MARKAPLASSEN SKOLE Umi-Sci-Ed Dag Rune Kvittem Valgfag programmering

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
UTDANNING FOR BÆREKRAFTIG UTVIKLING
Advertisements

Terje Hjerpbakk Oppgave 2 Vår ING. Problemstilling  Designe en database og lage et program som gjør det mulig å lage fleksible spesifikasjoner/rapporter.
Bærekraftig utvikling
Fagtilbud Naturvitenskaplige og teknologiske fag Medisin, odontologi og helsefag Psykologiske fag og pedagogikk Lærerutdanninger.
Digital kompetanse i Mat og helse
STUDIER VED INSTITUTT FOR PLANTE- OG MILJØVITENSKAP OPPTAK 2012
Overnatting i Slottsparken De bostedsløse Av Birthe D.N.
Læring av grunnleggende ferdigheter!
Vitensenteret i Trondheim
Tidligere læreplaner.
Læring og utvikling Hvordan ønsker Steindal skole å legge til rette for elevaktivitet i matematikkundervisningen?
Prosjektsamarbeid på VG1 – byggfag Prosjekt ”sykkelskur”
Institutt for naturforvaltning (INA)
Av Dag Morten, Christin, Rune og Espen
Resymé fra ”Vrengt” av Harald R. Eeg
Borre ungdomsskole
Fagtilbud Naturvitenskaplige og teknologiske fag Medisin, odontologi og helsefag Psykologiske fag og pedagogikk Lærerutdanninger.
Profilfag Tilpassa opplæring på Blindheim ungdomsskole.
PROGRAMFAG MATEMATIKK
Institutt for plantevitenskap
Typer i programmering. Simple typer var a = 13;
Natur - samfunn Bjørnar Sæther SGO 1001.
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Tema: Økologi 1NXV Tre økter i våres: 9 mai: generell økologi
RESSURS OG MILJØLÆRE HVE Øyvind Wistrøm.
Velkommen til klimatoppmøte!
Velkommen til nytt skoleår 2015/16
Velkommen til Spydeberg ungdomsskole. Lov om grunnskolen Opplæringa i skole.. skal, i samarbeid og forståing med heimen, opne dører mot verda og framtida…
Ludvigsenutvalget NOU – fremtidens skole Hovedspørsmålene i utredningen er følgende: Hvilke kompetanser vil være viktige for elevene i skolen,
Valgfag Hva kan jeg velge mellom på ÅUS?.  Fysiske aktiviteter Fysiske aktiviteter  Mål for opplæringen er at eleven skal kunne  delta i gruppeaktiviteter.
Kenneth Ruud Prorektor forskning og utvikling UiT 2020: Drivkraft i nord Foto: Geir Gotaas.
Informasjon om fagvalg på Eikeli vgs. Fagvalget gjøres elektronisk på Fagvalget åpner 29.1 og stenger 4.2 kl Elevene.
Utfordringene i Energispillet  Kan dere bidra til å løse de store klima-, miljø- og energimessige utfordringene samfunnet står overfor?  Klarer dere.
INFORMASJON OM VALG AV FAG TIL VG2/VG3 SKOLEÅRET EIKELI VIDEREGÅENDE SKOLE.
Den naturlige skolesekken Utbygging av Fossum Bruk.
Samfunnsviternes miljøpolitikk. Samfunnsviterne og Akademikernes klima- og miljøpolitikk Samfunnsviterne slutter seg til Akademikernes klima- og miljøpolitiske.
PROGRAMFAG MATEMATIKK Verdt å merke seg: Dersom du på Vg2 velger matematikk R1 eller S1: faller fellesfaget i matematikk (3 t) bort og du må ta enten:
Ny læreplan Bygger som L97 på et sosial konstruktivistisk læringssyn Større metodefrihet.
Avfallshåndtering Som et eksempel på begrepet bærekraftig utvikling Ekskursjonsted og læringsarenaer.
Bærekraftig utvikling Viktige prinsipper for handling (fra Nasjonalbudsjettet): – Rettferdig fordeling (nåværende og fremtidige generasjoner) – Internasjonal.
Bærekraftig forbruk Utfordringer! Hvordan ivareta målområdene i egen heimkunnskapshverdag?
Ettårig grunnstudium Bachelor i miljø og naturressurser
Bærekraftige produktvalg
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene?
Vg1 Studiespesialisering Onsdag 25. januar 2017
Realfagskommunen Asker
Introduksjon med styrer Sonja Iversen
Informasjon om fagvalg for 1ST (studiespesialisering) for skoleåret
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 9. trinn:
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene. 2
Bærekraft og global bevissthet
STUDIERENTNINGER PÅ MINA
NTNU Bærekraft NTNU Bærekraft har følgende overordnede ambisjoner
Velkommen til informasjon om valg av programfag for skoleåret
Studiespesialisering
Vg1 Studiespesialisering Onsdag 24. januar 2018
Velkommen til Apalløkka
Informasjon om fagvalg ST vg1
Kjerneelementer under arbeid
Natur - samfunn Bjørnar Sæther SGO Natur - samfunn Bjørnar Sæther SGO 1001.
Ved Kongsskogen videregående skole
Bli masterstudent på IFI !
FAGVALG STUDIESPESIALISERING EDVARD MUNCH VIDEREGÅENDE SKOLE
Hva menes med naturmangfold?
Fakultetet for Miljøvitenskap & Naturforvaltning
Valgfaget design og redesign
FAGVALG EDVARD MUNCH VIDEREGÅENDE SKOLE
Tverrfaglige tema.
Prioriterte mål i kommunalt og fylkeskommunalt planarbeid
Utskrift av presentasjonen:

MARKAPLASSEN SKOLE Umi-Sci-Ed Dag Rune Kvittem Valgfag programmering dag-rune.kvittem@ou.trondheim.kommune.no Twitter: @markadag Umi-Sci-Ed

BÆREKRAFT Prosjekt Smartbytalenter Stavanger Trondheim blir smartby

FAGLIG FORANRKING MATEMATIKK SAMFUNNSFAG NATURFAG Utforsking og problemløsing Modellering og anvendelser SAMFUNNSFAG Bærekraftig utvikling NATURFAG Bærekraftig utvikling I naturfag handler det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling om at elevene skal få kompetanse til å gjøre miljøbevisste valg og handlinger knyttet til lokale og globale miljø- og klimautfordringer. Kunnskap om sammenhenger i naturen er nødvendig for å forstå hvordan vi mennesker er med på å påvirke den. Naturfaglig og teknologisk kompetanse kan bidra til å finne løsninger for å begrense klimautfordringene, bevare biologisk mangfold og forvalte jordas naturressurser på en bærekraftig måte.

TILES - 2017 Søppelidè fra elever

UMI-SCI-ED 2019 31. januar - 14. februar 2019 Elevene skal forstå sammenhengen mellom handlinger og valg, og hvordan de kan finne løsninger gjennom kunnskap og teknologi. 31. januar - 14. februar 2019