Norsk Oljevernforening For Operatørselskap PLANFORUTSETNINGER barriere 1 Edocs #10924 v4.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Overvåkningsplan Februar 2015
Advertisements

Overvåkingsplan Mars 2016 NORSK OLJEVERNFORENING FOR OPERATØRSELSKAP Innhold: Satellittoversikt per uke Flytasking Områdeinndeling / flyruter Oversikt.
Befolkningsundersøkelse om ulike boligspørsmål Undersøkelsen er gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat juni 2014.
PLANFORUTSETNINGER barriere 1 Norsk Oljevernforening For Operatørselskap #10924_v2.
INFOHEFTE FOR FORELDRENE «LØFT ER TØFT». INNLEDNING: I gjorde vi i Skaubo AS en stor satsning hvor alle ansatte i alle barnehagene gikk på kurs.
Beredskapskapasiteter barriere 2 og 3 Norsk Oljevernforening For Operatørselskap #12740_v1.
- TIL NYTTE FOR SAMFUNNETSJØDATA SJØDATA TIL NYTTE FOR SAMFUNNET STATENS KARTVERK SJØ Herman Iversen Prosjektdirektør Statens kartverk Sjø.
Hossein Banitalebi Lege Oslo Akutten bedriftshelsetjeneste.
Beredskapsbygging Grensesnitt: operatør - NOFO. Norsk Oljevernforening For Operatørselskap Beredskapsbygging Utgangspunktet for orienteringen er leteboring.
SOLSYSTEMET Samantha Gibby Grade 3 Pleasant Ridge Elementary.
Overvåkingsplan Juni 2016 NORSK OLJEVERNFORENING FOR OPERATØRSELSKAP Innhold: Satellittoversikt per uke Flytasking Områdeinndeling / flyruter Oversikt.
Koordinerende enhet Farsund kommune. Fra kommunens helse og omsorgsplan (vedtatt 2012) Kommunen manglet en tydelig, åpen og tilgjengelig koordinerende.
Bacheloroppgave Bygge videre på det som fungerer godt – forandre på det som ikke fungerer optimalt.
PRODUKTLANSERINGER OG NYHETER PUBLISERT SISTE 3 ÅR.
Asylsituasjonen og veien videre Sidsel Braaten og Benjamin Strandquist.
Slik ble Kommune-Norge bedre (og dårligere) i 2015 Ole Petter Pedersen | Kommunal Rapport | 22. juni 2016.
Rehabiliteringskonferansen 2015 Variasjon i organisering av tjenestene.
FoU i Havbruksnæringen. Om VRI og Blue Planet AS Eid av bedrifter med felles interesse for å utvikle sjømatindustrien Program for økt kobling mellom næringsliv.
BEDRIFTSBESØK Rapport. Bedriftsbesøk  var klassen 2MA1 og lærer Anton Iversen på omvisning på de to offshore fartøyene ”Normand Skipper”
Holdninger til helseforsikring
Eksempler på beregning av kWh-potensial
Likehel.no Et opplæringsprogram i sikkerhetskultur for kraftnæringen
Sammendrag av resultater fra FoU-prosjektet:
Dag Falk-Petersen, konsernsjef Avinor
Omorganisering / endringer i styringslinje
Utvalg og metode Målgruppe
ved hjelp av ammoniakk;
Gjennomføre rapportering
Hvordan sikrer kommunen langsiktig økonomisk styring?
Status og videre fremdrift
Familieråd En for alle, alle for en
Til deg som skal holde denne presentasjonen: I 2017 markerer kirkene i Norge at det er 500 år siden reformasjonen, og de har valgt Fasteaksjonen som sitt.
Vegvesenprosjektet Nina Larsgård.
Samarbeidsgruppemøte 5.november 2015 SAK: 5 Status veikartarbeidet
NOFO pool 2017 – Mobiliserbare fartøy
TILKNYTNING AV KUR-ANLEGG
Tilbud til pasienter med hjerneslag i Horten kommune Hjemmebasert og institusjonsbasert «Hva er viktig for deg»
NOFO Base Sandnessjøen NOFO Base Kristiansund
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
PLANFORUTSETNINGER barriere 1
Beredskapsbygging Grensesnitt: operatør - NOFO
Beredskapsarbeid når UiOs kriseberedskap ikke slår inn
NOFO Base Sandnessjøen NOFO Base Kristiansund
Forutsetningsgruppen Møte 1:
Veiledning - Verktøy for vurdering av strategier i en anskaffelse
E-handel.
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Målbildet Stavanger kommune har som mål at flest mulig har et aktivt liv og klarer seg selv best mulig. Vi kaller det Leve HELE LIVET! Leve HELE LVET startet.
Det var en gang… 88% uten formelle tolkefaglige kvalifikasjoner… «Veldig sjeldent at vi får en tolk som oversetter alt» «Sliter med at noen tolker er fryktelig.
Velkommen til førskoledager HASLE SKOLE på Brynseng
Beredskapsbygging Grensesnitt: operatør - NOFO
7 Økonomi og miljø Er forurensning en kostnad? Hvorfor ikke ha totalforbud mot forurensning av luft, jord og vann? Hva har økonomer å bidra med i forurensningsdebatten?
Den gylne regel Prioritering av psykisk helsevern og TSB
NOFO Base Sandnessjøen NOFO Base Kristiansund
Forsterkningstiltak fosterhjem
Personalplanlegging (PPL)
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Ramstadtoppen 14 desember 2018.
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Oppfølging av kontrakt Det offentlige i Norge kjøper inn.
«én innbygger - én journal» 7. mars 2019 Christine Bergland
Beredskapsbygging - Grensesnitt Operatør - NOFO
Vi oppnår resultater gjennom samarbeid Vi respekterer hverandres meninger Vi gjør det som er besluttet Vi oppnår resultater.
Utskrift av presentasjonen:

