Oppstartsmøte Prosjektcontrollernettverk Terje Bakke og Thomas Kjensli

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Styrenes ansvar – utfordringer og utviklingstrekk
Advertisements

Lunner Skolefaglig rådgiver Velkommen til UNGDOMSRÅD!
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Organisering av sentralt Service- og forvaltningsteam
9 prinsipper og 1 regneark:
Den ideelle kommunesammenslåing
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Overordnet plan EFV-V EFV-sekretariatet
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
Universitetet i Tromsø Bidrags- og oppdragsfinansiert aktivitet økonomistyring Avdeling for økonomi 15. oktober 2009.
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Brukernes time 2009 referat.  Brukerne har lite bevisst forhold til hva brukergruppen kan brukes til og gruppens mandat.  Når kunder og leverandør er.
Organisasjonsutvikling etter USIT 3.0. Liste saker VoIP, midlertidig organisasjonsmessig plassering av dem Plassering av BOT og SAPUiO Windows-kompetanse.
Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her. Erfaringer med SAP Seminar Åse Berg Studie- og forskningsseksjonen SVT-fakultetet.
EFV-V Prosjektøkonomistyring Status på oppfølging av arbeidet i linjen Plangruppemøte 28.mai 2015.
Allmøte USIT 18. oktober Saksliste Internt handlingsrom (IHR) USIT 3.0.
Etablering av Rådgivnings- og sekretariat-funksjon for UiOs Strategiske koordineringsgruppe.
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
Søknadsbudsjettering og rebudsjettering
IHR eksternt finansiert virksomhet Resultater av arbeidsgruppe 2 Sluttrapport tilrettelegging økonomistyring EFV-V plangruppen 2.februar 2014.
Dato: 9. mars 2015 Rammer og retningslinjer for eksternfinansiert virksomhet ved UiO Kursholdere: Terje Bakke og Thomas Kjensli.
Anbefalinger fra sekretariatet
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Eksternt finansiert virksomhet TDI-modellen EFV-V prosjektet september 2013.
TAKK!. Hvorfor blir Lokal-Sentral innlemmet i IHR?
Oppsummering tiltaksseminar - I 1.Vurdering av forslag til modell –God beskrivelse av status i dag og utfordringer –Stor sett enighet om modellen –Forslaget.
Prosjekt Bedre forskerstøtte
Prosjekt Bedre forskerstøtte Status og framdrift.
Ph.d.-prosjekt våren 2015 SKS v. Linn (+Hildegunn)
IHR - Studieadministrasjon Prosesser innen studieadministrasjon Oppsummering fra møter i prosjektgruppen og , oppdatert
Kunnskap for en bedre verden Budsjetteringsmal (TDI) Andreas S. Wangen Terje Ruud Børge J. Lysø.
14. desember 2015: Oppstartsmøte for koordineringsgruppen for Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016.
Administrativ organisering
Prosjektbeskrivelse PROSJEKTNAVN Prosjekteier: …
Enhetsfylke i Møre og Romsdal
Terje Skjeggedal og Roald Lysø
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
Felles Studentsystem FS- nettverket
Forslag til organisering av skikkehetsarbeidet ved UiO
UTKAST Prosjektøkonomistyring Felles for forvaltning av nye rapporter og håndtering av innspill til endringer EFP-prosjektet høsten 2013.
Prosjektbeskrivelse PROSJEKTNAVN Prosjekteier: …
Nye retningslinjer internfakturering
Prosjektbeskrivelse PROSJEKTNAVN Prosjekteier: …
Møte i styringsgruppa for Masterplan for IT
Møte LOSAM Fellesadministrasjonen
Evaluering av PK-nettverket
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
IT-ledernettverket 18. april 2018
Internt handlingsrom (IHR)
Prosjektgruppemøte 5. januar 2017
Nye personvernregler i Norge EUs personvernforordning - General Data Protection Regulation (GDPR) Maren Magnus Jegersberg Seniorrådgiver IT-direktørens.
Porteføljesøknader for Administrativ IT for 2018 runde 2 – vår 2018
Administrativ organisering -
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
Finansiering og budsjettering
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
Administrative fellesløsninger
BOTT Økonomi og HR.
Utskrift av presentasjonen:

Oppstartsmøte Prosjektcontrollernettverk Terje Bakke og Thomas Kjensli Dato: 28 MAI 2018

Agenda Velkommen og presentasjon av deltagere Innledning ved Camilla Kuhlmann Bakgrunn, mandat og organisering av prosjektkontrollernettverket Prosjektkontrollernettverket vs Forvaltningsteamet for EFV Gruppearbeid – idemyldring om aktuelle problemsstillinger og tematikk som skal tas opp i nettverket Oppsummering av gruppearbeid Avslutning

Prosjektøkonomistyring i endring Prosjektøkonomi ved UiO Sterkt og kompetent fagmiljø Forståelse av organisasjonens behov og utfordringer Bedre systemstøtte Systemstøtte i dag bygget inn i regnskapet (delvis manuell) BOTT økonomi og lønn gir systemstøtte for prosessen, dekker også søknadsfasen Digitalisering og automatisering Mer fokus på kontroll og vurdering i arbeidsflyten Mer fokus på oppgaver som skaper merverdi for UiO Effektivt Kvalitet Prosess Tverrfaglig Arbeids-form

Bakgrunn, mandat og organisering av prosjekt-kontrollernettverket UiO: Forskerstøtte Behov direkte kontaktpunkt Mandat/formål God og koordinert kommunikasjon Felles intern epostliste Arena for kunnskaps- og erfaringsutveksling Nettverksbygging Ikke beslutningsmyndighet Organisering Avdeling for administrativ støtte (ADS) koordinerer nettverket Representant fra Avdeling for Fagstøtte for å sikre faglig koordinger i LOS, og mot FANE nettverket Hvert Fakultet og Museene oppnevner en representant til nettverket Møte 2. hver måned, muligens hvert måned i en oppstartsmøte..?

Prosjektkontrollernettverket vs Forvaltningsteamet for EFV Forvaltningsteamet ble etablert i kjølvannet av IHR prosjektet i 2014 Rådgivende og utredende funksjon (eksempler på saker: valutapolicy, prinsipper for regnskapsmessig håndtering leiesteder, nye tableurapporter...) Består av representanter fra ADS, OD, MN, HF og MED Hva nå? Forvaltningsteamet består Prioritering av saker fra controllernettverket inn mot ledelsen Utredende og rådgivende funksjon med avsjekk mot kontrollernettverket, og utarbeidelse av beslutningsunderlag mot ledelsen Forberedende møter i forkant av prosjektkontrollernettverk for å sette agendaen for kommende møter (økonomiledermodellen) Oppummerende referater fra nettverkene sendes teamet og nettverket

Gruppearbeid – idemyldring om problemsstillinger og tematikk som ønskes tatt opp i nettverket H2018!

Aktuell tematikk (forslag ADS): Bott – historikk og videre arbeid og organisering av lokalt mottaksprosjekt Nina Hedlund fra NFR har sagt seg villig til å komme til nettverket – ønsket tematikk? Eventuell spørre andre fagpersoner ved NFR avhengig av tema. Gjennomgang av dokumentasjonskrav knyttet til gjennomføringsfasen av EU prosjekter Leiested – erfaringsutveksling og diskusjon rundt UiO’s håndtering av leiestedskonseptet Prosess for søknadsbudsjettering av Nasjonal Infrastruktur (ressursperson på enhetene ift budsjettering...?) Skal samtlig enheter søke NI-midler...? TDI – modellen – gjennomgang av modellens oppbygging og rammeverk...? Ny prosjektavslutningskontroll (en av flere nye kontroller) Oppdrag – manglende kostnadsføring (nettskjema med avviksforklaring) Resterende budsjetteringsmalverk

Oppsummering Gruppe 1: Ulikt malverk kontrakter, forenklinger på feks undervisning og salgs og ikke forskning (høst) Kategorisering Eu - kunnskapsbank Timesatsene NFR (sjekk med Nina) Behov og ønske om standardisering Tverrfaglig samarbeid - hvor plasseres ansvaret, forskerstøtten..? (SFF, ritmo)