Hvem er dummest? Eventyr fra Thailand.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Den vesle gutten og julenissetoget
Advertisements

Fader Thomas - -Og de gode hjelperne. Det vil si St. Paul skole. Dere hjelper fader Thomas med nødsarbeid i India.


«Strykebrettcover og stativ»
Bli en bedre fisker ! Av Ulf Skauli
En reise med Hurtigruten Mai-seminaret 8. mai – 5. juni 2001.
ADVERB.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
”Se, vi går opp til Jerusalem”

”Ærligere sammen” Anne Brigitta Langmoen Kvelland.
Året var 1987, i en liten by med navn Sussex, ble et lite hus totalt til intetgjort. Alt ble kastet ut, inkludert en liten brun bamse... Den ble liggende.
Etter jobb på fredag var jeg ganske trøtt…
- Hovedrolle eller birolle
Påsan Påsan var fisker. Hver dag rodde han ut på sjøen og tok opp garnet sitt. Det hadde stått i vannet hele natten. Garn står like over bunnen. Garn står.
Kapittel 5 oppgave a) Fra presens til preteritum 
Kapittel 30 Fag og rutiner på skolen.

Turene i November har gått til:
Håndverk Tro Makt Symbolikk Noe å leve av? Identitet Periode Stil Funn
Det var en gang et slott, hvor det bodde en konge
Oppgave 1 ”Mannen som skulle stelle hjemme”
De viktige ting i livet Kilde: Ukjent.
Laget av: Mathilde, Frida og Niki
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
”Mannen som skulle stelle hjemme”
Et drageeventyr Av barna på Soria Moria.
”Fra utsiden og inn, og innenfra og ut”
”Fra utsiden og inn, og innenfra og ut”. Forandring fryder Ap.gj. 9,1-20 Saulus fnyste ennå av trusler og mord mot Herrens disipler. Han gikk til ypperstepresten.
I dag snakker vi om psykiske problem:
 Kunnskapsmål: stille spørsmål, samtale og filosofere rundt naturopplevelser og menneskets plass i naturen  Vi ønsker å gjøre elevene bevisste på hva.
God dag!.
ADVERB Han går inn. hvor=sted Tor skriver pent. hvordan=måte
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Nysgjerrigperprosjekt
Grammatikk tirsdag 14. oktober Læringsmål: - Lære når du bruker og - Lære når du bruker å.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Myter – organisasjon og ledelse i barnehagen
Eventyr.
Skal du låne penger? Kanskje du burde vurdere et forbrukslån..
Møte for foresatte 1.trinn IBN vår Klassemiljø – sosial kompetanse MÅL: trivsel og faglig utvikling PERSPEKTIV: nå og i framtiden (skolens visjon)
Ser du Jesus? – Jesaja 52/53. Ser du Jesus? – Jesaja 52/53 - å kjenne igjen noen.
Påske Religion og verdslig feiring Kirke eller fjelltur?
SAMFUNNET FORANDRES Hva skjedde i samfunnet fra 1800-tallet?
Månedsbrev fra Kløverhumlene Her kommer litt om det vi har gjort på i november og skal gjøre i desember.
C. Celle (i et regneark) Forklaring og synonymer Ruta i et regneark. A3 forteller hvor cella er plassert. A er kolonnen, 3 er raden Setninger med ordet.
Vi tenner våre lykter Sneen dalte lett og fin Og strøk blidt mot ruten min I morges da jeg drømte på min pute Vi tok skjerf og votter på Hastet veldig.
Det gamle testamentet. 1) Loven - 5 Mosebøkene 2) Profetene - «de tidligere profetene» - «de senere profetene» 3) Skriftene - historier, - visdomsord,
Bønn - Forbønn Påske uken Johannes
sos-barnebyer barn på flukt
Det var en gang en liten skilpadde.
© Nelly Bube/Bibelselskapet
Mulig.
Frem.
Gang.
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
Kapittel 5 Hjemme hos oss.
LEDDSETNINGER 23/10.
Setninger 9/
Studentenes skriveprosess – må hodet alltid bli så «tungt og tomt»?
KOMPETANSE FOR MANGFOLD
[PLAKATEN TIL OPPLEGGET]
Konfquiz 1.
”Vi vil gjerne se Jesus!” Johannes12,12-24
j. Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Oppgave 16 Side
Oppgave 13 Side 122 i arbeidsboken.
Kongens ønsketre.
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
Utskrift av presentasjonen:

Hvem er dummest? Eventyr fra Thailand

Bunme og Bunma bodde i et hus Bunme var flittig og forsiktig med å bruke penger Bunma var lat og ville ikke gjøre noen ting

Bunme jobbet på gården Han var flittig og hadde mye penger Broren hans var lat og ville ikke gjøre noen ting Av og til spurte han broren etter penger

Bunma likte å reise på turer Han reiste bare på turer og brukte mye penger Dessuten tok han penger fra Bunme flere ganger Bunme prøvde å gjemme pengene sine for Bunma Bunma fant Bunmes penger hele tiden

Bunme reiste til byen Han skulle være der i 2 dager, og han tenkte mange ganger på hvor han kunne gjemme pengene sine Han ville ikke at broren skulle finne pengene Han tenkte lenge!!

Bunme bestemte seg for å grave ned pengene sine i hagen Han tok med spade og gikk ut i hagen Han tok også med en pakke med penger Han puttet pengene i jorda og fylte over Men han tenkte på broren sin igjen Når broren hans kom hjem, ville han selvfølgelig finne pengene

Bunme tenkte på broren igjen! Hvis broren hans så at noen hadde gravd I hagen, skjønte han kanskje det og tenkte: “Hva er gravd ned?” Bunma ville helt sikkert grave pengene opp igjen

Bunme tenkte å lage et skilt på stedet Han ville lage et skilt på stedet slik at broren hans ikke trodde han fant penger her Han skrev det slik: Her er det ikke penger Han satte opp sklitet, og da han var ferdig, reiste han til byen

Dagen etter kom Bunma hjem Han hadde vært borte lenge og var tom for penger Han syntes det var bra at Bunme ikke var hjemme Da kunne han lete etter penger I huset. Han lette overalt, men fant ingen penger!

Bunma ble sint fordi han ikke fant penger Han ble sint og gikk ut på verandaen Han så et skilt I hagen. “Hva er det???”, tenkte han På skiltet sto det: “Her er det ikke penger” “Hvorfor har noen skrevet det?”

Bunma fant Bunmes penger I jorda Hvis det ikke var penger, ville de ikke skrive noe på skiltet og sette det på stedet Etterpå gravde han og fant pengene til Bumne i jorda

Bunma tenkte på Bunme! “Bunme kommer snart hjem, og da finner han ikke pengene sine!” Bunma tenkte! Hvis han skrev et skilt på stedet Jeg har ikke tatt pengene Da kunne ikke Bunme vite hvem som hadde tatt pengene!