Informasjon om trygghetsalarmer

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

HVA ER ?.
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
IK-Bygg på web: Formål IK-Bygg web skal bidra til å avdekke avvik i forhold til helse, miljø og sikkerhet. Det stilles strenge krav til hvilken forfatning.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
ESS – opplæring av sluttbrukere
Keyforce SMS Mobile Link
BraWeb Bestilling.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
HVA ER ?.
Hvordan lager du en konto?
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
Telefonrøret plugges via kabel til telefonens venstre side. Strømkabelen monteres / dyttes forsiktig på plass - den andre enden skal videre til strømkontakt.
Det nye børslandskapet - hvordan sikre beste pris?
Introduksjon til Internett
Presentasjon av tjenesten
Visma KGV (Konkurranse Gjennomføring Verktøy)
Operasjonsavdelingene og T-DOC Trondheim, 22. september 2009
Base system MODELL Q1 Base enhet Extern manøver panel
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
Brukerdokumentasjonen for AutoPay må derfor leses i tillegg.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Kontakter i Gmail •De første e-postadresser som elevene skal bruke på kurset, bør legges inn i kontaktlisten i Gmail før kurset starter. •Da slipper eleven.
Innovative offentlige anskaffelser
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Strategi -og system workshop HiL Tor Holmen, Gunnar Bøe HiL,
Trådløs telefon 7921G Nye Menyer
Tekniske hjelpemidler ved telefonbruk
TEMA «LYSE IDEER» Funksjonalitet: Ulik funksjon og festemekanisme på produktene. Estetikk: Volum, gjentagelse- av form og materialer, kvalitet og utrykk.
Tjenestekonsesjon for Brukerstyrt Personlig Assistanse - BPA
Drift og meldingsovervåking
Sponsorer og klubbklær
Opplæring: Pasientsignal
Systemintegrasjon og strategi bak valgene hos UiA
1 Kommunikasjon og samfunn Hva er et system? Et system består av et antall like eller ulike enheter, og der det er en viss avhengighet og forbindelse mellom.
Foto: Carl-Erik Eriksson Meldingsutveksling helse- og velferd og St.Olavs Hospital Mars 2013 v/ Trondheim kommune.
Bibits kundesenter 1. november 2007 Øystein Reiersen.
EHP5 Erfaringer fra UiO. Litt om UiOs SAP-miljø Ressurser –IT-siden 2 årsverk på basis-siden 2 årsverk utvikling 3 årsverk forvaltning/funksjonell drift.
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
D4223 Systemtelefon.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon
Opplæring: Sengetuns-PC Pasientsignalsapplikasjon DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Kort brukerveiledning Arkiv plug-in Februar 2015
1 Alarmer til demente personer Pilotprosjekt Nasjonalt program for leverandørutvikling Dialogkonferanse 11 jan 2011 Bergen Spes rådgiver Per Waardal USHT.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Nordic Research Group Omlegging av nettverksstruktur.
Eksamen med begrenset Internett-tilgang Råd og tips til sentralgitt eksamen våren 2015.
© Bergen kommune Hva er god eldreomsorg? Bjørn-Frode Schjelderup Fraksjonsleder helse og sosialkomiteen (H) Bergen kommune 15. Mai 2007/Radison SAS Royal.
- utvikling skaper verdier Digitale rekvisisjoner Standardiseringskonferansen 24. januar 2008.
Gjennomgang av anbudsprosess for innkjøp av ny mottakssentral for trygghetsalarm i Kristiansund kommune P rosess og vurderinger Atle Betten, Rådgiver/Prosjektleder.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
NorLense sin erfaring med det offentlige som innkjøper av Kurt Johansen.
Teknologi etter før og etter 2016 eller: Teknologi etter før og før etter 2016 eller: Teknologi før og etter 2016 Eksisterende serviceavtaler under den.
Agdersamling 13 sept kommunal responssentertjeneste og felles anskaffelse av trygghets- og varslingsteknologi Agdersamling 13. september 2016 Prosjektleder.
Responssenterarbeid 110 Telemark
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Kalenderfunksjon Parent- app
eSG – Send innrapportering elektronisk
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Elektroniske dørlåser
Enkel brukerveiledning
Elektroniske dørlåser
Quiz gir deg fler kunder!
Utskrift av presentasjonen:

Informasjon om trygghetsalarmer Drammen kommune gjennomførte en anbudsrunde høsten 2012 på teknisk drift av trygghetsalarmer og nøkkelbokser. Anbudsrunden ble gjennomført av innkjøpsavdelingen og en brukergruppe bestående av ledere og ansatte i hjemmetjenestene. Hjelp 24 vant konkurransen både på pris og på kvalitet. Avtalen trådte i kraft fra 1. februar 2013.

Ved overgang til ny leverandør kjøpte Drammen kommune et telefonnummer hvor alarmsignalene sendes inn på. Dette gjør det bl.a. enkelt å konvertere til ny leverandør ved senere anbud Denne tjenesten er underlagt lov om offentlige anskaffelser og må ut på anbud hvert 4. år Dette gir også brukerne bedre oversikt over sin telefaktura, da all teletrafikk i forbindelse med bruk av trygghetsalarm blir spesifisert. Pris pr tellerskritt er de samme som for en lokalsamtale. Hjelp 24 byttet ut alle eksisterende alarmer kostnadsfritt for kommunen.

Trygghetsalarmen består av to elementer: 1. Hovedapparatet:  

2. Knappen (som kan benyttes som et armbånd eller i en snor rund halsen) For å sende en alarm trykker bruker på den røde knappen. Det er en rød knapp på begge alarmenhetene. Når man har trykket på denne knappen senders signal til Trygghetssentralen via telenettet (fastlinje eller GSM) her blir det registrert og sent videre til hjemmesykepleien som besvarer alarmer for Drammen kommune.

Det er lagt vekt på sikkerhet Alarmene testes daglig. Både signalene mellom alarmknapp og apparatet, og mellom apparatet og sentral. Det kreves sikre telelinjer som analog linje eller GSM (mobilt nettverk). På grunn av at analoge linjer skal fases ut har det blitt montert 230 nye GSM-alarmer så langt i år. IP-telefonlinje kan også benyttes, men da må det tilkobles et batteri som sikrer strømtilførsel til modem ved et eventuelt strømbrudd. Kostnadene ved etablering og bruk av telelinjer og eventuelt tilleggsutstyr ligger hos bruker, slik det alltid har gjort.

Når Hjelp24 får melding om en feil på linjen, alarmen eller knappen opprettes automatisk en arbeidsordre. En feil betyr ikke nødvendigvis at alarmen ikke virker, det kan for eksempel være at batteri begynner å bli svakere. Tekniker fra Hjelp 24 reiser ut til bruker å retter feilen.