Norsk Oljevernforening For Operatørselskap PLANFORUTSETNINGER barriere 1 Edocs #10924 v4

Innhold OmrådeFrigivelsestidGangfartSenterposisjon Tampen6 timer14 knop *N ’ E ’ Troll/Oseberg 016 timer14 knop *N ’ E ’ Troll/Oseberg 026 timer14 knop *N ’ E ’ Haltenbanken6 timer14 knop *N ’ E ’ Sleipner/Volve6 timer14 knop *N ’ E ’ Gjøa4 timer14 knopN ’ E ’ Goliat4 timer14 knopN ’ E ’ Balder6 timer14 knopN ’ E ’ Ula/Gyda/Tamber6 timer14 knopN ’ E ’ Ekofisk6 timer14 knopN ’ E ’ * Statoil oppgir at disse fartøyene kan benytte 17 knop i planlegging

Frigivelsestid – stående beredskap Merknader 1.Kortere responstid kan oppnås ved direkte avtale mellom operatør og eier av stående beredskapsressurs. Det er da en forutsetning at avtalen mellom partene omfatter alle DFUer fartøyet i stående beredskap er ment å skulle dekke, ikke bare oljevernberedskap. 2.Navn på fartøy i stående beredskap er underordnet, det er responstiden fra området som teller. Fartøyene som bekler rollen vil kunne variere, eksempelvis ved avløsning for nødvendig vedlikehold.

Dispergeringsmiddel – i stående beredskap OmrådeFartøyAntall m3 dispergeringsmiddel TampenStril Herkules62 Troll/Oseberg 01Havila Troll46 Troll/Oseberg 02Esvagt Stavanger48,5 HaltenbankenStril Poseidon52 GjøaOcean Alden45 GoliatEsvagt Aurora50 BalderStril Power75 Ula/Gyda/TambarStril Mariner33 Statoil AvløserStril Merkur33 HammerfestStril Barents101 HammerfestTroms Pollux50 Klargjøringstid for dispergering ombord skipene er satt til 1 time

Dispergeringsmiddel – på NOFO base OmrådeAntall m3 dispergeringsmiddel Stavanger92 Mongstad70 Kristiansund52 Hammerfest53 1.Den enkelte operatør kan få, med egen avtale med OSRL, tilgang til OSRL sitt lager av dispergeringsmiddel. 2.Den enkelte operatør kan få, med egen avtale med OSRL, tilgang til Global Dispersant Stockpile av dispergeringsmiddel.

Mobilisering av OR fartøy ved NOFO base Materiellsats til 2 systemer i beredskap pr NOFO base MobiliseringstidMerknader System 01Innen 10 timer Lossing, lasting og klargjøring. NOFO besetning for basens første system er på 3 timers beredskap System 01 SandnessjøenInnen 20 timer Færre fartøy tilgjengelig fra Sandnessjøen gjør at responstiden settes opp til 20 timer. System 02Innen 30 timer NOFO besetning for basens andre system er på 30 timers beredskap

Responstid slepefartøy (1)

Responstid slepefartøy Barentshavet (2)

Responstid slepefartøy (3) Merknad Dersom operatøren får responstidskrav som er kortere enn hva den regulære tilgangen på slepefartøy (inkludert Redningsselskapets ressurser) kan dekke, er det mulig å gjøre særskilt avtale om slepefartøy for operatørens regning gjennom NOFO. I slike tilfeller må NOFO få bestillingen fra operatør senest 14 dager før beredskapen blir iverksatt

Tidsberegning NOFO-system komplett FartøyFrigivelsestid/ Mob ved base TransittUtsetting lense OR-fartøyX timer 1 time Slepefartøy2 timerX timer1 time SystemFartøy Frigivelsestid/M ob ved base TransittUtsetting lense Klar innenResponstid system komplett # 5 OR-fartøy : Stavanger timer10,4 timer1 time22 timer Slepefartøy: RS fra Egersund 2 timer6,5 timer1 time10 timer Eksempel: Letebrønn sør i Nordsjøen, 130 nm fra Egersund Merknad: 1.Responstiden rundes av oppover til nærmeste hele time. 2.OR-fartøy fra base Stavanger med 10 timers mobiliseringstid. 3.Redningsskøyte fra Egersund med 2 timers klargjøring før gange.

Responstid tankskip

Transitthastighet fartøy Merknad: 14 knop for OR-fartøy er en konservativ tilnærming, men har vist seg å være en god middelverdi for planformål. Fartøyspesifikke hastigheter som er høyere kan være basert på operatørenes tilbakemelding

Satellittdekning representativ for en måned Totalt antall scener; 65 stk 25 scener Barents 18 scener Haltenbanken 22 scener Vest / sørfeltene 30 scener inkl Trymdekning (rød skravering) Satellittdekning representativ for en uke Totalt antall scener; 11 stk Ytterligere scener kan bestilles fra KSAT gjennom NOFO ved behov, ref dekningen av Trym til venstre Satelittovervåking