Ny inntaksordning - Med læring som konsekvens

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Inntak og søknad om spesialundervisning
Advertisements

Rådgiverdager 2013 Per-Kristian Storstad Marit Størvold Damås.
IKO – Ny GIV, én gruppe Struktur - pedagogikk
Velkommen til informasjonsmøte om utveksling neste skoleår i auditoriet onsdag 26. februar kl For elever i Vg1 og foresatte.
Søkere med særskilte tilretteleggingsbehov
februar-søkere Utdanningsavdelingen Rådgiversamlinger 2012.
Regionale rådgiversamlinger Desember Kirsti M.H. Mæland Bakgrunn for endringer særinntak Tilpasning til gjeldende lov og forskrift Fylker har fått.
Evaluering inntak 2012 Vedleggsskjema «Rett skjema til rett elev» Skjema A: Det var inntaksåret 2012 et ønske om å få riktige søkere til særskilt.
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling Folkestyre – kompetanse - samarbeid.
Endring i forskrift til opplæringsloven 30. september 2014
Fortrinnsrett til videregående opplæring
Velkommen til informasjonsmøte om utveksling neste skoleår i auditoriet onsdag 11. februar kl For elever i Vg1 og foresatte.
Evaluering av inntaket ( DLG ).
Samlinger november 2014 Før inntaket 2015/16 Søknadsfrist 1.februar Meldingsskjema 1.mars Spesialundervisning.
Erfaringer endret inntaksforskrift - oppfølging Finsås 30. september 2014.
Info-dager 2014 Søking skoleåret Fortrinn og individuell vurdering 1.marssøkere med vedtak om spesialundervisning Bruk av overgangsskjema ved tilretteleggingsbehov.
Når du er registrert som ny bruker, må passord alltid benyttes - så husk dette ! Første gangs innlogging.
Individuell vurdering for elever med rett til spesialundervisning Hamar
Utvekslingsår i utlandet Hva er det? Hvorfor gjør man det? Hvordan gjør man det? Bør man gjøre det?
Utvekslingsår i utlandet Hva innebærer det? Hvordan går man frem? Fordeler - ulemper Bør man dra på utveksling?
Antall søkere: 529 (578) Antall tatt inn i individuelt inntak: 402 (416) Antall søkere overført til ordinært inntak: 137 (157) Antall søkere som fikk avslag.
§6-25 «Sikkerhetsventilen». § 6-25.Søkjarar som av andre særlege grunnar må behandlast individuelt Fylkeskommunen kan òg i særskilde tilfelle behandle.
1 Inntak for søkere med fortrinnsrett Rådgiversamling 17. november 2015.
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling Folkestyre – kompetanse - samarbeid.
Søking til skuleåret Opplæringsavdelinga, inntak og formidling Rådgjevarkonferansen 2014.
Veien videre Muligheter og tanker etter Vgs. Planer for skoleåret  Hver elev skal lage en karriereplan:  Lage en karriereprofil  Utføre.
februar-søkere med behov for spesialundervisning Utdanningsavdelingen
TRØGSTAD UNGDOMSSKOLE. RÅDGIVERS/VEILEDERS OPPGAVER; Ansvar for faget utdanningsvalg Ansvar for kontakt med videregående skoler Ansvar for Åpen skole.
Rett til vg opplæring  Rett til tre års videregående opplæring i løpet av fem år (oppl § 3-1)  Retten må tas ut i løpet av en sammenhengende periode.
Rosenvilde videregående skole Informasjonsmøte for elever som ønsker et år i utlandet som en del av sin videregående opplæring.
Rådgiversamling November 2015 Innsøking av elever med fortrinnsrett og/eller behov for spesialundervisning folkestyre – kompetanse - samarbeid.
SØKING TIL VGS. Søker du Vg1? Du må søke tre ulike utdanningsprogram i prioritert rekkefølge. Fører du opp færre enn tre ønsker, vil du kunne bli plassert.
Fagvalg Studiespesialisering Orientering ved studieleder Vegar Wold Ole Vig vgs. Våren 2015.
Rådgiversamling i Vrådal nov
Hvilken farge ser vi? Hvitt lys har alle farger En sort flate absorberer alt lys En sort flate reflekterer ikke noe lys.
Inntak med søknadsfrist 1.februar
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling
Inntak , fortrinn og individuell behandling
Ski videregående skole
Inntak med søknadsfrist 1.februar
Regionsmøte hausten 2013 Samhandling mellom PPT og VGO
Samarbeidsrutiner mellom videregåendeskoler, SMI-skolen, PP-tjenesten og Utdanningsavdelingen i forbindelse med innsøking til vgs. Rådgiversamling
Brukerveiledninger her:
Praksisbrev Torun Pedersen
Quality Hotel Klubben 2. november 2016 Velkommen!
Eilert Sundt videregående skole
Fagvalg Studiespesialisering
VELKOMMEN TIL INFORMASJONSMØTE - Videregående opplæring
Rådgiversamling 2. november 2016
Fortrinn, individuell behandling og minoritetsspråklige
FORELDREMØTE 10. TRINN INNSØKING TIL VGS
Minoritetsspråklige søkere til videregående opplæring skoleåret
INFORMASJON 10 KLASSE INNSØKING TIL VGS.
INNTAK TIL VIDEREGÅENDE OPPLÆRING
FORELDREMØTE 10. TRINN 26. september 2017
Yrkesfaglig fordypning
Høstrapport – tall og statistikk
Utvekslingsår i utlandet
Premiering.
Velkommen til foreldremøte 10. trinn
Formidlingsansvarlig Torbjørn Håmsø
Hetland videregående skole
Om opprykk til førstelektor
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling
FORELDREMØTE 10. TRINN 9.oktober 2018
Inntaket til skoleåret
FAGVALG KUNST, DESIGN OG ARKITEKTUR EDVARD MUNCH VIDEREGÅENDE SKOLE
Atrå barne- og ungdomsskole
FORELDREMØTE 10. TRINN 17.september 2019
Velkommen til informasjonsmøte
Utskrift av presentasjonen:

Ny inntaksordning - Med læring som konsekvens Elever med rett til/behov for spesialundervisning skal ikke tas inn til egne grupper, men til ordinære utdanningsprogram Vg1 Nye innsøkingsrutiner med bedre følgeskjemaer for elever som søkes inn 1. februar Kjelle og PPT samarbeider tett i forbindelse med prøveelever. Utarbeides pedagogisk rapport som PPT bruker ved sortering av søkere etter 1. februar Dersom ledig plass etter inntaket i april/mai, kan Kjelle få ordinære Vg1-elever.

Ny inntaksordning - Med læring som konsekvens

Ny inntaksordning - Med læring som konsekvens

Ny inntaksordning - Med læring som konsekvens 4

Ny inntaksordning - Med læring som konsekvens

Ny inntaksordning - Med læring som konsekvens

Ny inntaksordning - Med læring som konsekvens NB!

Ny inntaksordning Tre ulike grunner til individuell behandling: - Med læring som konsekvens Tre ulike grunner til individuell behandling: § 6-22. Karakter i mindre enn 50 % av fagene grunnet spesialundervisning. Grønt skjema § 6-25. Tilsvarende omfang med spesialundervisning som punkt 1 men karakterer i flere fag enn 50 %. Grønt skjema § 6-25. Behov for en spesifikk skole. Strenge krav til dokumentasjon. Blått skjema