Multifunksjonell lærings- og informasjonsformidling 07 Gruppen New Business Forms in e-Business and Media ‹‹e-Media›› Final Report of the NICe Project.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tilgjengelighet for alle- hvor er utfordringene?
Advertisements

TVO media pedagogisk opplegg og tv-produksjon www. Tilopp.no Tink Design webdesign og 3D-animasjoner Digitalhjelp drift og oppdatering av webserver ToRaTeam.
Det multimodale læringsrommet - arbeidsmåter og organisering i spenningsfeltet mellom det digitale læringsrom og det fysiske møtet Tjalve Gj. Madsen.
Samlokaliserte boliger og store bofellesskap
Utfordringer for bibliotekene i det 21.århundre – presentasjon av BS Weblån Lillestrøm 19. november 2008.
Naturfag Nasjonal digital læringsarena, Naturfag
E-Training.… utforsking av nye fronter Dr. Ing. Bassam Hussein NTNU.
Pedagogisk analyse.
Det digitale læringsmiljø – for alle?
The EuroPEER SME Project
Halvårspresentasjon Ungdomskunnskap 2013
Lek og spill: Kunnskaps og identitetsutvikling med digitale medier. Hans Christian Arnseth Pedagogisk Forskningsinstitutt, UiO.
Gratis digitale læremidler for videregående skole
”Utryddelsen av de europeiske jødene”
Innovasjon Norge Fauske 20. november 2008 Inger Teigstad Avdelingsleder.
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Legemiddelindustrien (LMI)
”Rike bilder” En metode for bevisstgjøring og ansvarliggjøring av aktører i handlingsfellesskap Presentasjon NOKOBIT 2006 Molde, 21. november 2006 Jon.
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
Øving 6: Med utgangspunkt i Internett/Web teknologi skal vi se på hvordan vi kan opprette nye foretningsmodeller. Vi skal ta utgangspunkt i lærebok-produksjon.
Differensiering fordi…
Digitale læremidler for videregående opplæring Gratis digitale læremidler for videregående skole Noen smakebiter Klikk på lysbildene, så kommer du rett.
Mot bedre bestillings- og utviklingskompetanse Animasjoner til parAbel ImageIn Mathematics Norway & China. Et prosjekt under CONTEXT-paraplyen Heidi M.
Ra i første rekke ? læring med IKT Presentasjon ved Berit Bratholm , Høgskolen i Vestfold.
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Læring i komplekse systemer UHR
Det ligger 10 minnepenner med materiale som vi skal bruke i løpet av seminaret. Kopier hele mappe Lillehammer2011 over på din lokale harddisk c:\ Installer.
Prosjekt: Bedre individuell refusjon Fagdag i helseøkonomi 3. mars 2009.
PAKNINGSVEDLEGG FOR BLINDE OG SVAKSYNTE
Pedagogiske utfordringer og fremtidige utviklingstrekk
UTFORDRINGER I TVERRFAGLIGE ENDRINGSPROSESSER Dagny Stuedahl stipendiat InterMedia.
Step 1: “State-of-the-art” Knowledge data base Step 2: Framework definitions Step 3: Project analysis Step 4: User requirements and priorities Step 7:
Didaktiske analysekategorier
Oblig 1 Empirisk studie av metadata for låter fra musikknettsteder.
Standarder, innhold og ePortfolio Helge Hannisdal Product Manager it’s:learning
UNIVERSITETSBIBLIOTEKET I BERGEN Læringssenter – form eller innhold? Fagreferentseminar i Stavanger 25.april 2002 Innledning ved Anne Sissel Vedvik Tonning.
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
Hvordan kan vi best overføre denne hendelsen til våre to andre nødetater?
Læring med IKT i skole og bibliotek Multifunksjonelle læringsressurser og interaksjon, læring og læringsmåter En presentasjon.
Bakgrunn hadde vi et møte skoler med IKT-servicefag i Vestfold, Buskerud og Telemark Ingen lager Læremidler for IKT-servicefag VG2 Arena-IKT beslutter.
Utdanningsforbundet Bergen Seksjon grunnskole Nettverk våren 2011 Den digitale lærer.
Nettbaserte multimediepresentasjoner Må en til Hollywood for å lage pedagogiske multimediabaserte presentasjoner? Arne B. Mikalsen 9. juni 2006
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
Revenue Management – Implementering av innovasjoner. Arena Usus Vinterkonferanse 26. januar 2015 Stine Rye Bårdsen Universitetslektor og koordinator for.
Mangfoldsåret 2008 markeringsår for kulturelt mangfold - Foto: Det flerspråklige bibliotek/ Deichmanske bibliotek.
PUZZLED MÅL: Motivere til læring og økt verdensforståelse gjennom lek.
Høgskolen i Oslo Videre om Oslomodellen Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk IKT-utvalget ved LUI Vibeke.
System Center Configuration Manager 2007 Bachelorprosjekt gruppe 18A
Vurdering av pedagogisk programvare i matematikk
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo Norsk-seksjonen vil.
Using To Teach English?. Background The value of authentic communication Practice, 2013: – Exchange – Present themselves – Get information about.
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digitalisering for kvalitet: Hva må.
Det digitale skolebiblioteket om å utvikle digitale bibliotektjenester til elever og lærere i grunnskolen.
Informasjonsmøte FAU Kirkevoll skole desember 2016
Bedre gjennomføring av det 13-årige opplæringsløpet
Å gjøre det åpenbare – aktivisere studenten
Forstå bruk og datainnsamling
Relevant questions for the Reference Group
Regjeringens digitaliseringsprogram Hvorfor, hva og hvordan
Hvordan nærme seg de store spørsmålene?
ITU20022GO – Status Morten Søby
Segmentering og posisjonering
Skolens læringsressurser og læremidler
Norsk for nyankomne barn
Læringsform: Tilegnelse
SLU blir LINK Læring, Innovasjon, Nettverk og Kompetanse - Læring og innovasjon (konsultasjon i forhold til fakultetene) - Nettverk (møteplass for hele.
Utskrift av presentasjonen:

