Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider."— Utskrift av presentasjonen:

1 HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider med kommersialisering av forskningsbaserte ideer her på HIS. Jeg vil gjerne be om et møte med ……….

2 Jeg har ikke tid å tenke på det nå – er helt nedsyltet i papirer og omstillingsarbeid – nei her skjer det så mye Men da kan vi kanskje møtes senere ? Ja, men det må bli utpå høsten? Hva legger du i det? Nei – det må bli langt, langt ut på høsten ! Tusen takk – da kommer jeg tilbake!

3 Hva forteller dette om våre utfordringer og muligheter ? Det er en utrolig kamp om oppmerksomhet – og vi er hverken alene og sterkest i den kampen !

4 Vi skal selge FORNY – men hvorfor skal noen kjøpe ? Vi må tenke kommunikasjon og markedsføring Må kjenne til tilbudet Må ha eller føle nytte av ”kjøpet” Må ha lyst til å handle Må handle

5 Hvordan nå våre mål? Vi må forstå og påvirke hvordan den ansatte, studenten og forskeren bruker sine tilgjengelige ressurser Tid Oppmerksomhet Kroner

6 Vår største utfordring som kan gi de beste mulighetene Innse at ”alle” er forskjellige – vi snakker ikke om 3 grupper: studenter, ansatte og forskere Skaffe økt kunnskap om holdninger og hva man vet om kommersialisering og Forny … slik at vi kan markedsføre Forny mest mulig målrettet (internundersøkelse?)

7 Hva må vi vite? Vi tar utgangspunkt i en tradisjonell modell for kjøpsatferd og tilpasser den til FORNY og de spesielle målgruppene vi står overfor

8 ”Kjøpsatferdsmodell – Forny” Etter handlings evaluering Valg av handling Evaluering Informasjonssøking Behovserkjennelse Fornøyd ? hva fikk vi/jeg igjen ? si det til andre? Konsekvenser – enkelt – vanskelig Hva er viktigst? Kr, anerkjennelse, lesero? Kollega, forny, leder, bedriftsledere, andre Hvilke ønsker har jeg? Hva vil jeg?

9 Muligheter Langsiktig Systematisk Kommunikasjon – ”kunder” Tydeliggjøre Eksemplifisere – gode case Få bort praktiske sperrrer/hindringer Ledelsen må si og vise at det er viktig

10 Utfordringer og muligheter Gjøre tilbudet varig kjent – sentral plass i ”hodet”. Skape en positiv kommersialiseringskultur Forstå hva som er viktig og viktigst – hvilke argumenter som skal brukes Må ha hjelp av andre/ambassadører – for å holde temaet ”varmt”

11 Hva kan hjelpe oss? Universitet – kanskje mer arbeidsro? Næringslivsrettet Næringslivet ber om bistand fra Universitet Studentorganisasjon Generelt økt oppmerksomhet mot det å starte for seg selv Internasjonal utvikling – påvirkes fra kollegaer


Laste ned ppt "HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google