”Deres forretning – vår lidenskap”
Skill AS | | Opp fra bakken – inn i skya + Microsoft CRM 2011 Online SkillOpen 2011
Presentasjonen finnes på Slideshare Søk: «SkillOpen 2011»
Hadde denne mannen rett?
“I think there is a world market for maybe five computers” IBM president Thomas J. Watson i 1943
Dublin: Første store datasenter i Europa: Microsoft har investert i 2,7 milliarder kroner Microsofts datasentre
4. generasjon datasentre Et modulært, skalerbart, effektivt, just-in- time datasenterprogram som kan leveres hvor som helst raskt og rimelig Konseptet innebærer 2500 maskiner per container. Alt utstyr optimaliseres for lavest mulig strømforbruk. Ved svikt i én maskin fortsetter systemet. Ved svikt av en viss prosentandel av maskinene i containeren byttes hele containeren. Det er ingen operativt arbeid i selve datasenteret – det er kun åpninger til strøm- og nettverkskabler. b9fTkA&feature=related b9fTkA&feature=related
Cloud Computing på norsk
Tre ulike tjenestenivåer i Skya
Vi er alle aktive brukere av skya… Min første Iphone: Gikk konstant tom for lagringsplass Nå: Har brukt 20% av lagringsplassen
Iphone 5: Cloud-based syncing
Klima
Hva sier norske ledere? Hvilke av følgende områder innenfor IT vil din bedrift ha fokus på det kommende året? Kilde: Prosessen rundt IT-kjøp i bedrifter med 100+ ansatte, Synovate september 2010
556 norske IT-sjefer ble spurt: – 42%: Cloud Computing er svært risikofullt – 35%: Middels risikofylt – 24%: Lav risiko Skepsis til Skyen
Synspunkter eller meninger?
Argumentene.. Trenger mindre interne IT ressurser Rask og enkel utrulling til sluttbruker Betal kun for bruk Oppmuntrer til mer standard IT-systemer Skya gjør informasjonsdeling enklere Lavere månedlige utgifter og lavere up-front investering Brukerne får alltid siste versjon tilgjengelig
Salgs produktivitet Kundeservice Utvidede CRM applikasjoner Outlook Nettleser Mobil Effektiv markedsføring
CRM 2011 – De 3 I’er Intuitivt IntegrertIntelligent
Intuitivt
Intelligent Sanntids dashboard Automatiserte prosesser (arbeidsflyt)
Arbeidsflyt i praksis Ordren legges Eksempel på en en arbeidsflyt for å beholde kunden Etter 30 Sekunder sendes det ut en automatisk Etter 48 timer blir kunden oppringt. “Er alt ok?” Etter 48 timer blir kunden oppringt. “Er alt ok?” Etter 28 Dagerinviteres kunden til et arrangement Etter 1 år. Telefonsamtale der kunden tilbys utvidet garanti
Moderne API/webservices Kontektsavhengig Sharepoint integrasjon Integrert
Mobilregistrering: Iphone Web App
Live demo