Gjør om fra direkte til indirekte tale. Hun sier … Kapittel 1 oppgave f.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Advertisements

Elevenes røst 3 Omar Mekki, IMTEC.
Verbal a) Form Verbalet blir dannet av verbene i setningen.
Velkommen til Minde skole
Leiligheten til Melissa og Petter
Våren er kommet til Kuuremää kvinnekloster i Estland.
Velkommen til lederkurs kveld 2 på BMB
Foreldre; viktig ressurs til barnets læring!
AKS Foreldreinformasjon
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
Kapittel 3 oppgave h Sett inn riktig stedsadverb
Sett inn synes eller tro.
Lag leddsetninger med som
d. Gjør om fra direkte til indirekte tale. Han sier … 
Kapittel 4: En normal ettermiddag og kveld
ADVERB Han går inn. hvor=sted Tor skriver pent. hvordan=måte
Eiklisangen 1. Det ligger en skole ved Kvernbergsundbro, den er så fin, ja det kan du tro. Vær glad og aktiv er vår parole, og navnet det er Eikli skole.
GARDEROBE/GANG GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
Kapittel 2 oppgave c Preteritum eller perfektum?
UKEPLAN FOR 3. KLASSE UKE – 13. februar 2015
Åpne læringsmiljøer- kunnskapskonstruksjon mellom verktøy, elever og lærere. Resultater fra LAVA Læring Ingvill Rasmussen, InterMedia, UiO.
FORELDREMØTE 1. KLASSE 23. SEPTEMBER 2014.
Utfordringer og løsninger
6 e Fra direkte til indirekte tale. Heidi sier …
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
UKEPLAN FOR 3. KLASSE UKE 24 og juni 2015
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Kapittel 4: En normal ettermiddag og kveld
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE 1. TRINN.. Samarbeid med foreldre: Konferanser-ferdig for i høst. Neste runde er i januar/februar. Ukeplanen er viktig i den.
SPRÅK En kort presentasjon av språkutvikling og språkmiljø i vår barnehage. Tale Språkproduksjon Språkforståelse - Verbal - Ikke verbal Underliggende evner.
Kapittel 20 Å reise kollektivt Kjører du kollektivt?
Å skrive sin mening Fempunktsmetoden.
DAGSREISEN Barn fra Zambia og Norge viser med bilder tatt med engangskameraer, hvordan deres hverdag er.
Velkommen til foreldreskole, del 2 Samarbeid skole/hjem Forutsigbarhet og rutiner Forutsigbarhet og rutiner Dialog og kommunikasjon Dialog og kommunikasjon.
Stavskrift Zeppelin: stavskrifthefte Bokbind  lettere gjenkjennelig for barna. Følg godt med på elevens sporing. Dette har vi lært på skolen.
Foreldre og skole - Forventninger -. Mål for skole/ hjem samarbeid Samarbeid skole/hjem skal bidra til størst mulig læringsutbytte for alle våre elever.
Generell info Opprop Oppdatering av klasseliste Bursdagsfeiringer- leie av SFO (minus august,september, juni og fredager og helger) Abonner på nyheter.
Studieteknikk Bison.
Bli med! Barn.
Periodeplan for Lekestua Uke Sosial kompetanse
Velkommen til Hafrsfjord Vi kan, vi vil, vi får det til!
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Våren jan Lek og konkurranser 18. jan Hobbykveld
INNSAMLING TIL REDD BARNAS ARBEID
Velkommen til foreldremøte på 4.trinn høsten 2017
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Foreldremøte rød.
Foreldremøte for 1. trinn
Mulig.
TRIVSELSVEKA 1.TRINN VEKE 39
Selvbilde Start med å forklare begrepet selvbilde. Les gjerne opp fra teksten i kursmateriellet om hva den amerikanske psykologen Wigfield fant ut i studie.
Relasjonskompetanse Bærebjelkene
Norsk som fremmedspråk Side 131
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE
10 jan. Lek og konkurransen
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Kapittel 9: Utdanning i Norge
2. Melissa, Petter og Cindy
Kapittel 4 En normal ettermiddag og kveld.
Kapittel 26 Å søke lån i banken
Leiligheten til Melissa og Petter
STANDARDER FOR OSERØD SKOLE
Kommunikasjon og språkfunksjoner
6 f Fra direkte til indirekte tale. Heidi sier …
Kapittel 5 oppgave b Fra direkte til indirekte tale. Han sier at … 
Velkommen til SFO Høvik Verk skole
Velkommen til foreldremøte På 1. trinn
Utskrift av presentasjonen:

Gjør om fra direkte til indirekte tale. Hun sier … Kapittel 1 oppgave f.

f. Gjør om fra direkte til indirekte tale. Hun sier … f. Gjør om fra direkte til indirekte tale. Hun sier … 1. Jeg ønsker virkelig å lære mer norsk. 2. Dere kan ikke komme på SFO i vinterferien. 3. Du må alltid ta med deg matpakke på skolen. 4. De kan dessverre ikke komme i kveld. 5. Det er ofte mye kø om morgenen. 1. Hun sier at hun virkelig ønsker å lære mer norsk. 2. Hun sier at vi ikke kan komme på SFO i vinterferien. 3. Hun sier at jeg alltid må ta med meg matpakke på skolen. 4. Hun sier at de dessverre ikke kan komme i kveld. 5. Hun sier at det ofte er mye kø om morgenen.

f. Gjør om fra direkte til indirekte tale. Hun sier … f. Gjør om fra direkte til indirekte tale. Hun sier … 6. Han vil heldigvis klare seg bra. 7. Dere må alltid gjøre leksene. 8. Dere kan ikke leke inne. 9. Skolen holdes ikke åpen i dag på grunn av kulde. 10. Vi vil ikke jobbe. 6. Hun sier at han heldigvis vil klare seg bra. 7. Hun sier at vi alltid må gjøre leksene. 8. Hun sier at vi ikke kan leke inne. 9. Hun sier at skolen ikke holdes åpen i dag på grunn av kulde. 10. Hun sier at de ikke vil jobbe.

f. Gjør om fra direkte til indirekte tale. Hun sier … f. Gjør om fra direkte til indirekte tale. Hun sier … 11. Det er ikke helg ennå. 12. Du må ikke tro på alt du leser. 13. Du må ikke ta med deg bøkene mine. 14. Jeg vil ikke ta med meg bøkene mine. 15. Vi skal ikke investere pengene våre. 11. Hun sier at det ikke er helg ennå. 12. Hun sier at jeg ikke må tro på alt jeg leser. 13. Hun sier at jeg ikke må ta med meg bøkene hennes. 14. Hun sier at hun ikke vil ta med seg bøkene sine. 15. Hun sier at de ikke skal investere pengene sine.