Velkommen til SMB-dagen 2004!

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
DASH EAM Enterprise Asset Management Vedlikeholdsstyring
Advertisements

Brukerforum tirsdag 12. nov. 2013
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
 Oversiktlig  Samler informasjon – alt på ett brett  Brukervennlig  Integrerbart  Enklere å være medarbeider  Bedre å være kunde Det blir enklere.
Fra segment til individuell markedsføring Fra multikanal til Omnikanal
Rapport Senter ERP – CRM - HRM. Bruker: Hvilken bruker er pålogget. Hvilken tilgangsrettigheter har bruker. Hvilken rapporter har bruker tilgang til.
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
Produktopplæring CRM MBS 10 Merete L. Nylund. Agenda  Kontaktperson.  Nytt rapportvindu.  Endringer i dokumentmodulen.  User Satisfaction.  Timeregistrering.
Innkjøpsseksjonen Innkjøpssystemet - historikk •Forprosjekt 1999 •Konkurranse 2000 •Pilotprosjekt •Implementering på alle skolene
Mamut Business Software Enterprise
ProjectHelp vs. TimeEase
Det er ikke lenger størrelsen det kommer an på!
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Elektroniske gavekort
Presentasjon av tjenesten
BIS PP Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition
Regnskap hos Econ AS.
Brukerutvalg TQM brukerforum
Mobile portalløsninger (Internet Online Platform)
Tradebroker reiseseminar okt
e20 - Det papirløse energiselskap
Snorre Jensen• Tidstyvbekjemper
ØKT KONTROLL OG BESPARELSE GJENNOM EFFEKTIVE ANSKAFFELSER Trondheim 10 november 2010 Trond Edvardsen og Jostein Hårdnes, Visma Advantage AS.
Abc | group as | trygg mat | ren energi | effektig logistikk.
Organisasjon. Hva er SAP ? Arne Kjetil Nilsen Gruppeleder for Virksomhetssystemer i Allianse solutions AS.
Agenda Kraemer Seminar 2007 / 08
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Microsoft Dynamics AX Alle versjoner av SuperOffice og AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
VI VET HVA DU TRENGER I MORGEN.
Prosjektmedlem Lars-Erik Kindblad, s Prosjektmedlem Lars-Erik Kindblad, s
Go Mobile AS Mobile Løsninger Utvikling Consulting.
Del 2: Hvordan utnytte eksisterende kundeportefølje bedre
Nett-tjenester for næringsutleier Hans S. Rohde, Uni Pluss
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
Informasjonssikkerhet – en forutsetning for elektronisk forretningsdrift “Sikkerhet i programvareindustrien” Guttorm Nielsen Utviklingsdirektør SuperOffice.
Skape kundeverdi, tilfredshet og lojalitet
Hovedprosjekt ved HiO våren 2011 Kjetil Hårtveit, s
”Virksomhetsportaler og rollestyrte arbeidsflater”
Tormod Knutsen Avdelingsleder på Byggesaksavdelingen siden
Inkassoprosessen er avansert kundebehandling
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Integrasjon Microsoft CRM Microsoft AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger denne endringen blir oppdatert” ”opprettes en ny kunde,
Visma Scenario/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
News Team Platform 1 Nicholas Langangen Robertson Program Manager Mamut ASA.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Produktavdelingen Nicholas Robertson Program Manager.
Bilfinger Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition
Microsoft CRM Visma Business
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
Portalseminar iKnowBase og Oracle Fusion Middleware
Kompetente barn og unge 4.Samling April 2008 Organisasjonslæring.
Public 360° Online 19. nov.
Nettbutikk Nettbutikk Ny nettbutikk med varer! Innen 3 uker kan du få din egen nettbutikk, med din profil. I nettbutikken ser kunden hele.
Den beste lokale it-partneren for små og mellomstore bedrifter Kåret til årets Microsoft SMB partner 2013 og 2014 AGS dinitavdeling.com.
Medlemsnett enklere og smartere hverdag for lag og foreninger
Velkommen til samling for Kompetansemegling! Tirsdag 7. desember 2004 i Forskningsrådet.
JUBILEUMSSEMINAR BOTRENINGSSENTERET 10 ÅR Terminus Hall.
Praktisk informasjon Deltakere FrankForsell Farstad Shipping ArnfinnMoen Farstad Shipping JarleØstringenF/T GRANIT IVGranit AS RobertBøeMøgsterfjordMøgster.
Damgaard og bransjeløsninger BIT- konferansen 28. oktober.
”Deres forretning – vår lidenskap”. Skill AS | | Opp fra bakken – inn i skya + Microsoft CRM 2011 Online SkillOpen 2011.
Internasjonalisering konsekvenser for logistikk- markedet i Europa Harald Wand Salgsdirektør DFDS Transport Group.
Prosjekt ERP i Troms Kraft Beskrivelse prosjektfaser og overordnede prosesser
Vi er en solid samarbeidspartner med høy kunnskap og lang erfaring. Vi leverer smarte IKT-produkter og -tjenester som er gull verdt for våre kunder. Bli.
LINK MOBILITY LINK Mobility er den største tilbyderen av verdiøkende mobile tjenester i det nordiske markedet. LINK Mobility leverer komplette løsninger.
Powered by: SMS Tjenester for Mobilt Bedriftsnett.
Gruppe- og bedriftssalg
Kundeforholdet Etablering av oppdrag
AVALIA AS Vi optimaliserer, effektiviserer og tilpasser gjennom skreddersøm Dokumenthåndtering – Kvalitetshåndtering – HMS ISO 9001:2015 Gjennom et samarbeid.
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Camilla Hall-Henriksen
Utskrift av presentasjonen:

Velkommen til SMB-dagen 2004!

