Trenerforum 20.mars 2013. • Se tidligere trenerforum for «pensum» for Readytrenere Se tidligere trenerforum for «pensum» for Readytrenere • Forutgående.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
MIF Toppfotball Elitelag 2014
Advertisements

Helgekurs Spill Bridge 1 på en helg Opplegg utviklet av: Sven-Olai Høyland.
utnytte ledg rom/medløpspasning
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Foreldretrenerkurs for årskullene
CSK Fotball G04 Foreldremøte
Trenerforum 17. Oktober 2012.
Trenerforum 23.jan 2014 Gruppe: Førstelagstrenere.
Spillermøte CSK F-Jenter 2004
Trenerforum
Molde FK G19 Sesongen 2013.
Kjetil Andresen er hovedtrener Øvrige trenere er: Rune Skaar Jan Erik Andersen Espen Eriksen.
Nytt konsept Tennis-Region Østland Vest. Tennisregion Østland Vest • 15 tennisklubber • Mange dyktige trenere og ledere • Tilstrekkelig kunnskap for å.
MIF Toppfotball Elitelag 2013 Presentasjon. Grupper og lag • Lag: G16 elite, G19 elite og rekrutt(3 divisjon) • Treningsgrupper: G16 og G19\rekrutt.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Sesongen • Hvem er vi Hvem er vi • Hvordan fungerer treningene så langt i høst? • Hva er Ready Fotball • Hverdagen som Readytrener • Pizza • Hvordan.
Stjerneskudd fra STK?. Presentasjon av de blå team Vi ønsker at flest mulig av våre medlemmer skal konkurrere gjennom lagtennis, ligaspill og turneringer.
Ny klubb Organisasjonskart Sportslig. Lag organisering A-lag B- lag Junior (Jr1)Junior (Jr 2) Gutter 16 (96) Gutter/ Jenter 16 (96) Gutter/ Jenter 15.
Fotballkompetanse Treningsgjennomføring Oppdal, november 2005.
Vår aktivitet bygger på vårt verdigrunnlag  Idrettsglede  Samhold  Samarbeid  Dugnadsvilje.
Sonemodell AFK.
Disiplinære forføyninger Sarpsborg, 7. mars 2010 Morten Høgberg.
S PILLERUTVIKLINGSMODELL FOR JENTER I ALDEREN ÅR.
Trenerforum 16.jan Agenda Hvor står Ready i sin utviklingstrapp? Hva er neste steg for klubben og våre trenere? Informasjon og diskusjon rundt videoanalyse.
Trenerforum 27.februar 2013 Øktplanlegging.
NORDSTRAND IF FOTBALL Niffen
Treningsplanlegging Kompetansetiltak SFYA MG/MJ & LG/LJ C.Haugen
FOTBALL – GUTTER ÅSVANG FORELDREMØTE Sportslig status : Treninger vinteren 2009 Spillersamtaler Holdninger Treningsplan etter påske.
Velkommen til Ready Fotball
Skedsmo Fotballklubb Treneren og klubbens filosofi
Trenerforum 12.nov 2014 Introduksjon til spillerutvikling.
Foreldremøte Gutter ’99 Mandag Agenda / Saker: Spillere og foreldre Kort oppsummering fra trenermøte / sesongen ’08 Spiller / foreldres feedback.

Sonemodell AFK. Oppbygging Region Klubbhverdag Sone Kretslag Landslag.
Trenerutvikling Jentefotballseminar Barnefotballseminar Cupfinaleseminar - Senest UBC iført pique og jeans Oppsummering 3.desember.
Nordstrand Gutter 90 Gutter 92 Sesongen 2008/09. BAKGRUNN FOR SATSNINGEN Begge årskullene har prestert gode resultater over mange år Vinnere av PW – cup.
Informasjonsmøte for lagledere 2011-sesongen 14. april 2011.
Trenerforum – "Best practice"; gruppeledelse/administrasjon 11. februar 2015.
1 Stavanger Tennisklubb Et av Rogalands største og sterkest voksende idrettslag Sportslig utvikling 2008.
Første spillermøte fotball jenter 2001 om sesongen januar 2015.
BARNEFOTBALLKVELDEN BARNEFOTBALLKVELDEN Norges Fotballforbund | Barnefotballkvelden - NFFs nysatsing for 2010 Barnefotballkvelden.
Barnefotballseminar 2015 Trondheim 26.april 2015.
Varegg Nordnes Guttelagene 2006 Oppsummering etter sesongslutt 8.oktober.
Hasle/Lørens Fotball 5-åringer Jeg og ballen! Hasle-Løren skal lage gode fotballspillere som tar selvstendige valg! Aktivitet: 1 trening ute i uka fra.
Todelt mål for tilbudet: -Tilby de mest ivrige spillerne et ekstra tilbud med svært høy kvalitet i treningshverdagen - Gi spillerne gode forutsetninger.
Hasle-Løren skal lage gode fotballspillere som tar selvstendige valg! Aktivitet: 2 treninger ute hele året, og 1-2 treninger inne i vinterhalvåret. Deltagelse.
Utvikle og beholde unge spillere i Fokus. Fire hovedområder Klubbens filosofi Organisering Trening Fokusleir.
Barnefotballkvelden. Innhold Verdier og retningslinjer Klubben som sjef God fotballaktivitet – i økta og kampen God fotballaktivitet.
Bønes J02 Treningsopplegg og øvelser Vinter / vår 2015.
SPILLERMØTE G13 TRG-1. AGENDA  Kolbotn 1 – Ambisjoner  Sesongen så langt  Formasjoner /4-3-1 (åpen diskusjon mellom trenere og spillere)  Regler.
Agenda Årets sesong Neste sesong – våre tanker Treninger i vinter Avslutningen for i år.
Sportslig Plan Fossum Fotball 7er fotball. Sportslige mål Gi tilbud om om å spille og lære i et godt miljø Skape interesse for fotballspillet og la spillerne.
KLUBBEN FOR ALLE. VÅR VISJON FL Fart – «klubben for alle på og utenfor banen» Fart jobber bevisst med holdningsskapende arbeid, og tenker Fair Play på.
Løvenstad FK -på lag med lokalsamfunnet for et bedre oppvekst-og nærmiljø Spilleren i fokus – laget i sentrum - klubben i hjerte.
Infomøte Agenda Kick-off Amfi - medlemskort Dugnader Kamp- og dommeroppsett Mottak av andre lag Sport og organisering barnefotball Prøving av tøy.
TRENERFORUM Rollene til spillerutvikler og trenerkoordinator. - Hvordan organisere treningsøktene inne? - Kartlegge trenerkompetanse. -
Spillermøte G april.
Torsdag 30. mars kl Nordhuset
Klubben for alle.
Foreldremøte G
Treningen. Ull/Kisa Yngres..
CSK Jenter 12 Fotball 2017 Lag og foreldremøte 01 oktober.
Trenerforum # Mandag 25. april. Kl Tema:
G/J & 2009 Trenerforum 8feb..
G/J & 2005 Trenerforum 9feb..
”blir´u med å spille fotball?”
Trenerrollen i UllKisa
R A U S H E T Gjennomføring av workshop (1)
Logg inn. Velg rolle TRENER. Velg Treninger-Administrere.
Utskrift av presentasjonen:

Trenerforum 20.mars 2013

• Se tidligere trenerforum for «pensum» for Readytrenere Se tidligere trenerforum for «pensum» for Readytrenere • Forutgående faktorer • Organisering • Treningsmetodikk • Case • Ha disse casene i bakhodet mens vi bruker den første timen på å gjennomgå forutgående faktorer, organisering og treningsmetodikk.

Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 1: • Ut ifra spillsituasjonen «kontrollere bakrom» hvordan ville dere coachet på læringsmomentene «orientering», «kroppsstilling» og «kommunikasjon» og hvilke øvelser ville dere valgt for å coache spillerne på disse læringsmomentene i den gitte spillsituasjonen?kontrollere bakrom • Laget i casen er G99-1 som er 18 spillere og dere har 2/3 av elleverbanen i 90 minutter. Det er kun én trener på treningen.

Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 2: • Dere skal trene G97 som er 30 spillere på trening på en halv bane. Dersom temaet er «fra fremrom til mellomrom», hvilke læringsmomenter og øvelser ville dere valgt og hvordan ville dere tatt hensyn til areal i organiseringen av øvelsene?fra fremrom til mellomrom

Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 3: • Treningen starter G19 møtes i garderoben kl Hvordan ville dere brukt den første halvtimen av treningen på å (1) følge opp Readykoden og (2) forberede spillerne til trening på halv bane med tema «kontringsspill»?kontringsspill

Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 4: • J00 er 32 spillere og er tildelt en kvart bane i 90 minutter. Dere er to trenere på feltet. Organiser en trening som hensyntar baneareal og differensiering. Begrunn tema, læringsmomenter og øvelsesvalg.

• Få folk på trening • Oppfølging av forfall • Månedens spiller? Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase

• Møtes på samme plass til samme tid hver trening • Fast plass til oppvarming hver gang • Åpne skapet, få spillerne til å pumpe baller, lås skapet og ha uformell spillersamtale mens spillerne pumper baller • Ikke gå på banen utenfor egen banetid uten å spørre andre trenere først • Oppjogg før banetid Oppjogg før banetid • Drikkestasjon og utstyrsstasjon Drikkestasjon og utstyrsstasjon • Kjeglefarge, areal, nok vester Kjeglefarge, areal, nok vester Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase

• Ha et tema • Finn tre læringsmomenter • Legg opp øvelser som passer til læringsmomenter, areal og antall spillere • Differensier • Vis riktig bilde Vis riktig bilde • Vis konteksten til ferdighetenkontekstenferdigheten • Følg opp læringsmomentene i alle øvelser • Finn de positive bildene og forsterk disse • Manipuler øvelsen så de positive bildene forekommer oftere • Hva bestemmer om du evner å påvirke spillerne? Hva bestemmer om du evner å påvirke spillerne? Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase

Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 1: • Ut ifra spillsituasjonen «kontrollere bakrom» hvordan ville dere coachet på læringsmomentene «orientering», «kroppsstilling» og «kommunikasjon» og hvilke øvelser ville dere valgt for å coache spillerne på disse læringsmomentene i den gitte spillsituasjonen?kontrollere bakrom • Laget i casen er G99-1 som er 18 spillere og dere har 2/3 av elleverbanen i 90 minutter. Det er kun én trener på treningen.

Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 2: • Dere skal trene G97 som er 30 spillere på trening på en halv bane. Dersom temaet er «fra fremrom til mellomrom», hvilke læringsmomenter og øvelser ville dere valgt og hvordan ville dere tatt hensyn til areal i organiseringen av øvelsene?fra fremrom til mellomrom

Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 3: • Treningen starter G19 møtes i garderoben kl Hvordan ville dere brukt den første halvtimen av treningen på å (1) følge opp Readykoden og (2) forberede spillerne til trening på halv bane med tema «kontringsspill»?kontringsspill

Forutgående faktorerOrganiseringTreningsmetodikkCase • Case 4: • J00 er 32 spillere og er tildelt en kvart bane i 90 minutter. Dere er to trenere på feltet. Organiser en trening som hensyntar baneareal og differensiering. Begrunn tema, læringsmomenter og øvelsesvalg.