Prosjektetsmål: Å skape interese for norsk språk og kultur for ungdommer i Druvas videregående skolenog i Mazeikiu Merkelio Rackausko gymnas gjennom H.Ibsens.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
BILDE SOM TEKST Nytt undervisningsprogram på Rogaland Kunstmuseum.
Advertisements

Den kulturelle skolesekken i Oslo kommune
Aud Berggraf Sæbø, foredrag HiO
Den kulturelle skolesekken i Oslo kommune
Øvelse i utdanningsvalg for foresatte i grunnskolen
Månedsevaluering november 2011
Halvårspresentasjo n i ungdomskunnskap
VANN LOKALT OG GLOBALT.
Foreldremøte 9. trinn 01. April 2014.
Informasjon til minoritetsspråklige elever og foresatte
WRITE AN OPERA.
Den Norske Skolen i London
AKS Foreldreinformasjon
STYRINGSDOKUMENTER Forskrifter Rammeplan Oslo standard Årsplan.
STYRINGSDOKUMENTER Forskrifter Rammeplan Oslo standard Årsplan.
Student ved UiAs lærerutdanninger 14. november 2013 Rådgiver Connie Goul.
Oversikt over rammeplanene Ulikheter
Religion, etikk, filosofi: Ny Rammeplan for barnehagen
Konferanse om ny rammeplan for barnehagen Loen 24. mars 2006
Kapittel 3 oppgave b Bjørnstjerne Bjørnson ( )
M ÅNEDSEVALUERING MARS I mars har vi gjort mye spennende. Studenten Tonje har vært hos oss. Hun har hatt fokus på fysisk fostring og RLE. Hun har hatt.
OPERAPROSJEKTET.
OPERAPROSJEKTET -en presentasjon. OPPRINNELSEN Begynnelsen av 80 – tallet, New York Utviklet seg videre til The Royal Opera House i London Kurs for lærere.
OPERAPROSJEKTET. Den pedagogiske lederrollen Hvordan operaprosjektet kan påvirke den Må ta ansvar og kunne deligere ansvar Gruppeprosesser og samarbeid.
Ungdomspolitiske møter skal Legge til rette for debatt rundt temaer og prioriteringer som er angitt av: EUs strukturerte dialog med ungdom EUs politiske.
LOKALT KULTURLIV Offentlig, frivillig og privat Hånd i hånd OG hver for seg?
Oxlo konferanse, Litteraturhuset Dr. art. Lars Gule Høgskolen i Oslo.
Barnehageloven §2 tredje ledd Barnehagen skal ta hensyn til barnas alder, funksjonsnivå, kjønn, sosiale, etniske og kulturelle bakgrunn, herunder samiske.
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
M USIKK OG DRAMA - et kreativt møte mellom lokale tradisjoner Ungdomsutveksling, Mandal august 2009.
Språk og leseplan 4.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 2.trinn Innlandet skole
Den norske romantikken
Hva er viktig for elevers læring?
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2014.
Fakta om Edvard Grieg Oppvekst Kjente verk Nasjonalromantikken Kildeliste Musikk Slutt.
Særlig fokus på vår avdeling Tilvenning og tilknytning – Trygghet, omsorg og nærhet Relasjoner – Mellom barn-voksne og barn-barn Lek, begynnende samspill/rollelek.
Å jobbe med en eksamensoppgave. Før lesing Forside-bildet Tekst-info Oppgaver – hvor mange, hva slags? Bilder og tekste(er) – sjanger? Eksamensinfo –
Ettspråklige og tospråklige ordbøker Hva er forskjellen? (et sammendrag av artikkelen ”Ettspråklige og tospråklige ordbøker i engelskundervisningen”)
FOLK 2 Kultur og helse – sett fra kulturenheten. Kultur og helse? - ja takk, begge deler! Individuelle behov, individuelle opplevelser av kultur:
AKTIVITETSPLAN HÅBAFJELL IDRETTSBARNEHAGE 2015/16
Foto: Helén Eliassen Arbeidsuke på 9.trinn Elevene skal ut i arbeidspraksis i uke 3, (13. til 17.januar) PRYO Sverresborg skole.
Forestillingen om det norske Fra slutten av 1700-talet til 1870-åra.
FORELDREMØTE 10. TRINN Rådgiver Marianne Stray Aas.
Ski videregående skole Kunnskap - Idrett - Kultur - Kreativitet.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2016.
Gir kultur evig liv? Kultur og helse Fylkeskulturkonferansen 2004 Øyer november Prosjektleder FOLK 2 Margunn Skjei Knudtsen Nord-Trøndelag fylkeskommune.
FORELDREMØTE Fugleredet Sept. ‘13 i. Fugleprosjekt vår/sommer.
Foto: Helén Eliassen Arbeidsuke på 9.trinn Elevene skal ut i arbeidspraksis i løpet av 9.skoleår. PRYO Sverresborg skole.
1. Bruk konserten! - en praktisk inspirasjonsbok om: 2 Samspillet mellom opplevelse og læring Samspillet mellom kunst og pedagogikk Samspillet mellom.
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene?
Norsk skole.
Trondheim Montessori Ungdomsskole
Den kulturelle barnehagesekken i Asker Komité oppvekst 2. mai 2017
Introduksjon med styrer Sonja Iversen
Språkløyper i Mylingen barnehage
Handlingsprogrammet 2017: Det skal fremmes sak om DKS i barnehagene
INFORMASJON FRA RÅDGIVEREN
Charlottenlund videregående skole Universitetsskole
Hvorfor er Ibsen fortsatt så populær?
KS Nord-Trøndelag – Strategikonferansen 2005
Kapittel 7: Ord og bilete
Vi får Vestfold til å gro
VALG AV 2. FREMMEDSPRÅK ELLER FORDYPNING PÅ UNGDOMSSKOLEN
Rådgiver Marianne Stray Aas
Buddhismen Av Victoria, Monica og Martine. Innhold  Livssyn og Religion  livet etter døden  Klesdrakt  Matretter  Musikk og språk.
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
De samiske suksesshistoriene vi kan lære av, hva virker i samepolitikken Statssekretær Anne Karin Olli.
Arkivering på medlemsnett for klubber
Periodeplan for juli Emilie ferie 28
Utskrift av presentasjonen:

Prosjektetsmål: Å skape interese for norsk språk og kultur for ungdommer i Druvas videregående skolenog i Mazeikiu Merkelio Rackausko gymnas gjennom H.Ibsens Per Gynt.

Alle leser H.Ibsens “Peer Gynt”

Norsk partner i samarbeid med latvisk og litaunsk partner danner ordbok med ord, uttrykk fra H.Ibsens Peer Gynt

Forskning av H.Ibsens “Peer Gynt” påvirkning i literatur, musikk, kunst

Kreativitets konkuranse

Dramas verksted med bruk av informasjons tehnologier

I august blir vi kjent med Peer Gynt steder og Peer Gynt spelet

Takk for oppmerksomhet!