Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHaakon Christophersen Endret for 9 år siden
1
MEDIETALL 2014
2
Magasinenes opplagstall
3
MAGASINENES OPPLAGSTALL 2014 Totalopplaget går tilbake 5,3 prosent på sammenlignbare titler – en mindre nedgang enn i 2013 Det kom til 4 nye titler, 15 titler opphørte Totalopplaget for norske magasiner er nå 2.240.739 eksemplarer Totalt ble det solgt ca. 56,5 mill. blader i fjor
4
MATBLADENE ØKER MEST
5
KVINNE OG AKTUALITET STØRST Brutto solgte eks. i tusen
6
10 STØRSTE BLADER Nettoopplag
7
OPPLAGSVINNERE 2014 +8528+5894+2318
8
MEDIEHUSENES OPPLAGSTALL
9
MEDIEHUSENES OPPLAGSTALL 2014 Nye forretningsmodeller for salg av redaksjonelt innhold Ulike modeller for enkeltsalg og kombinasjonssalg av papir- og digitale produkter Behov for nye regler for telling av opplag Ny tellemåte er ikke sammenlignbar med den gamle
10
E-AVIS Abonnement og løssalg KOMPLETT Papir- og digitalutgaver i kombinasjon PAPIR Abonnement og løssalg DIGITAL TOTALT PAPIR TOTALT NETTO OPPLAGSTALL
11
TOTALOPPLAGET 2014 39,5 56,2 KOMPLETTPAPIR E-AVIS 4,3
12
OPPLAG AVISTYPER
13
PAPIR TOTALT OG DIGITAL TOTALT - AVISTYPER
14
UTGIVELSESFREKVENS
15
Opplagstallene for mediehusene viser: At omleggingen fra salg av papir- til digitale produkter er i full gang De store abonnementsavisene viser vei - de mindre og lokale titlene følger hurtig etter Det selges totalt ca. 3 mill. eksemplarer (papir og/eller digitalt) av hver utgave
16
DU FINNER ALLE TALL PÅ www.mediebedriftene.no @ mediebedriftene
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.