Arbeidsgruppen anbefaler følgende formater 4:1 600 x 150 – TOPPBANNER (Påkrevd) 3:1 600 x STOR TOPPBANNER (opsjon) 2:1 600 x NETTBOARD (opsjon)

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Nedlasting av Adobe Reader Adobe Reader brukes bl.a. for å åpne vedlegg i en E-post. Åpne Internett og skriv, adobe.no i adressefeltet, klikk Enter. Rull.
Advertisements

GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
Internett for nybegynnere
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Nedlasting av Adobe Flash Player Adobe Flash Player brukes for å se video på Internett, YouTube, nett-TV osv. Åpne Internett og skriv, adobe.no i adressefeltet,
13 Lese fra dataskjerm.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Smarttelefonen - et verktøy for en enklere og smartere hverdag.
Konseptualisering - bakgrunn
Nettevett – utvidet versjon
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Bakgrunnsbilder. • Dere kan nå administrere bakgrunnsbilde selv gjennom Ressursgallerimodulen • Tips: bildet bør ikke være for tungt (inntil kb.
TIBE EDIT brukerveiledning Etter gjennomgang av denne presentasjonen skal du være i stand til å opprette nye sider, sette.
Halvdagskurs – Voss Energi •Argo Administrator •Enkel bildebehandling.
Enkel brukerhåndbok for NFUs redaktører Versjon 1, 3. februar 2013.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
1. Om postere Når vi her snakker om Postere mener vi vitenskapelige plansjer til bruk på seminarer, kongresser og i andre faglige sammenhenger. Vi snakker.
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
Powerpoint, noen kreative tips v/ Terje Høiland april 2007
Dokument med bilde, formatere i Word
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Go Mobile AS Mobile Løsninger Utvikling Consulting.
- Fast tilbud om brukertester som støtte til smidig – prosessen!
Intelle SMS Mobile Link
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
For avsendere til e-Boks.no - For B2C markedet.. Agenda Dette dokumentet tar for seg punkter man må ta stilling til for å bli satt opp som en avsender.
Maja Michelsen Norsk november 2010
Gå inn på denne internettadressen:
Flash og ActionScript - Nye muligheter Jostein Nordengen.
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Bakgrunnsbilder. Dere kan nå administrere bakgrunnsbilde selv gjennom Ressursgallerimodulen Tips: bildet bør ikke være for tungt (inntil kb går.
Funksjoner og Innstillinger i
Powerpoint v/ Terje Høiland
11. Balancing technology with people’s needs Bruk av teknologi.
Sammensatte tekster ?.
Brukerveiledning i GIMP- animasjon (GIF)
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
Digital postkasse: Få med innbyggerne! Felles innbyggerrettet kommunikasjon fra offentlige avsendere Februar 2015.
Utvikling av apper til naturfagundervisning
Digital postkasse: Få med innbyggerne! Felles innbyggerrettet kommunikasjon fra offentlige avsendere Desember 2014.
Bruk av Iphone til innsamling av data til forskning
Media og kommunikasjon - Noen refleksjoner Eirik Løkke,
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Rapportkurs Bevisst Superbrukere Repetisjon : Kubeverktøy -Filter: Mindre datasett å jobbe på, noe som kan bli mer oversiktlig. Nyttig når.
Fossums nye web nå går vi online Opplæring 17 og 18.nov Tel Opplæringspresentasjon v/Carina nov10.
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Brukerrådet Akuttpsykiatrisk seksjon – Oslo Universitetssykehus
Frode Askjem (Stadsbygd Sparebank) – representant for Eika-bankene
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Redigering av videofil
Hva viser Mytos egentlig?
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Brukerhåndbok versj. 1, 3. februar 2013
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Oktober 2014 Hilde T Lauvset Rafaelsen
Slik tilpasser du Microsoft SharePoint Online-området
Frode Askjem (Stadsbygd Sparebank) – representant for Eika-bankene
Evaluering eBorger Pilot
T Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
V Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven, og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
G Tilpass dette banneret med din egen melding. Klikk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
G Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
B Tilpass dette banneret med din egen melding. Merk bokstaven og legg til egen tekst. Bruk ett tegn per lysbilde.
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Verktøy til kundeklubb
Utskrift av presentasjonen:

Arbeidsgruppen anbefaler følgende formater 4:1 600 x 150 – TOPPBANNER (Påkrevd) 3:1 600 x STOR TOPPBANNER (opsjon) 2:1 600 x NETTBOARD (opsjon) 1:1 600 x 600 – SUPERBOARD (opsjon) Dette betyr at i praksis vil det kun være nødvendig med 1 format for å komme i gang med mobilannonsering Vi anbefaler å gå vekk fra dagens minste format som er 6:1 formatet Dersom annonsør ønsker å annonsere i andre formater enn de nevnte er dette fullt mulig

Produksjonsveiledning Høyden på teksten i en banner bør være minst ¼ av totalhøyden på banneret En fin test er å reise seg fra pulten, gå 2 meter unna. Da bør teksten fortsatt være leselig Alternativt: legg banneret inn i en screendump av en site for å se om det er leselig i det miljøet banneret faktisk skal ligge i I utgangspunktet har vi ikke satt en begrensning på vekt men vi ser at det er mulig å lage bra materiell opp til 30k Grunnen til at vi ønsker å holde vekten nede er nedlastningstid og minimere datarafikk (kostnad) for brukeren Vekten øker ofte ved bruk av for mange frames i animasjonsbilder Vi anbefaler at man forsøker å holde vekten nede men dette bør ikke være en begrensning ift det grafiske kreative rommet Bildeformater anbefales å være JPG eller GIF

Annonsekonverteringsverktøy – vær så god ! Her er url til verktøyet som fritt kan brukes – Input kan være de fleste formater. Fungerer fint med Gif, jpg, eps i hvertfall. (Imagemagick convert som ligger bak). Den leser en formatfil med lovlige formater Inputfil må være slik at det stemmer med høyde/breddeforholdet - altså i forholdet 4:1, 3:1, 2:1 eller 1:1 Inputfil kan ikke være smalere enn 300px, men kan altså godt være 1800x300, 600x200 eller et annet format som er bredere enn 300 og stemmer overens med forholdstallene. Man får se størrelsene som genereres, tyngden i kb, og kan laste ned en zipfil med alle formatene i direkte. Den skal også konvertere animerte gif'er riktig Spørsmål og innspill til forbedringer i verktøyet kan rettes til Erik Saastad på

Eksempel på test av banner i screendump Utkast fra reklamebyrået Teksten var for liten til å kunne leses Bildene til høyre ble helt uleselige Banneret ble aldri brukt

Her er tekststr. Økt til ca ¼ av høyden på banneret Færre elementer og større tekst Budskapet kommer bedre frem

X-men /Wolverine trailer -kun iphone NETTBOARD (flippet i iphone) Hensikt: Spre og vise Wolverine Trailer Matprat -alle telefoner TOPPBANNER Hensikt: Skape trafikk til mobil.matprat.no Case eksempler Matprat app -kun iphone TOPPBANNER Hensikt: Spre Matprat iphone applikasjon (link til appstore direkte) Fjordland Film -kun iphone NETTBOARD Hensikt: Spre og vise Fjordland sin nye film

Beslutning av mobilgruppa Endringene trer i kraft 30. januar 2010 Medier som har godkjent endringene: –VG –DB –Aftenposten –Tele2 Mobilgruppa henstiller alle Norske medier til å tilpasse seg denne nye etablerte standarden for formater til mobilannonsering

Vedlegg: Fremtidens mobilformater Flash Splash screen Takeover løsninger Dominans Videobannere Lyd Ekspanderende banner Banner som ligger fast selv om man scroller nedover Viktig å tenke på at dette kommer men det vil ta tid!

Vedlegg: Hva kan skje bak et klikk på en mobilbanner? Klikk for å bli oppringt Klikk for å ringe Klikk for å melde deg inn (adresseoppslag + databasebygging) Klikk for å sende Klikk for å sende sms klikk for å lagre kalenderoppføring (ical) Klikk for å laste ned kupong Klikk for å gå til kampanjesite Klikk for å gå til appstore og laste ned applikasjon