Allsidige Nord AS fra ide til bedrift.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Krisetider – men ikke for oss?!
Advertisements

Trygg økonomisk styring. Bilder: VG/Na24 Krevende tider i våre naboland - Over 25 millioner mennesker i Europa er uten jobb.
Markedsutviklingen av norsk sjømat
1. Sammendrag Hva problemet er Hva ideen til løsning er
Søppel skaper trøbbel for havet
Organisasjoner for en grønnere fremtid !
Molde Trondheim Fredrikstad Ålesund Bodø Namsos Tromsø Dokka Oslo
Copyright Mercell AS 1 Oslo,13. April 2007 Bergen,13. April 2007 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Krabbe sesongen høsten 2011 Havbris jr
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Resultater 2012.
Sportsbransjen 2007.
BIOGASS – GÅRDSANLEGG LITE ELLER STORT ?
MarinPack - FOU- program for sjømatemelballasje Hvordan kan emballasjeindustrien bidra til å firdoble verdiskapningen innenfor marin sektor i Norge innen.
Konsept: Pierre Robert ØKO
REGNSKOGEN MENNESKENE HUGGER NED TRÆRNE I RENGSKOGEN
Vest Buss Gruppen Dialogkonferanse Ruter November
1. Sammendrag Hva problemet er Hva ideen til løsning er
1 Hvitfisk – hva skjer? Kolbjørn Giskeødegård SUROFI 9. mai 2008 Kolbjørn Giskeødegård.
Klima og kvoter Hva er god miljøpolitikk? Nei til EU 10. Mars 2007 Lars Haltbrekken.
UB som pedagogisk metode -ideèr og planer. Ideèr og planer ”Se mulighetene og gjør noe med dem”
Bærekraftig utvikling Sumhuset, Trondheim 15. mai 2007
1.Øving – Miljø og Design
Prognosesenteret November 2012
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Globalisering og norsk bildelindustri.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Samarbeide for å overleve? Mulighetene er der…og MÅ tas 5 September 2014 Grafisk bransjeforenings landsmøte 2014.
2004 Representert av: ABSOLUTT Golf AS. VELKOMMEN til en ny runde på golfbanen.. Golfpegs, golfknapper, golfblyanter - det er - et produkt der passer.
Representantskapsmøte Norges Sildesalgslag Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen Bergen 2. juni 2005.
Gjenglemt tøy - et problem for dere, en ressurs for oss?
"Verdier fra havet - Norges framtid"
EU - nye markeder - Aquacity/Innovasjon Høstkonferansen i Stavanger 12. oktober 2004 Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen.
Miljøfyrtårnsertifisering Å være et Miljøfyrtårn gir økonomisk gevinst og positiv markedseffekt.
Nasjonal fôrproduksjon og fôrtilgang Sitkalaks | Petter Dass Museet, Alstahaug | 19 mars 2015.
Årsmøte Fiskarlaget Vest Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen Bergen 12. mai 2005.
Representantskapsmøte Norges Råfisklag Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen Tromsø 26. mai 2005.
Markedstørrelse Til fredag 23.2
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Den første verdenskrig
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
økonomi Hvordan fungerer økonomien?
Matrix s Et av 1800-tallets største og viktigste byggeprosjekter Knyttet sammen Middelhavet og Rødehavet Ble mulig å seile fra Europa til India.
Aksjemarkedet ved et vendepunkt? Handelshøyskolen BI 14. Mars 2007.
Økonomisk vekst i industrilandene Det er først de 200 siste årene teknologiske fremskritt og økt produksjon har ført til økt velstand for folk flest.
Bergensregionens innstilling til Hav 21, hotell Neptun 20/2.
Y o u r T e c h n o l o g y P a r t n e r...arb\desktop\finans\kva-4-99.ppt\1\ Ver. 05\ Velkommen til presentasjon av TTS Technology ASA 4. kvartal.
Økonomistyring Kjell Magne Baksaas, Øystein Hansen og Trond Winther Gyldendal Akademisk Produktvalg © Gyldendal Akademisk Innholdet i dette dokumentet.
Kapittel 1 – Hva er samfunnsøkonomi?. I kapittel 1 skal du blant annet lære: Hva samfunnsøkonomi er Om forskjellen mellom mikroøkonomi og makroøkonomi.
Fattige og rike på samme klode FNs tusenårsmål, HDI, Vann, Udanning BNP, Verdenshandel,
Klimakvotene spres! Overblikk og bakgrunn Jørgen Wettestad
Hurtigbåten Miljøsvin, eller mulighetenes transportmiddel
Norden som foregangsregion
Folkets handelsavtale – innføring til lærer
Kjøpmannens perspektiv på lokale nisjematprodukter
REDD regnskogen Ønsker du mer informasjon enn det som står i notatfeltet i denne presentasjonen, bruk nettstedet Foto: Thomas.
Hvor skal kraftverket ligge?
(Selskapsnavn) Forretningsplan
En reise jorda rundt Områder på vår planet der mennesker ikke kan bo
Utviklingen av sushimarkedet i Norge 2016
Krisetider – men ikke for oss?!
Økonomisk overblikk Pressekonferanse
The Power of We The power of action. We Serve
Kapittel 6: Inntektsdannelsen
PLast er havets mareritt
7 Økonomi og miljø Er forurensning en kostnad? Hvorfor ikke ha totalforbud mot forurensning av luft, jord og vann? Hva har økonomer å bidra med i forurensningsdebatten?
Nyhet fra Berit Nordstrand Anbefalt døgndose: 5 ml (1 ts)
PLast er havets mareritt
Den andre verdenskrigen
«Globalt problem med lokale utfordringer»
Utskrift av presentasjonen:

