Forslag til tre forbedringstiltak for

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

I.
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
“Tenk over dette...” Klikk med mus eller piltaster for neste bilde...
HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli ,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene
Du har $ 350,- Hva skal du bruke dem på? Dine valg er i dette tilfellet: Bank til 2 % rente Aksjer til 25 % rente Eller på Banners Broker.
Møte i Råd for samarbeid med arbeidslivet for UiA og HiT, 4. juni2013
Vinnerne i laksemarkedet Agenda – Prisene for 2011 og 2012 nå – Hva avgjør prisene? – Spot eller kontrakter best? – Forsikring mot.
Salg av toalettpapir og tørkeruller
Miljøverndepartementet Norsk mal: Startside Miljøverndepartementet HUSK: krediter fotograf om det brukes bilde Klimapolitikken og biogass Politisk rådgiver.
BankID i Vital Forsikring ASA
Transaksjonskostnader
Slipp oss til - ungdom inn i landbruket - Presentasjon for (din kommune/temamøte)
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Fotballen.eu Her følger en detaljert oversikt over muligheter for annonsering på fotballen.eu Du får også oversikt over statistikk samt historikk.
Salgsteknikker & Sosial media
Bibeltime onsdag 8.januar Anne Birgitta L.K.. Luk.1, Men da Elisabet var i sjette måned, ble engelen Gabriel sendt fra Gud til en by i Galilea.
Kundens kundelønnsomhet Espen Ellingsen Espen Ellingsen
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Dyreparken på 300 sekunder.
Resultater 2012.
Et nytte-/kostnadsperspektiv på rehabilitering
Forslag til endringer i verdipapirforskriftens bestemmelser om lydopptak Caroline Valmot Verdipapirseminaret 5. juni 2008 Høyres Hus.
Salme 45. Salme 45 Min tunge er som griffelen til en dyktig skriver. Mitt hjerte strømmer over av gode ord, jeg vil synge min sang for kongen. Min.
Spøken som gir deg lykke!
”Obligasjonssaken” – orientering til formannskapet
Varemerkeprogrammet Sikkerhet og forbrukertrygghet
OMF-FORUM Medlemsmøte
Fagskoleutdannedes studiesituasjon og arbeidsmarkedssituasjon Erica Waagene Kandidatundersøkelse blant fagskoleutdannede uteksaminert våren 2012.
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Hva er vitsen med å gifte seg?
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
MSDR : Microsoft Direct Respons. Hva er MSDR? Mulighet for kunde å kjøpe CPC kampanjer på usolgt varelager Passer godt for buskap som triggger til handling.
Kapittel 10 På treningssenteret.
Kapittel 5 oppgave d Bruk riktig ord på riktig plass i riktig form.
Hypotetiske setninger. Lag setninger slik eksemplene viser. 
Sett inn nok på riktig plass.
Lag leddsetninger med som
Sett inn riktig form av det refleksive pronomenet eller eiendomspronomenet Kapittel 10 oppgave c.
Scrum APressen Johannes Brodwall, Sjefsarkitekt Steria Norway.
”Flyttelasset” Trafikanten + Ruter = Sant April 2012.
Ernæringsscreening
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
I folkets tjeneste Hvem er jeg? Bystyremedlem i Oslo siden 1987 (minus vara 4 år) Hovedstyremedlem i KS siden 2003 Ombudsmannsnemnda.
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 11. desember 2013 Årsplaner på USIT.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
Internett Bydel Vestre Aker Media- og informasjonshåndteringsseminar
Arbeid er førstevalget
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Effektiv nettskriving Slik blir du forstått på nettet.
Og.
Tre satsningsområder – Næringslivets potensiale Bygge og selge flere hytter Å få hyttefolket til å bruke hyttene sine mer –
Kunstnerisk utsmykning av kommunale bygg
Dagligbankundersøkelsen 2014
MAKSIMER SCANNERFORRETNINGEN DIN. EN FORRETNINGSMULIGHET ULIK ALLE ANDRE Økning Antall scanneroperatører i EMEA % Antallet scanninger.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
Verdivurdering av Sjakk OL i Tromsø. Innhold: Forutsetninger og avgrensninger for kalkulatoren Sjakk OL, regional verdiskaping pr år:
"Verdier fra havet - Norges framtid"
42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen
Helse Nord-Trøndelag - status og retning Presentasjon til formannskapet i Levanger 27. februar 2008 Arne Flaat.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Mål: Sortere materialer i klasser ut fra lengde.
Hva gjorde du… …i går? For eksempel: I går fikk jeg besøk.
O PPGAVE 28 Side 151 – 152 Sett inn riktig form av det refleksive pronomenet eller eiendomspronomenet.
Nytt nettsted, programdatabase og nettbutikk Egil Røyeng og Thomas Parsli, Ravn Webveveriet as Emmy Gram Lauvanger og Sidsel Flock Bachmann, Forskningsdagene.
Sett inn bilde av produktet her
Sett inn bilde av produktet her
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Firmanavn Produkter og tjenester
Utskrift av presentasjonen:

