Personlig pålogging – samme Bruker og Passord som på internett

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Nedlasting av apper på Apple
Slik bruker du vår nettbutikk!
Nedlasting av Adobe Reader Adobe Reader brukes bl.a. for å åpne vedlegg i en E-post. Åpne Internett og skriv, adobe.no i adressefeltet, klikk Enter. Rull.
Dette er en PowerPoint-presentasjon
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Registrering 1.åpne din Galaxy. 2.trykk på Programmer som du finner oppe til høyre på skjermen. 3.trykk på ikonet Samsung App. 4.når du kommer inn på siden.
Nye Olweus dataweb en bruksanvisning Generell norsk (Q68T)
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Håndbok til Studweb LES DENNE! Du får en side-for-side veiledning med forklaringer og tips…
Brukerveiledning for gruppeledere
Nedlasting av Adobe Flash Player Adobe Flash Player brukes for å se video på Internett, YouTube, nett-TV osv. Åpne Internett og skriv, adobe.no i adressefeltet,
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
EVurdering Et webbasert system for elektronisk vurdering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av elektronisk system for vurdering av forskningssøknader.
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger 1 Regnskapsprogrammet - En presentasjon.
Kreativ bruk av tankekart
Trådløs telefon 7921G (side 1 av 2)‏ Normalvisning Hvilestilling Normalvisning: •Telefonnummer til den som er logget på vises •Valget Fører til Tjenester/Menyvalg.
Brukermanual for NROFs lokalavdelinger©
Nedlasting av Java Java bruker du til bl.a. å logge deg inn i nettbanken. Åpne Internett og skriv, java.com i adressefeltet, klikk Enter. Klikk på Free.
Intranett: Hvordan komme i gang
TIBE EDIT brukerveiledning Etter gjennomgang av denne presentasjonen skal du være i stand til å opprette nye sider, sette.
Lage e-post med bilde som vedlegg
Enkel brukerhåndbok for NFUs redaktører Versjon 1, 3. februar 2013.
Last ned apper fra Google Play (Android) Åpne Internett på din enhet og søk deg inn på siden trykk på Play, som du finner på menylinjen.
HVA ER ?.
For å åpne Internett trykker du på i startskjermbildet. Når du klikker i adressefeltet, blir det en blå bakgrunn på den nettadressen som står der, og det.
Online Påmelding via ”Klubben Online” Dette er en påmeldingsløsning som kun kan brukes av administratorer av ”Klubben Online” som skal melde på utøvere.
Demo Transport Invoice Verification(TIV) TakeCargo v.3.5.
Kontakter i Gmail •De første e-postadresser som elevene skal bruke på kurset, bør legges inn i kontaktlisten i Gmail før kurset starter. •Da slipper eleven.
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
Oppdatering for Windows Update Windows Update er viktige oppdateringer for din PC. Disse skal i utgangspunktet komme første tirsdag i hver måned, men de.
Søknad om utstyrsmidler for grupper. Finn ”verktøykassa til gruppa Klikk på ”søknad om midler” Du får opp bilde for innlegging av brukernavn og passord.
Musikk valg av programfag til Vg3. Du får tilsendt brukernavn og passord på epost Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du endret.
Gerica på ny plattform Oppdatert
Høgskolen i Oslo Nettbasert samarbeidslæring i 2.studieår Felles forfatterskap på nettet ved hjelp av Task 2.0 En kort innføring laget av Sissel Eeg-Larsen.
Innføring i bruk av Dashboard
Hva er Fronter.
EQS Introduksjon for tilsette i Helse Møre og Romsdal av
Her skal elevene logge inn.
Wikipedia Wikipedia er leksikon på Internett. Wikipedia blir utgitt av den ideelle organisasjonen Wikimedia Foundation. Wikipedia har over 18 millioner.
Bruk av iPad. Bruk av berøringsskjerm Det anbefales å bruke fingrene eller en digital penn, IKKE bruk skarpe gjenstander da det kan ødelegge skjermen.
Eksempelet forutsetter at pasient allerede er valgt.
Presentasjon av ROS PP Trykk pil for neste bilde.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Funksjoner og Innstillinger i
Varhaug Misjonshus Internett sider. Om Varhaug Misjonshus Varhaug Misjonshus bruker verktøyet wordpress for å publisere informasjon Wordpress er i utgangspunktet.
Opplæring: Sengetuns-PC Pasientsignalsapplikasjon DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Klubbjournalister Haslum IL, Håndball. Hva kan du gjøre? Artikkler Du kan lage og publisere artikler på de områder du har tilgang til. Artiklene vil komme.
ORIA - alt i ett søk!. Hva er ORIA? Det er en søketjeneste som gjør det enklere å finne fram i alt biblioteket har tilgjengelig, både trykt og online.
Reiseregning Eystein Hansen Foto: Peter Hamlin.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
- Tryggere for meg!- Enklere for oss! Interne ventelister og overflyttinger i psykisk helsevern Klinikk PHA.
Bruk av Bokmerker i journalen For oppfølging av en gruppe pasienter Bokmerker er personlige, de sees kun av deg Kan knyttes til dokument, eks pol.notat,
Hvordan skrive ut og hente utskrifter med kortløsning
Brukermanual for iZettle
Brother’s Keeper Anne Grete Mensen.
Systemmeldinger Systemmelding er informasjon til brukeren om at endring har skjedd. Krever ingen aktiv handling, men det anbefales å merke av som lest.
Brukermanual Min Idrett
Utskrift av presentasjonen:

