Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

MEDIETALL 2014. Magasinenes opplagstall MAGASINENES OPPLAGSTALL 2014 Totalopplaget går tilbake 5,3 prosent på sammenlignbare titler – en mindre nedgang.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "MEDIETALL 2014. Magasinenes opplagstall MAGASINENES OPPLAGSTALL 2014 Totalopplaget går tilbake 5,3 prosent på sammenlignbare titler – en mindre nedgang."— Utskrift av presentasjonen:

1 MEDIETALL 2014

2 Magasinenes opplagstall

3 MAGASINENES OPPLAGSTALL 2014 Totalopplaget går tilbake 5,3 prosent på sammenlignbare titler – en mindre nedgang enn i 2013 Det kom til 4 nye titler, 15 titler opphørte Totalopplaget for norske magasiner er nå eksemplarer Totalt ble det solgt ca. 56,5 mill. blader i fjor

4 MATBLADENE ØKER MEST

5 KVINNE OG AKTUALITET STØRST Brutto solgte eks. i tusen

6 10 STØRSTE BLADER Nettoopplag

7 OPPLAGSVINNERE

8 MEDIEHUSENES OPPLAGSTALL

9 MEDIEHUSENES OPPLAGSTALL 2014 Nye forretningsmodeller for salg av redaksjonelt innhold Ulike modeller for enkeltsalg og kombinasjonssalg av papir- og digitale produkter Behov for nye regler for telling av opplag Ny tellemåte er ikke sammenlignbar med den gamle

10 E-AVIS Abonnement og løssalg KOMPLETT Papir- og digitalutgaver i kombinasjon PAPIR Abonnement og løssalg DIGITAL TOTALT PAPIR TOTALT NETTO OPPLAGSTALL

11 TOTALOPPLAGET ,5 56,2 KOMPLETTPAPIR E-AVIS 4,3

12 OPPLAG AVISTYPER

13 PAPIR TOTALT OG DIGITAL TOTALT - AVISTYPER

14 UTGIVELSESFREKVENS

15 Opplagstallene for mediehusene viser: At omleggingen fra salg av papir- til digitale produkter er i full gang De store abonnementsavisene viser vei - de mindre og lokale titlene følger hurtig etter Det selges totalt ca. 3 mill. eksemplarer (papir og/eller digitalt) av hver utgave

16 DU FINNER ALLE TALL PÅ mediebedriftene


Laste ned ppt "MEDIETALL 2014. Magasinenes opplagstall MAGASINENES OPPLAGSTALL 2014 Totalopplaget går tilbake 5,3 prosent på sammenlignbare titler – en mindre nedgang."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google