Agenda 09.00-09.45 - CRM, effektivt salg og kundeservice Werner Risberg, VP Sales, Mamut ASA 10.00-10.45 - Bli mer effektiv og lønnsom med Mamut Espen Mofjell, VP Products & Services, Mamut ASA 11.00-11.45 - Ny bokføringslov og bokføringsregler Terje Tvedt, Partner, Ernst & Young 12.00-13.45 - Skatt, avgifter og ny regnskapslov Are Halhjem, Statsautorisert revisor 13.45-15.00 - Produktdemonstrasjoner

Annen informasjon Forfriskninger serveres i alle pauser Lunsj serveres kl. 11.45 Evalueringsskjema Vennligst demp mobiltlf.

CRM - effektivt salg og kundeservice! Werner Risberg, VP Sales Mamut ASA

Mamut ASA Visjon Største norske SMB-leverandør Å forenkle og effektivisere hverdagen for mindre virksomheter Største norske SMB-leverandør 30.000 kunder i Norge Leverer komplette løsninger for SMB Prisvinnende standardløsninger Fokus på pris, funksjonalitet, brukervennlighet Leverer kunde/CRM, ordre/faktura, logistikk, regnskap, personal, lønn og netthandel Solid leverandør - 10 års erfaring Hvem er Mamut – Norsk programvarehus, hovedkontor i Oslo, jobber også mot SE, NL og UK. Eies av ansatte og institusjonelle investorer, programmene er utviklet av oss fra første kildekode Visjon – Hva som skal til for å lykkes med visjonen – Komplett funksjonalitet, fordel, alternativ – Standardløsninger, fordel: Ikke konsulent, opplæring, installasjon, kostnad - Pris, fordel, Brukervennlig

CRM “Customer Relationship Management” Hovedformål Administrasjon av kundeforhold Hovedformål Å samle, holde på, vedlikeholde og utvikle sine kunderelasjoner Forsterke en bedrifts relasjon til eksisterende og potensielle kunder CRM ”moteord” - Undersøkelse fra MMI - 75% av ledere i SMB klarte ikke å gi en god forklaring på begrepet Eksempel - Gamle cowboyfilmer, Kjøpmannen som husker hva de enkelte pleier å kjøpe. Eksempel - Sparebanker, ikke gi lån til noen utenfor synsvidden av kirketårnet, Alle utsalg små, uavhengige, ekstremt god service. Utviklingstrekk for CRM - Henry Ford, oppfant samlebåndet, Masseproduksjon, transportmidler, bil, lastebiler, jernbane, så salg, svaret massemarkedsføring –nå er ikke det svaret, Utrolig dyrt,, nå er CRM det vi kan skille oss ut på.

Kontorspesialisten AS Utfordringer Kundeoppfølging Informasjonsdeling Planlegge og evaluere aktiviteter Bedre dialog med kundene Sviktende rutiner for utestående fordringer Dokumentbehandling Webshop

CRM i MBS

Forklar at siden er et eksempel på hvordan vi ønsker å utvikle/hjelpe kundene våre i hverdagen!

Katarina og frisørbesøket – hvordan hun ville ha det, og høygravid

Kunnskap om kunden alltid tilgjengelig Riktig oppfølging fra bevisst segmentering All informasjon samlet på et sted

Aktiviteter ivaretar historikk, statistikker og fremtidig oppfølging All dialog samlet på en plass Integrert med Microsoft Outlook 2003

Enkelt å evaluere alle aktiviteter Fakta erstatter ”antagelser” Planlegging av fremtiden basert på fakta

Enkelt å opprette maler Kundedata flettes automatisk inn Rimelig og effektiv dialog Send ett dokument/e-mail til et utvalg kunder – i én operasjon

Mer enn Webshop, kommunikasjonskanal mot kundene Kamerabutikk Sportsbutikk

Webshop – må være en rasjonaliseringsgevinst, la kunden ta del av gevinsten ved å gjøre jobben – skaper trafikk! Må lønne seg! Ikke gjør samme feilen som filmweb! ICA, pils-eksempel SAS

Ny kommunikasjonskanal for nye og eksisterende kunder Brukervennlig nettbutikk Forenklet ordrehåndtering All kundedialog hentes inn i kundeoppfølgingssystemet

Forbedret oversikt på enkeltkunder Tilgjengelig betalingshistorikk Forenklet og effektiv hverdag for alle med kundekontakt

CRM – Oppsummering Effektiv CRM krever et komplett system Effektiviserer og forenkler alle prosesser Relasjonsfokus vs transaksjonsfokus Mersalg i tillegg til nysalg Ledelsen erstatter ”antagelser” med fakta Optimal beslutningsstøtte Bedre kontroll og likviditet

info@mamut.com