Personlig pålogging – samme Bruker og Passord som på internett (domene hnt) Finner Akuttdatabasen på Start-meny + Programmer

For å legge inn pasienter – trykk ”Ny pasient” Når programmet åpner seg, kommer du automatisk til FANEN ”Alle Aktuelle” Dette tilsvarer pasientlista vår - en oversikt over alle pasienter som er meldt til Innleggelse aktuell dag. Programmet velger automatisk å sortere lista med de som har ankommet mottak øverst – sist ankommet først, så legges resterende inn etter når vi oppretter hendelse på pasienten. Ved å trykke på rubrikkene lista inneholder, kan du selv velge hvordan du vil at sorteringen skal være – etter ankomsttid, rom, avdeling, triagekode, etc. For å legge inn pasienter – trykk ”Ny pasient”

Her registrerer og endrer vi all pasientinformasjon 1. Fyll inn pasientens f.dato – trykk enter/ klikksøk 2. Oversikt over pasienter kommer i nytt vindu. Dobbelklikk på rett pasient – info overføres.

3. Innleggelsesdiagnose - fritekstfelt 4. Innl.lege – velg aktuelle legekontor / legevakt fra nedtrekksfeltet. Begynn å skrive første bokstaver, så kommer valgene i alfabetisk rekkefølge 5. Hvordan pasienten kommer 8. Legg inn kode for hvilken avdeling pasienten er meldt til. Må-felt når pasienten skrives ut fra mottak 6. Hastegrad inn Inntil ambulanser starter med triage, bruker vi koder etter Medisinsk Index / skjønn. Dette må vi også gjøre senere for pasienter som ikke kommer i ambulanse 7. Klinikk pasient innlegges til (Det er disse gruppene fanene i hoved- bildet henviser til) Må-felt

Her legger vi inn kode for hvilken transport pasienten 9. Inn Akutten – Triage Her legger vi inn kode for hvilken transport pasienten kommer med (koder for ulike ambulanser / drosje/ privat). Vises under rubrikken ”Rom” på oversiktsbildet, kommer bort når pasienten har kommet og blitt tildelt annet rom / korridor 12. Ansvarlig sykepleier Koordinator legger inn sykepleier – skriv første bokstav i navn, velg med pil-tast 10. Klikk ”Ankommet” – dagens dato og aktuelt kl.slett kommer opp. Kan justeres i ettertid. 13. Hvor pasienten er etter ankomst 11. Hastegradskode / Triage. Må-felt – fylles ut av ansvarlig sykepleier så snart det er utført. Klokkeslett logges automatisk – og kan ikke justeres i ettertid. De pasienter vi ikke har ansvar for, men som vi allikevel registrerer i akuttdatabasen (kommer i ambulanse – kreft.pol, Rehab, Med.barn etc) koder vi som 5-Blå

Når du har ført på/endret opplysninger om pasienten – 14. Ansvarlig behandler i mottak Når du setter inn kode for lege, registreres automatisk klokkeslett i feltet ”Fått”(Lege). Dette kan endres ved å fjerne ”haken” ved ”Fått”-boks – du får da opp tekstboks til venstre – velg ”Ja” for å slette klokkeslett. Klikk så ved boksen ”Fått lege” for å registrere når lege faktisk går inn til pasient 16. Klikk ”Utskrevet” når pasienten forlater mottak 15. Diverse felter for utfylling når tiltak i forhold til pasienten iverksettes. Klokkeslett kommer opp automatisk – men kan justeres i ettertid! OBS – Portør menes når vi har ringt avdeling for henting Når du har ført på/endret opplysninger om pasienten – trykk så lagres bildet med ny informasjon.

Ved vaktbytte – trykk på ”Vis Rapport”. Får opp et nytt bilde med oversikt over hvilke pasienter som er i mottakelsen, samt de som er meldt til innleggelse. Sorteres etter Kl.slett inn, navn/f.dato, diagnose, ansvarlig spl, rom og hastegrad Programmet velger automatisk datointervall fra gårdag til dagens dato, samt ”Alle” grupperinger og ”Kun Aktuelle for å få frem de pasienter som faktisk befinner seg i akuttmottaket på utskriftstid Utskriftslista sorteres etter ankomsttidspunkt – sist ankommet står øverst. Kan ikke sorteres. Fordi ambulanse nå ligger kodet under ”rom”, står det nå på utskriftslista hvilken ambulanse pasienten kommer med dersom de kommer i ambulanse

vises de pasienter som fysisk er i mottak og de som er meldt. Dersom leger etterspør utskrift av liste til deres vaktbytte, kan lista sorteres til kun å innholde pasienter ved de ulike hovedblokkene. Velg datointervall fom – tom dagens dato, og velg blokk fra nedtrekksfelt. Dersom ”Kun Aktuelle” hakes ut, vises de pasienter som fysisk er i mottak og de som er meldt. For å få en oversikt over alle som har kommet og blitt sendt videre, må ”Alle” velges – da vises ei ny liste over disse pasienter – men den inneholder ikke de som er i mottak/meldt til!