Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Undersøkelsen 2009 Kommunikasjon. Innledning Kvantitativ undersøkelse av kommunikasjon Hensikt: ikke nødvendigvis å finne noe nytt, men å danne et bilde.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Undersøkelsen 2009 Kommunikasjon. Innledning Kvantitativ undersøkelse av kommunikasjon Hensikt: ikke nødvendigvis å finne noe nytt, men å danne et bilde."— Utskrift av presentasjonen:

1 Undersøkelsen 2009 Kommunikasjon

2 Innledning Kvantitativ undersøkelse av kommunikasjon Hensikt: ikke nødvendigvis å finne noe nytt, men å danne et bilde av kommunikasjonen slik den foregår nå 108 besvaresler 19. september til 10. oktober Berører områdene: InfoFlyt, Bevegelse, gudstjenester, nettsider, e-post, informasjonskilder, informasjonsbehov Svakhet i metoden: undersøkelsen er gjennomført pr. web. Utvalget favoriserer hyppige webbrukere.

3 Hvem i all verden er disse folkene? Vi er en ung menighet. Denne viser likevel at det nok er en del over 30 og under 18 som ikke har svart.

4 Vi har en målrettet kommunikasjon som svært bra treffer huskirkene. Liten ”kommunikasjonslekasje”.

5 Bevegelse Bevegelse er en stor kilde til informasjon

6 Vi leser overraskende mye av Bevegelse. 80 % leser halvparten eller mer, 60 % leser det meste eller alt.

7 90 % tar med seg Bevegelse hjem. Om dette stemmer fungerer distribusjonskanalen.

8 InfoFlyt InfoFlyt er mer midt på treet. Ikke mye forskjell om vi differensierer mellom ungdom og voksne heller.

9 Likevel overraskende mange som tar det med seg hjem.

10 Nettsider Ikke rart. Nettsidene var praktisk talt nede i perioden.

11 Mange ønsker seg gode nettsider.

12

13 Informasjon på gudstjenester Ikke en veldig etablert kanal ennå.

14 E-post E-post vil kunne fungere som en god kanal.

15 De fleste leser e-post ofte. Kan likevel være en metodefeil her – favorisering av hyppige nett-brukere.

16 Informasjonskilder – sett sammen Primærkilde: x – aksen Sekundærkilde: stabler Mye av informasjonen går via leder. Kan være uheldig. Her ser det ut til at InfoFlyt står sterkere enn det tidligere vist.

17 Hva vil vi egentlig vite mer om? Overraskende. Vi vil helt klart vite mer fra andre fellesskap. Visjon og retning, lederskapet og bønn og profetisk er også høyt på lista. Europa er nederst, under økonomi. Overraskende.

18 Er vi fornøyde? Ennå litt å gå på.

19 Konklusjon Bevegelse står sterkt. InfoFlyt er mer midt på treet. E-post kan bli en svært sterkt kanal. Direktekommunikasjon (e-post) funkere bedre enn massekommuniksjon (gudstjenester). Nettsider vil bli tatt godt imot. Via leder er en mye brukt kanal. Dette kan være en belastning for ledere. Svært mange ønsker mer informasjon om andre felleskap. Også visjon og retning, lederskapet og bønn og profetisk ønskes det mer fra. Europa ønskes det minst om, under økonomi. Ikke nødvendigvis noe å styre etter, men sier mye om hva vi er opptatt av og hva vi har eierskap i.


Laste ned ppt "Undersøkelsen 2009 Kommunikasjon. Innledning Kvantitativ undersøkelse av kommunikasjon Hensikt: ikke nødvendigvis å finne noe nytt, men å danne et bilde."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google