Forslag til tre forbedringstiltak for Få flere til å besøke nettstedet Få flere besøk Øk konverteringsraten Få flere kunder Øke omsetningen pr transaksjon – merslag. Øke verdien av hver kunde Forslag til forbedringstiltak som raskt kan settes i gang med mål å øke salget. Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

Tilnærmingsmetode for forbedringstiltak Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

Karl-Johan Bruun-Olsen 2013 Forbedringstiltak nr 3 krever tre ulike grep – derfor kommer den på tre plasser i denne modellen. Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

Karl-Johan Bruun-Olsen 2013 Tiltak 1: Få flere besøk Største potensialet for å få mer besøk på sidene er med hjelp av BliVakker.no sine fornøyde kunder. Bruk kr 1,- pr kunde dere har, og sett opp trekning av en premie på reisegavekort på kr 25 000,- pr måned blant de som anbefaler nettsida til sine venner. Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

Tiltak nr 2: Få flere kunder Eksemplet over kalles 300 $ millioner knappen. Bestbuy.com gjorde endringen, og det førte til: Antall kunder som handlet økte med 45 %. $ 15 million salgsøkning første måned etter endringen. $ 300 million salgsøkning første året. Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

BliVakker.no bør gjøre det samme: Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

Tiltak nr 3: Øke verdien av hver kunde Jf Kosmetikkleverandørenes forening (KLF), er totalsalget i 2012 av f.eks. dufter i 560 mill kroner. Damedufter 370 mill kroner (andel ca 66 %). Herredufter 190 mill kroner (andel ca 34 %). Nettsida og nyhetsbrevene er ikke tydelig nok (uoversiktlige) for de som ønsker å kjøpe herreprodukter («til han»). Målgrupper: hun, han og hun som kjøper til han. Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

Øk verdien av å synliggjøre «til han» Nyhetsbrevene jeg har mottatt er ikke så direkte relevant for meg som mann eller «en hun» som ønsker å kjøpe produkter «til han». Selekter her: Lag avkryssing på kjønn ved påmelding av nyhetsbrev: Til henne Til han Til henne og han Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

Karl-Johan Bruun-Olsen 2013 Nyhetsbrev: Segmenter i forhold til mottaker: Til henne Til han Til henne og han Nettside: Hva med blå logo og blånyaser i grafikken når man er inne på «Til han» produkter? 1 2 3 Karl-Johan Bruun-Olsen 2013

Oppsummering: Dine fornøyde kunder. Premier tips om nettsida. Få flere besøk 300 $ millioner knappet. Gjør dette nå! Få flere kunder Hun som vil kjøpe til han. Han som vil kjøpe til seg selv. Øke verdien av hver kunde Øk slaget nå! Start arbeidet med disse endringene i dag – ingen grunn til å vente! Karl-Johan Bruun-Olsen 2013