Allsidige Nord AS fra ide til bedrift

Litt om oss: Stiftet 2007 4 personer Omsatte for over 12.millioner i 2016 Forventer stor vekst fremover Importerer varer , det meste emballasje, fra Østen og Europa, har noen lokale leverandører. Vant pris som årets damebedrift i 2010, nominert til «Årets gründerkvinne» i 2011. Selger B2B

«Vi skal få samfunnet til å gjenbruke for å spare miljøet» Visjon

Sydney 2005

Finne bra fabrikker og riktig produkt. Kinabesøk IEH Materialvalg

Andre land Irland reduserte poseforbruket med 94% Australia, England, USA, Danmark, Tyskland, Skottland, Canada, Frankrike, Sør Afrika. Norge på posetoppen Andre land

God forretningsplan

Hvorfor? Gjenbruk er bedre enn forbruk Det eneste som er miljøvennlig er det du ikke bruker Godt omdømme Inntjening Markedsføringsverdi Hvorfor?

Plastposer er det et stort problem? Symbolet på bruk og kast Ender i havet og nature .

Ny forskning viser at 1/3 av fisk undersøkt i den britiske kanalen har magen full av plast.

Plasthavet I 2020 er det anslått at den totale mengden søppel i havet overstiger 230 millioner tonn. 90% av dette antas å være plast.Bare her i norske farvann er mengden søppel som dumpes i sjøen beregnet til hele 36 000 tonn årlig. Av dette synker omtrent 70 % til bunns, 15% flyter og akkumuleres opp i Det store søppelhavet og kun 15% skylles opp på land (Kilde: UNEP). Denne mengden søppel påvirker ikke bare strender og kyst her hjemme, men påvirker hele de marine økosystemene negativt. Verdenshavene og alt som lever i dem er noe av det mer spektakulære som finnes på kloden!

Hvordan konkurrere med plastposen?

Plastposer har en markedsføringsverdi på 100 millioner og levetid på 20 minutter. Et handlenett brukes flere ganger og logo løftes høyere opp. Markedsføringsverdi

2007 Handlenett bare for gamle damer? Skape et marked. 1 En stor kjede over hele Norge 2 Lobby mot politikere 3 2008 Solheim ville forby poser 4 Coop bestilte 1 million nett 5 Finansiering 6 Finanskrise 7 Lære av side feil 8

2016 Trendy med nett

Sove godt om natten… https://www.youtube.com/watch?v=7xBjZMFGfHE

Kunder- alle trenger poser til noe. Messer Butikker Profilering Gaver Inntjening Advokater Regnskapsførere

Alle typer poser Gymposer, skoposer, dekkposer, skiposer, handleposer, gaveposer, likposer mm…

Handlenett tilpasset kundens behov Spesialtilpasser emballasjen etter kundens ønsker og behov.

Største kunder: Vinmonopolet 2,2 millioner produkter i 2016 01 Coop 02 Rema 1000 03 Fretex 04 Varnergruppen Maxbo Gausdal Landhandleri Vita 05

EU direktiv I 2014 brukte vi 180 poser pr.innbygger I Norge. Vi må ned til 90 poser I 2019 og 45 poser pr. Innbygger innen 2025. Miljødirektoratet anbefaler avgift.

Klima- og miljøminister Helgesen : «Det jobbes med en plaststrategi, både for mikro- og større plastprodukter, som blir lagt fram i en stortingsmelding i vår» Veien videre

Hva skal vi kaste søppel i? Må vi bruke tykke, flotte ,fargede HDPE poser med trykksverte til søppel?