Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Hvordan vinne på auksjonene? Ingen fasit, men mange gode triks.
SAVNER du en AVIS som når LOKALT NÆRINGSLIV DIREKTE? Hva med en egen næringslivsavis på rosa papir - med lokalt næringsliv i fokus - med lokalt næringsliv.
Møte for bedriftskontaktene 4. oktober • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
Bergen en sykkelby med potensiale
Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.
1 Vi har ikke et CO2 problem!. 2 Vi har et livsstilsproblem med et CO2 symptom!
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
Kommunekampen -Et trimtilbud med moderne vri. For folk i form til O-VM
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Aktivitetsdagen for ditt nærområde
Fotballen.eu Her følger en detaljert oversikt over muligheter for annonsering på fotballen.eu Du får også oversikt over statistikk samt historikk.
CarWEB Pluss  forhandleren i fokus!  markedets beste løsning for adminsitrasjon av markedsaktiviteter  alltid i forkant av markedet  valgfrihet gjennom.
Dyreparken på 300 sekunder.
Rammer for kampanjen •Kampanjeperiode: •Organisasjonen skal trenes til dør-til-dør- aksjoner, stand og rushtidsaksjoner •Listekandidatene.
Møte for bedriftskontaktene 6. september • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
………………………………………………………..(Hvem i kommunen/bydelen)
Aurskog Golfpark - trivsel for alle Golfere er rare…… de spiller i regnvær men skjønner ikke at folk sykler i det samme været.
Tur/Treningsleier 2008 Høstferien (uke 40) ROS 96 Midtbygda.
Konsept • Målet er å spare flest mulig kilometer bilkjøring i jobbreiser • Bedrifter stiller i 4 klasser etter bedriftenes størrelse. • De bedriftene.
Barn og unges kommunestyre kårer den sprekeste skolen og de tre mest aktive klassene, høsten 2014 Bli med og vinn fine premier! Beste skolen: Innskripsjon.
FORURENSING FRA BIL.
Enkel forklaring av hvordan bygge nettverk i euroSMART!
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
HELSEOPPLYSNING Påvirke holdninger og atferd Fremme god helse
Arbeidsgivers losteam Arbeid og psykisk helse
Kommunens informasjonsstrategi
Sponsorer og klubbklær
Fiskeri- og havbruksnæringens betydning for Norge
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Strakstiltak Konnerudgata Bakgrunn: Åpning av Øvre Sund bru og Strømsø torg har ført til trafikkendriger som har gitt kø i Konnerudgata. Trafikkbilde betydelig.
2 SIU Profilering og spredning av resultat Bergen Tore Kjærgård.
Ekstramøte for bedriftskontaktene 4. januar 2013.
Møte for samkjøringsambassadører 12. september 2012.
Ung i BKK 19. oktober Om prosjektet Ambassadørnettverk Høstkampanje Demo Idemyldring Agenda.
Møte for samkjørere hos Aker Solutions 19. oktober 2012.
NYTT BADELAND I MOLDE PROSJEKT: Badeland Spa Fysioterapi Trening
Barn og unges kommunestyre 2012
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
CarWEB BilNorge Pluss forhandleren i fokus! forhandleren i fokus! eksklusiv markedsbasis for merkeforhandlere eksklusiv markedsbasis for merkeforhandlere.
PRESENTASJON KARRIERESTART -en del av Nye StudentTorget.no.
Mediehåndtering Kommunikasjon og media i Europeisk mobilitetsuke 2009 Kommunikasjonsrådgiver Bente Tovik.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Mobilitetsuken i Bergen 2010 Reis Smartere – Lev bedre
1Mobility Oslo - Presentation 01 Klar-ferdig-gå. 2Mobility Oslo - Presentation Vinneren ble avgjort med beste tekstforslag: Hva er det beste med.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Kampanje februar 2014 Kampanjeprodukter mobil Kampanjeprodukter MBB
42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen
Prai en taxi En kort presentasjon av den nye digitale løsningen.
BEDRIFTSIDRETTEN I NORGESIDE 1 Kick-off mosjonskampanje 8. september 2008 Aktive Sykehus Sykehuset i Vestfold HF.
Blir du med og går 455 kilometer langs norskekysten? Brundalen skoles gå-aksjon våren 2008 Vårens vakreste eventyr.
(1/3) Samfunnsansvar > Sjekkliste for grønne speiderturer á la ”Sikkerhet på tur”. > Automatisk trekk av CO2-kvoter på reisefordeling! > Bygge/utvikle.
Velkommen til Knastedekket AS sin «Breisladden 2017»
Målsetting Etablere en ny inntektsmodell som bidrar til nye inntekter til mediehuset VG, samtidig som idretten øker sine kommersielle inntekter pga samarbeidet.
Glommastien, Fredrikstad
Hvordan lage kampanje Fra tanke til handling!
Hvordan bruke presentasjonene
Presis – Ofte – Behagelig
Presis, ofte og behagelig
Presis, ofte og behagelig
Kom i form og ha det gøy sammen!
P2 kommunevåpen Aktiviteter.
Høstens Store Aktivitetskonkurranse
ARRANGEMENTER I UTEROM
? ? 1.
VERDENS BESTE VERTSKAP
Kommunikasjon og mediehåndtering
Camilla Hall-Henriksen
Utskrift av presentasjonen:

Det handler om byen vår

Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange køer. Næringslivet tar regningen på over fire milliarder kroner • Bedrifter har store parkeringsutfordringer

Det er mulig å løse det • Hver dag er det tomme bilseter fra Åsane til sentrum • 40% av trafikken i rushtiden hadde forsvunnet over natten om alle kjørte med en kompis i passasjersetet • Dersom vi alle blir lar bilen stå når vi kan, løser vi trafikkproblemene og fjerner store deler av luftforurensingen

La bilen stå – du også • Rett over nyttår går startskuddet for BTs nye storsatsing – Pust • I en kampanjeperiode på 10 uker kan du være med i en kjempedugnad for byen • Vi hjelper din bedrift og dine ansatte til å la bilen stå – og i stedet kjøre sammen med noen, sykle, gå eller benytte kollektivtrafikk

Hjelper dere å kjøre sammen • Tilgjengelig på både web og mobil • Lett registrering av profil – og av aktivitet • Hjelp til å finne andre å kjøre sammen med • Alltid oversikt over hvordan du ligger an i konkurransen

Slik kan det se ut (skisse)

Derfor bør du delta • En unik mulighet til å gjøre byen vår litt bedre • En mulighet til å aktivisere dine medarbeidere på en positiv måte • God markedsføring av bedriften • Det blir moro

Dine fordeler som deltaker • Som deltakerbedrift i Pust får du: • Deltakelse i kampanjen/konkurransen Pust, arrangert av Bergens Tidende og profilert i avisens papir- og nettutgave. Kampanjen beskrives nærmere i vedlagt materiale. • Profilering gjennom konkurransen på Pusts nettsider. Vinnerne av konkurransen vil bli markert i mediehusets kanaler • Profilering via sosiale medier • Full tilgang til statistikk fra kampanjeperioden (bidrag til miljøforbedring (spart mengde CO2), antall ansatte, antall turer pr. reisemåte, antall «rene kilometer») • Pris: 100 kroner pr. ansatt (mulighet for pakker for bedrifter)

Dine fordeler som sponsor • I tillegg til alle fordelene som deltakerbedrift, får du: • Mulighet til å sette opp interne konkurranser, samt hjelp og bistand fra BT til dette • Mulighet til å delta i egen samkjøringskonkurranse med andre sponsorer • Tilgang til å bruke grafiske virkemidler fra Pust i egen markedsføring (i samråd med BT). • Profilering i BTs egenannonsering i papirutgaven som sponsor på nivå 2. Profilering på minimum 10 helsider i forkant av og under kampanjeperioden • Profilering på digital landingsside for Pust som sponsor på nivå 2 • Pris: kroner

Dine fordeler som ligasponsor • I tillegg til alle fordelene som deltakerbedrift, får du: • Mulighet til å sette opp interne konkurranser, samt hjelp og bistand fra BT til dette • Mulighet til å delta i egen samkjøringskonkurranse med andre sponsorer • Tilgang til å bruke grafiske virkemidler fra Pust i egen markedsføring (i samråd med BT). • Profilering i BTs egenannonsering i papirutgaven som Pust- sponsor. Profilering på minimum 10 helsider i forkant av og under kampanjeperioden • Profilering på digital landingsside for Pust som sponsor på nivå 1 • Profilering med firmanavn på klasse i Pust-konkurransen • Profilering med firmanavn på klasse i sosiale medier • Pris: – kroner

Og fordelene for byen... • Mindre kø • Bedre luft • Mindre surmuling om morgenen

Avisannonser (eksempel)

Profilering på nettsiden (eks.)

I sosiale medier (eks.)

Slik konkurrerer du • Deltakerbedriftene blir delt inn i fire klasser basert på bedriftens størrelse • Bedriften som kjører flest «rene kilometer» pr. ansatt vinner sin klasse • Trekning av premier blant alle som bidrar så det monner • Konkurranser og aktiviteter underveis

Derfor blir det moro • Følg din egen og andres innsats for byen • Delta i konkurranser underveis og vinn premier • Nå milepæler – få beviset på din egen profil på nettsiden • Se hvordan bilene forsvinner ut av de verste køene i byen