Multifunksjonell lærings- og informasjonsformidling 07 Gruppen New Business Forms in e-Business and Media ‹‹e-Media›› Final Report of the NICe Project November 2008

Multifunksjonell lærings- og informasjonsformidling Prosjektet ønsker å utvikle et multifunksjonelt system • for optimal samhandling mellom flere medier • med gode egenskaper for brukertilpasning (differensiering) av innhold Med spesielt fokus på: • Pedagogiske virkemidler • Brukervennlighet • Distribusjon på nye måter • Integrering mot fjernundervisning/e-biz-løsninger

FORLAG LÆRINGSPORTAL SKOLE

Multifunksjonell lærings- og informasjonsformidling Case: Organisering av informasjonsobjekter til et definert læringsmål Trykt bok Digital bok Lydbok Daisybok SmartPhone Video Animasjoner Nettressurser LÆRINGSMÅL MEDIER ADSKILTE PROSESSER Nåværende situasjon

Case: Organisering av informasjonsobjekter til et definert læringsmål Trykt bok Digital bok Lydbok Daisybok SmartPhone Video Animasjoner Nettressurser LÆRINGSMÅL MEDIER VALG AV MEDIER OG INNHOLD DIFFERENSIERING AV INNHOLD Multifunksjonell lærings- og informasjonsformidling Prosjektets mål

”Vi skal lage en prototype som tilbyr læremidler og annen relevant informasjonstilgang med multifunksjonelle egenskaper. Ambisjonen er å utvikle prototypen til en foretningsmodell basert på en ny type nettverk og en ny forståelse av aktørenes inbyrdes relasjon.” Med dette mener vi at informasjonen – med utgangspunkt i én løsning – skal gjøres allment tilgjengelig ved å kunne presenteres på mange forskjellige måter, i flere medier, tilrettelagt slik at det kan gi en optimal læringseffekt for alle. Dette kan gjelde personer som er blinde, svaksynte, døve, som har lese- og lærevansker eller andre hemninger – og alle andre.›› Prosjektets hovedmål