Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSøren Clausen Endret for 9 år siden
1
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007
2
Litt om firmaet / oppgavestiller •Noroff Instituttet •studier •Noroff Instituttet avdeling Bergen •165 studenter •12 ulike studier •Datamaskiner •Programvare •Eksterne enheter •Administrasjonen
3
Problemstilling •Liten support gruppe •Tid •Ressurser •Planlegging •Mange brukere •Ulike imager •Historikk •Søk •Hjelp i selvhjelp
4
Valg av oppgave •Er ansatt hos Noroff Instutittet •Kjenner til hvordan ting fungerer og hva som mangler •Utfordring å gjennomføre systemet, ser nytten av det •Trenger dette i jobben •Spennende teknologier å jobbe med •Kjekt å kunne bidra med
5
Løsning •Php / MySql •Database i nettet •Administrator grensesnitt via web •Portabelt til mange platformer •Utvidbart •Kjente teknologier •Tilgjengelig fra alle steder
6
http://teknisk/ •Tilgjengelig fra hele lokalnettet •Enkelt registrering av feil •Supportgruppen kan logge ting ”ute” på oppdrag •Historikk, og maskinvareoversikt er alltid med.
7
Resultater •Oversiktelig •Status oversikt •Raskere responstid fra teknisk •Mer effektiv teknisk supportgruppe •Mer fornøyde studenter
8
DEMO •Legge inn feil melding •Hente ut status •Gi oppdraget til support person •Utføre reparasjon •Sjekke historikk •Dokumentere reparasjon •Sjekke tilbakemeldinger via epost
9
Videre arbeid •Oppdateringer •Utvide til sentral teknisk, alle avdelinger •Legge til brukerveiledninger og rutiner for annet i samme system •Koble til andre systemer
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.