Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertGuttorm Slettebakk Endret for 9 år siden
1
Fylkesplanprosessen Scenarieprosessen - Trøndelagsrådet 18.12.2006 Heidi Fossland, Direktør Informasjon og Samhandling Sør-Trøndelag fylkeskommune
2
”det blir viktig å ha noe som inspirerer og fanger interessen i arbeidet med ny Fylkesplan. Trøndelagsrådet understreket viktigheten av å involvere kompetansemiljøene i Nord- og Sør-Trøndelag i arbeidet med å foreta analyser og lage scenarieperspektiver for Trøndelag 2020.” I prosessarbeidet med ny fylkesplan bør det fokuseres på å involvere kommunene sterkere slik at de føler eierskap og engasjement, samt fokusere på det kommunene i felleskap kan bidra med inn i prosessen. Vi skal bidra til en balansert utvikling av Trøndelag” Trøndelagsrådet har sagt:
3
Scenarieprosessen skal skape debatt og dialog ved at: Scenariene blir til gjennom dialog! Stor del av partnerskapet i regionen involveres i scenarieutviklingen Vi ønsker at scenarieprosessen skal gjøre dialogdokumentet/ regional planstrategi til et sentralt dokument i valgkampen.
4
18.12.06 – Forankring og fastsetting av problemstilling i Trøndelagsrådet HVA SKAL SCENARIENE SVARE PÅ? –Med utgangspunkt i utviklingstrender for Trøndelag skal Trøndelagsrådet legge føringer for scenariene ved å enes om de viktigste utfordringene/temaene som scenariene skal belyse.
5
18.-19.1.07 Workshop: Utvikle scenarier Totalt 45 inviterte deltagere Utgangspunkt i de problemstillinger Trøndelagsrådet reiser 18.12.2006 Mål: Utarbeide grunnstruktur og scenarieskisse Viktigste drivkrefter Viktigste usikkerheter Viktige hendelser Hvordan ble det slik?
6
Scenariene Debatthefte, 12.02.2006 Forord fra Trøndelagsrådet Scenarier, kort- og lang scenarieversjon Analyser/ Fakta Trøndelag 2020 - viljen skaper virkeligheten ! Ekstra scenarieutgave
7
Mind the Gap AS er Norges fremste selskap innen scenarieutvikling og fremtidstenkning. Eirikur Ingolfson William Fagerheim
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.