hegg Kraft Årsrapport Morselskapet Administrerende direktør InformasjonsstabPersonalstab HMS Lønn Personal- administrasjon Personalutvikling Økonomistab.
Hegg Kraft Årsrapport Morselskapet Administrerende direktør InformasjonsstabPersonalstab HMS Lønn Personal- administrasjon Personalutvikling Økonomistab.
Internkontroll i norske kommuner
Hærens ILS System HILSS
Foreløpig oppsummering etter tilsyn med styring av vedlikehold
Malverk intern produktopplæring
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Oslo Børs Holding ASA Resultat 1. kvartal 2002 Presentasjon 25. april.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
InOut og TeleComputing  Nøkkelferdige, rimelige Skolelinux-løsninger  Maskinvare (tjenermaskiner og tynnklienter)  Programvare  Installasjon av ferdig.
Velkommen! 4/4/2017.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Nasjonal sertifiseringsordning med basis i HMS
KVALITET I INNKJØPSPROSESSEN
…når resultater betyr noe
Kvalitetsarbeid i Brubakken
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
smarttelefon, nettbrett og PC
For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 1 Indikatorprosjektet Indikatorene og eQuass.
Bacheloroppgave gruppe 19E 2008 Windows server med Sharepoint og Exchange server installasjon hos AS Gjerde Kontormiljø, Vadsø Prosjektgruppe: Åge-Owe.
Energi Statssekretær Frank Jenssen.
Bjørn Olve Møkkelgård Kristian Elverum
Evaluering av utbruddsvarslingssystemet Berit Tafjord Heier Avdeling for infeksjonsovervåking, FHI Smitteverndagene 2007.
Telenors satsing på fri programvare Paul Skrede - GoOpen 2009.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Prosjektoppgave Videreutdanning i Data (ViD), våren 2004
1 Kap. 57 – Cloud Computing How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Presentasjon av Skude Industri AS
Helse miljø og sikkerhet
Strategiplan 2019 – 2022 For et bedre miljø og en grønnere hverdag
Utskrift av presentasjonen:

ABB AS Divisjon Kraft Forretningsenhet Krafttransformatorer, Drammen

ABB i Drammen

KRAFTTRANSFORMATORER, DRAMMEN Nøkkeltall, 2003: Omsetning: 120 MNOK Ansatte: 85 Eksportandel: 35 % Hovedprodukt er reparasjon og service av kraft- og industri-transformatorer ISO 9001 - ISO 14001 sertifisert Forretningsidé: Vi skal å øke driftssikkerheten og levetiden for transformatorer gjennom moderne diagnostistiske metoder og kreative reparasjonsløsninger

Kunde ORGANISASJON Hoved- prosess Side- prosess Støtte- prosess SALG OG TEKNIKK Britt-Helene Neteland DIAGNOSTIKK OG SERVICE Knut Herdlevær PRODUKSJON Erik Aronsen Side- prosess OLJEREGENERERING RESERVEDELER LABORATORIET Anne Marie Haug LASTKOBLERE Leif Steindal Støtte- prosess ØKONOMI Elin Helmersen GP / IS Konsernprosesser QA/HMS Walter Werningsen PERSONAL DIREKTØR Britt-Helene Neteland

TRANSFORMATORVERKSTEDET Verkstedet skal ivareta kundens behov for: reparasjon, rehabilitering og ombygging av transformatorer korte leveringstider leveringer til rett tid riktig kvalitet hvor miljøhensyn er ivaretatt testing og tørking av transformatorer forlenget levetid for transformatorer Kapasitet: Areal, ca 5000 m2 Løftekapasitet, 300 tonn Testing, 500 MVA, 420 kV

ANLEGGSARBEID Ved vår anleggsvirksomhet skal vi ivareta kundens behov for: reparasjon, rehabilitering, ombygging og service av transformatorer korte ute- og stopptider hurtig hjelp av kvalifisert personell ved problemer eller havarier reparasjons- og servicetjenester hvor miljøhensyn er ivaretatt forlenget levetid for transformatorer tørking av aktiv del på anlegg regenerering av olje

DE VIKTIGSTE TJENESTENE Reparasjon i fabrikk og på anlegg Rehabilitering av transformatorer Oppgradering av transformatorer Lastkobler revisjon/reparasjon Tilstandskontroll/-overvåking Diagnostikk Regenerering av transformatorolje Tørking av transformatorer på anlegg Reservedeler Serviceavtaler og vaktberedskap Konsulenttjenester, kurs

Særtrekk ved vår virksomhet Mange og ulike prosjekt Varighet fra 10 til 6000 timer Involverer fra 1 til 30 operatørerer Ca. 60 utføres i verksted og 130 i felt Varierende belastningsbilde Hyppige endringer, dvs. planer må kunne endres raskt

Bakgrunn for innføring av MS Project Manglende oversikt som ofte førte til ”overbooking” Forsinkelser Ressursmangel Gal ressursutnyttelse For mye ad-hoc

Hva vi oppnådde Belastningstopper ble synlige i god tid Løst ved omplanlegging eller innleie av ressurser Færre forsinkelser, dvs. mer fornøyde kunder Planene ble mer synlige for hele organisasjonen

Hvorfor Web Access Filbasert løsning ble etter hvert ustabil og og svært tung Opplevde stadig kræsj Plan måtte formidles via papirkopier til store deler av organisasjonen da ikke alle hadde tilgang til MS Project Databaseløsning gir nye muligheter Kopling til tidregistreringssystem Ingeniørressurser rapporterer inn egne timer og korrigerer egne planer direkte via Web Tilgang for kunder til ”egen” plan via Web

MS Project Web Access - Projects

MS Project Web Access - Enkeltprosjekt

Ressurspool

Hovedplan

Ressurstildeling

Belastningsdiagram

Erfaringer Web tilgang fungerer bra. Dog en skuffelse at filtre ikke lar seg lagre. Hovedplan som er filbasert har kræsjet av og til. Dette krever en del opprydding. Organisasjonen har begynt å bruke Web Access hvor de alltid vil finne sist oppdaterte plan