Restaurante El taco Grupo de Español 6. clase Kompetansemål: Kommunikasjon bruke språkets alfabet og tegn forstå og bruke de mest vanlige høflighetsuttrykkene.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Marius Vøllestad Bø vgs
Advertisements

Madrid, La Puerta de Alcalá Marius Vøllestad Bø vgs. Desde hace Hace …que Acabar de + infinitiv.
Regelrette verb og diftongering Madrid, La Gran Via y calle de Alcalá
Marius Vøllestad Greveskogen vgs
EL ADVERBIO- ADVERB DEL AV EN SETNING SOM KOMPLEMENTERER VERBENE, ET ADJEKTIV OG ET ANNET ADVERB. MENS ADJEKTIVET BESKRIVER EN PERSON ELLER GJENSTAND,
1 Hjelp Ys Men å støtte lokalt arbeid for barn og unge Ys Men: Kristne verdier I praksis. Alle barn er våre barn.
Kurs for kulturvertene
Kartleggingsmateriell: Språkkompetanse i grunnleggende norsk
Mat og drikke: De er ikke villige til å betale mer for økologisk produsert mat De er ikke interessert i vegetarmat Det er en stor andel av FrP-velgerne.
Samling 3, HiØ 27. og 28. jan Fagspesifikk del Etterutdanningskurs for lærere Tysk på barnetrinnet.
Created by guzzi-hans and folks Han med brillene må ha misforstått noe..
Leksehjelp En presentasjon av:. • Hvordan skal jeg hjelpe barnet mitt med leksene? • Hva er skolen sitt ansvar?
Læreplanen Inger Langseth Program for Lærerutdanning NTNU.
Å forstå seg selv og andre
Kapittel 5 Ekteparet Alfaro spiser meksikansk middag.
Foreldremøte 1.trinn ELLINGSRUDÅSEN skole
Styrking av elevers grunnleggende ferdigheter gjennom aktiviteter innen målområdet mat og helse.
Kursmøte 3 På-vei-mot f(x) setninger.
Delfina Díaz Susana Borgen
Ikke kulturer møtes, men mennesker med ulik kulturell bakgrunn
Faget Utdanningsvalg Jobbskyggedag
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
M U N D O S N U E V O S – nye veier i spanskopplæringen.
Valencia.
Læreplanen Inger Langseth Program for Lærerutdanning NTNU.
Tilpasset opplæring i en inkluderende skole.
Utdanningsvalg 10.klasse
Sensitive tema Hva gjør jeg hvis misnøye med utseendet ser ut til å være et problem for en deltaker eller kollega LIFELONG LEARNING PROGRAMME This project.
Foreldreskolen del 1 Norskfaget.
Velkommen til foreldremøte i 1.klasse 17.september 2014
Opprettholdende faktorområder
Lekseplan for 5.trinn uke 13 Mandag 23. mars – fredag 27. mars.
Funksjoner og GeoGebra Velkommen !
PIZZAKOKKEN. HANDLELISTE: Til middagen: Filmleie: 50kr 2x 2 tomater-8kr 1 løk-3kr 1 glass pizzasaus-20kr 400g kjøtteig-40kr 1 pakke pepperoni-30kr 1 boks.
Skole/hjem samarbeid.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
Vårens vakreste eventyr? Eksamen våren Hvor mange eksamener? VG3 SSP = 4 eksamener Hovedregel 3 skriftlige og en muntlig eller muntlig-praktisk,
Uke 25 og juni. TILTIL TIRSDAGTIRSDAG Norsk: Les 15 minutt i ei god bok. Matte: Engelsk: ONSDAGONSDAG Norsk: Les 15 minutt i ei god bok. Matte:
El huevo frito imperfecto La yema imperfecto Indefinido La clara
Livsstilsending - uke 5 -
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Preteritum futurum (Kondisjonalis) Condicional 1.
Preposiciones. Pronomen etter preposisjon ¿El regalo es para mí? Sí, es un regalo para ti ¿ El regalo es para Juan? Sí, es un regalo para él ¿El regalo.
Russetid Eksamen Vitnemål Skoleåret Viktige datoer og perioder: 13. mai til 21. juni: Eksamensperiode 18.mai: Siste ordinære skoledag for Vg3.
FORELDREMØTE 8. TRINN Rådgiver –Thomas Kvalvik & Siri Myhren Petersen Emne: Nye fag på 8. trinn.
Los colores. Kompetansemål: Kommunikasjon: Bruke språkenes alfabet og tegn Forstå og bruke en del vanlige ord og uttrykk om seg selv, egen familie og.
Vårens vakreste eventyr? Eksamen våren Hvor mange eksamener? VG3 TAN= 1 eksamen VG2 BUA/HES= 1 tverrfaglig eksamen + kan trekkes ut til en eksamen.
Kapittel 5: Ekteparet Alfaro spiser meksikansk middag Ingebjørg.
Kultur i endring Norge har gått fra å være nokså homogent til å bli et mer flerkulturelt samfunn I et flerkulturelt samfunn snakker vi ofte om etniske.
Vårens vakreste eventyr? Eksamen våren Hvor mange eksamener? VG3 MK= 3 eksamener MED3001 og NOR en til VG2 MK= 1 tverrfaglig eksamen + kan.
MAT 3. KLASSE v/ Henriette Heesch Holmen Kan dere et annet ord for mat?
La familia. Kompetansemål: Kommunikasjon: forstå og bruke en del vanlige ord og uttrykk om seg selv, egen familie og interesser.
Geometri 3.
Minikurs: Introduksjon av algebra
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
Utdanningsvalg 10.klasse
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
FORELDREMØTE 8. TRINN Rådgiver –Thomas Kvalvik Siri Myhren Petersen
Læreplan for forsøk med fremmedspråk på 6. og 7. trinn
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Sinne Film:
Nye fag på 8.trinn Fremmedspråk/engelsk fordypning/arbeidslivsfag
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Oppfølgingssamling for likepersoner Marit E Unstad
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
DKS (den kultruelle skolesekken)
Muntlig eksamen i fremmedspråk
Utskrift av presentasjonen:

Restaurante El taco Grupo de Español 6. clase

Kompetansemål: Kommunikasjon bruke språkets alfabet og tegn forstå og bruke de mest vanlige høflighetsuttrykkene skrive korte beskjeder og setninger som beskriver, forteller og spør forstå og bruke tall i praktiske situasjoner Kulturmøter Mål for opplæringen er at eleven skal kunne samtale om egne kulturelle og interkulturelle erfaringer utforske noen sider ved hverdagsliv, tradisjoner og skikker i ett eller flere land eller kulturer

Hva skal vi lære? Du skal lære å bestille en taco og en brus. Du skal late at du er i México og at du skal spise på restaurant Du skal lære å være både servitør og gjest.

Hvordan skal vi jobbe? 10 elever skal være på kjøkkenet (20 minutter) Resten av klasse skal være på klasserommet og lage en menú, dekke på bordet og dekorere bordet (20 minutter). Når vi kommer tilbake med taco spiser vi!

Vi jobber i lag av 4 Lag 1: Lag 2: Lag 3: Lag 4: Lag 5:

De som går på kjøkken er: 10 elever

Menú Taco de carne pesos Taco de pollo pesos Bebida Fanta pesos Coca cola pesos Agua gratis

Dialogen som vi skal lære til 29. november El camarero ¿Qué desean? - Hva vil dere ha? Mariaun taco de pollo y un taco de carne, por favor (en taco med kylling og en taco med kjøtt, takk) LuisY yo quiero dos tacos de pollo, por favor (Og jeg vil ha en taco med pollo, takk)

El camarero ¿Qué desean beber? (hva vil dere drikke) MariaUna coca cola, por favor (en cola, takk) LuisY yo un vaso con agua, por favor (og jeg vil ha et glass med vann) El camarero¿Algo más? (noe mer) Maria No, gracias (nei, takk)

Hva skal vi handle? Tortillastallerker Kjøttdeig gaffel Kyllingservilleter Rømmeglass Nachos Salat Mais Saus Ost

Alle skal ta med sin egen brus