KAN UTVIKLING AS Kirsti Arvesen Nesheim Prosjektleder forprosjekt

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Advertisements

VELKOMMEN TIL STØVER SKOLE
REISELIVSNÆRINGEN; DETTE VI SKAL LEVE AV. Ingen spøk, men ramme alvor.
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
GRANSKOGEN SKOLE CLAVARIA KUNST-SØM-KOSTYME HALVÅRSPLAN FOR HØSTSEMESTERET 2007 Alternativ opplæring (forberedelse til videregående skole) Antall:2 10.
Leirskole i uke 18.  Alle har selv ansvar for å organisere denne delen.  Avgang fra Arna stasjon mandag 30. april kl  Vær ute i god tid!  Fredag.
Camping Card Scandinavia
Vår, sommer og høstsesongen 2014 Tirsdagstrening/treningsløp Fast klubbtrening i ulike terreng tirsdager fra april til september. Her er det løyper i ulike.
Plan for uke 25 og 26 – 2. kl. Konsentrasjon om tegning av hus.
Foreldremøte G Niffen. Agenda Skader og skadetelefonen v/Idrettens Helsesenter Sportslig v/Svein Erik Fredrikstad Cup v/Anne Mette Økonomi v/Terje.
1 © 2016 Ipsos Mobilitet for synshemmede april/ mai © 2015 Ipsos.
Plan for 1.klasse Uke Mai – 3.juni Verdiord for juni: Fred.
Sparebank1 Hallingdal Invest AS Tunellen II – Nytt flott beliggende tomtefelt i gangavstand til Flå sentrum!
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS SEPTEMBER 2016 MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS SEPTEMBER 2016 Så har vi kommet noen uker inn i det nye barnehageåret, og nye barn og voksne.
Uke mars Verdiord: Lydighet Vi holder på å lære oss gitargrepet D i musikk. Da kan vi spille «Ro,ro, ro din båt og «Fader Jakob».
Plan for 2.klasse Uke – 26. august. MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 1Norsk Tegning 2Norsk MatteEngelsk Samfunnsfag 3 MatteMusikk Filmfestival.
Vefsnakonferansen 2016 Tanker om norsk reiseliv 3. mars 2016, Gunnar Almlid.
Uke 9 27.feb- 4.mars Uke 9 27.feb- 4.mars Verdiord: Tålmodighet.
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS MARS 2016 Så er vårmåneden endelig her! Det er godt å vite at vi går lysere, og forhåpentligvis varmere tider i møte. Dersom man.
Ukeplan for 1. trinn Uke september – 02. oktober 2015.
Plan for 1.klasse Uke mai Verdiord for mai: Hensynsfull.
UKE 3 PLAN FOR 1.KLASSE 18. – 22. januar. MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 1 Norsk Samling 2 Norsk Gym 3 Matte Engelsk Matte 4 K&H Musikk Samfunns fag.
Uke 17 og – Norsk: Jeg kan finne verb og bøye dem i infinitiv, presens(nåtid) og preteritum(fortid). Jeg kan fortelle eventyr. Matte: Jeg.
En uke. Det er 7 dager i en uke Det er syv dager i en uke.
IRIS MARIE BORVIK Transport. Foredragets innhold Problemstilling Reiseliv og transport Utslipp fra transportmidler Buss – fordeler og ulemper Tog – fordeler.
DANA CUP 2017 SØNDAG 23. – LØRDAG 29. JULI. FORSLAG TIL PROGRAM Søndag 23. juli - Reisedag Kl 11:00 – Felles avgang med buss fra Vikinghuset – En voksen.
Uke sep-18.sep. Ord å forklare: Modig/tappe r.
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS OKTOBER 2015 Høsten har så langt vært ganske så flott, med flere dager med sol og lite vind. Da er det litt vanskelig for barna.
Uke april Tøffe elever som smaker på ukjente ting! Verdiord for april: Lydighet.
Uke august.. MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Samling Stasjoner Lunsj Krd Naturfag Samling Stasjon er Lunsj Engelsk Samf.fa g Matte Norsk/Gy.
”Veien videre for reiselivet i Verdensarvområdet”
Annet du lurer på? Kontakt oss på
DANA CUP 2017 SØNDAG 23. – LØRDAG 29. JULI
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS OKTOBER 2016
AKTIVITETSSKOLEN MØLLERGATA UKE 14 G-AKS
Lekseplan for 5.trinn uke 35 Mandag 24. august – fredag 28. august
Påmelding til vinterferien senest 2.feb
Flommen i Trysilelva mai 2014
Månedsplan Juni 2016 Uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Tema:
Påmelding til påskeferien senest torsdag 16.3
Desember Tema: Jul MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
Månedsplan Desember Uke Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 48
Månedsplan April 2016 Barnehagen er stengt Barnehagen er stengt Uke
Månedsplan for April Tema: Troll og vår MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG
Månedsplan for Dåbben - Mai
SFO-PLAN APRIL 2017 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
Februar på Neglespretten Avd: Kontor:
Tema: småkryp og sommer
«mester i eget liv» Månedsplan Oktober Ulv Tema: høst, FN UKE MANDAG
AKTIVITETSSKOLEN MØLLERGATA UKE 14
Månedsplan for desember
Fysisk aktivitet i gymsalen.
VELKOMMEN TIL VALG AV PROGRAMFAG November 2015
Turistfiske Cathrine Prytz Olsen og Kjell Vidar Simonsen
November på Neglespretten Avd: Kontor:
Presentasjon fredag 2. mars kl 13:00
Base II Toppåsen Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag 20.09
Kulturkortet for ungdom
Periodeplan for februar 2019
Base 1 sine kurs på Aks Uke og 7.
Kunstutstilling JANUAR Presentasjon fredag 4. jan. kl 13:30
Utenlandsturnering LFH
Periodeplan for Januar 2019
LEK d EVALUERING OG OPPSUMMERING AV APRIL Grønn hverdag:
HIPP HURRA FOR 17-MAI EVALUERING OG OPPSUMMERING AV MAI
Gjennomføring - metode
Opplev Sulis! Introduksjon: Her for å snakket om et prosjekt vi har på reiselivsnæringen her i Fauske kommune – Opplev Sulis., der jeg er prosjektleder.
Vestskogen SFO.
BARNEHAGEÅRET 2019/2020  SEPTEMBER HUSK: MERKEDAGER:
Velkommen til Foreldremøte – 7.trinn
Utskrift av presentasjonen:

KAN UTVIKLING AS Kirsti Arvesen Nesheim Prosjektleder forprosjekt «Nytt kystkultursenter Smietangen»

HVILKE KVALITETER OG MULIGHETER HAR VI? BAMBLE SOM TURISTMÅL KAN UTVIKLING AS HVILKE KVALITETER OG MULIGHETER HAR VI? BAMBLE SOM TURISTMÅL 3

KUNDEREISEN – PROBLEMERKJENNELSE, BEHOV OG ØNSKER TURISTENE SER IKKE EN KOMMUNE, TURISTENE SER EN MULIG REISEDRØM

KUNDEREISEN - INFORMASJONSINNHENTING

Ting å gjøre: Tangen Fort Nr 1 av 1. Hva sier Tripadvisor om Langesund?

KUNDEREISEN – EVALUERING AV ALTERNATIVER

KUNDEREISEN – KJØPSBESLUTNINGEN

KUNDEREISEN – ETTERKJØPSADFERD

FRAMTIDA OG HVA SOM KREVES TRAVOLUTION MUSIKK OG FESTIVAL UTFORDRINGER OG SUKSESSFAKTORER Raskt voksende reiseliv. Generell velstandsøknin g, billige billetter, enkel nettbasert booking. Verden ligger for våre føtter! Musikk selges «live». En festival for alt. Kravstore og kvalitetsbevisst e gjester. Strømlinjeforme t booking, kvalitetsprodukt er og godt innhold. Krever riktige beslutninger og investeringer. Kunnskap!

KOMMERSIELLE GJESTEDØGN – BAMBLE KOMMUNE

HYTTEFOLKET – LOJALE GJESTER I BAMBLE Hytter og fritidsboliger Bamble kommune Sum 2 360 Kategorier Fritidsbygning (hytter, sommerhus o.l.) 2 331 Helårsbolig benyttet som fritidsbolig 6 Våningshus benyttet som fritidsbolig 23 Porsgrunn kommune 1 304 1 287 3 14 Kragerø kommune 3 415 3 359 43 13 Larvik kommune 4 360 4 215 73 72   Sumtotalt 11 439

GJESTER – SOM ALLEREDE ER I LANGESUND Registreringsskjema observasjon Langesund sentrum - publikumsbevegelser Dato 11.7.16 12.7.16 13.7.16 14.7.16 15.7.16 Gjennomsnitt Dag Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Per time Tid 1330-1430 1315-1415 1415-1515 1325-1425 1410-1510 Uke 28 - 2016 Værforhold   Variert vær Sol x Regn Opphold Mennesker, antall grupper observert totalt Grupper (<2), antall: 8 16 20 14 19 15 Par / vennepar, antall: 34 51 44 48 42 Familier, antall: 45 28 25 26 Alene, antall: 7 35 40 30 Antall mennesker registrert, fordelt på kjønn F 137 164 145 140 128 143 M 122 141 136 156 144 Sum 259 305 309 276 284 287 Antall mennesker registrert, fordelt på alder Barn 70 60 56 54 Ung 37 58 38 43 Voksen 118 158 163 165 152 Eldre 31 50 23 Observasjonspunkt: Antall mennesker registrert som stoppet opp og brukte tid på punktet Punkt 1 Minibank 10 13 Punkt 2 Sko og klær 9 18 12 Punkt 3 Leker og gaver 33 24 Punkt 4 Kiosk 17 32 Punkt 5 Gjestgiveri 4 Punkt 6 Pizzeria 22 6 Punkt 7 Rådhuset kunst Punkt 8 Sportsbutikk 39 27 169 182 133 154

FJORDLINEPASSASJERER – 2 TIMER FØR AVGANG Registrert persontransport Fjordline-kaia Antall observert kl 1300 på Fjordline-kaia   Kategori Dato observert Personbil Camping Venteplass Totalt 28.04.2016 49 02.05.2016 22 03.05.2016 19 04.05.2016 39 02.06.2016 15 03.06.2016 30 06.06.2016 51 Gjennomsnitt skuldersesong 32 11.07.2016 47 25 5 77 12.07.2016 1 14 6 21 13.07.2016 20 28 4 52 14.07.2016 82 15.07.2016 72 Gjennomsnitt høysesong 43 Gjennomsnitt skuldersesong + høysesong 38

Hvordan er vi blitt de vi er? Hvem skal jeg være? Vinter ved sjøen Hvordan er vi blitt de vi er? Ro en båt, fisk en fisk, sammen Lyden av sommer Tettstedene Iskrem og reker

OPPSUMMERING – HVA HAR VI? Hotell Transport Reiselivsbedrifter Kulturtilbud Reiselivskultur Merkenavn Eksisterende kundemasse Grunnstruktur

OPPSUMMERING – HVILKE MULIGHETER HAR VI? Trendene er på vår side Kystkultur – ekte og levende Flotte råvarer til reiselivsprodukter Eksisterende aktører og reiselivsbedrifter Samarbeidsmuligheter regionalt og nasjonalt Kompetanseheving og profesjonalitet