Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

NIKE Oppdatering. Hovedspørsmålet: Når? Vi migrerer fra februar USIT spiser egen medisin først, og er pilotmiljø Rekkefølge av enheter vil avgjøres sammen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "NIKE Oppdatering. Hovedspørsmålet: Når? Vi migrerer fra februar USIT spiser egen medisin først, og er pilotmiljø Rekkefølge av enheter vil avgjøres sammen."— Utskrift av presentasjonen:

1 NIKE Oppdatering

2 Hovedspørsmålet: Når? Vi migrerer fra februar USIT spiser egen medisin først, og er pilotmiljø Rekkefølge av enheter vil avgjøres sammen med IT- ledernettverket

3 Migrasjonsperiode Det er to alternativer Notes/Exchange koeksistens Ikke Notes/Exchange koeksistens Dette avgjøres etter tilbakemeldinger fra leverandør, tekniske miljøer og IT-ledernettverket

4 Koeksistens Med koeksistens fungerer systemene i parallell. Brukere vil merke det best ved at man ser man free/busy mellom migrerte og ennå ikke migrerte brukere. Rom og andre ressurser fungerer også i parallell. Positivt Notesbrukere kan tas over litt mer tid Negativt Koeksistens = dyrt Det er et komplisert og kompliserende oppsett

5 Uten koeksistens Her vil alle Notesbrukere migreres samtidig, det vil si over maksimalt en helg. Positivt Teknisk enklere Negativt Utsetter organisasjonen og IT-organisasjonen for en betydelig samtidig belastning

6 Migrasjonsopplevelsen

7 USIT For hver bruker, i praksis for lister av brukere: Skru av e-postlevering til Notes og Cyrus, og legge innkommende e-post i kø Siste synkronisering av e-postboks Siste synk av kalenderdata Skru på levering av e-post til Exchange

8 Brukeropplevelse kalenderbruker Automatisk: Notesklient og iNotes slutter å fungere OWA er tilgjengelig De rom som ligger i Notes er i stedet tilgjengelig gjennom OWA Krever en eller annen interaksjon: Må få ny profil til Outlook, Apple Mail og Calendar eller Evolution Outlook, Apple Mail og Calendar eller Evolution begynner å fungere Lokale adressebøker må flyttes Eventuelle gjenværende lokale mapper må flyttes De som skal få ny klient, og ønsker det, må få opplæring i denne

9 Brukeropplevelse e-postbruker Automatisk: Thunderbird fungerer som før OWA er tilgjengelig De rom som ligger Notes må nå reserveres gjennom OWA Får tilgang til kalender Er tilgjengelig for invitasjoner fra andre Roundcube fungerer, men er ikke trådet Krever en eller annen interaksjon: Må få ny profil til klient, Outlook krever pr i dag både IT- og brukerinteraksjon De som skal få ny klient, og ønsker det, må få opplæring i denne Lokale adressebøker og eventuelle gjenværende lokale mapper må flyttes

10 IT-ansvarligopplevelse I forkant: Organisere opplæring etter enhetens opplæringsplan På migreringstidspunkt: Dist av ny profil til klienter Rette oppståtte feil Veilede brukere i nye innstillinger Veilede brukere i oppsett på bærbare som ikke ligger i Tivoli Generell brukerstøtte: Feilretting, veiledning, flytting av foldere, flytting av adressebøker o.l.


Laste ned ppt "NIKE Oppdatering. Hovedspørsmålet: Når? Vi migrerer fra februar USIT spiser egen medisin først, og er pilotmiljø Rekkefølge av enheter vil avgjøres sammen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google