Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Vurdering for læring Oppstart januar 2015
2
Bakgrunn Internasjonale studier viser at vurdering for læring er en av de mest effektive måtene å styrke elevenes utbytte av opplæringen på og deres muligheter til å lære. Vurdering for læring er en måte å tenke og handle på, som hele tiden har elevenes læring som mål. Handler om skolens lærings – og vurderingskultur
3
Elevenes læring er utgangspunktet
Hvor er de i læringen Hvor skal de Hvordan kan de best mulig nå målene sine
4
Leirfjord kommune Er med i prosjektperioden 2014 – 2017
Her deltar også Alstahaug,Lurøy, Træna Felles prosjektplan for skolene i Leirfjord kommune- men med lokale tilpasninger til den enkelte skole etter hvor de er i sitt vurderingsarbeid Utgangspunket for Leirfjord – lesing (lesing i alle fag)
5
Tverlandet skole Tar utgangspunkt i det vi har jobbet med i forhold til å lese for å lære Fokus på lesing i alle fag – men spesielt norsk og matte
6
De 4 læringsprinsipper Elevene skal forstå hva de skal lære, og hva som forventes av dem Elevene skal ha tilakemeldinger som forteller dem om kvaliteten i deres arbeid Elevene skal ha tilbakemelding/råd om hvordan de kan forbedre seg Elevene skal være involvert i eget læringsarbeid ved bla å vurdere eget arbeid og egen faglig utvikling
7
Skole/hjem samarbeid Svært viktig for å lykkes med dette arbeidet
Se på det vi har gjort i skole/hjem prosjektet Oppfølging av mål All forskning viser at der det er et godt samarbeid mellom skole/hjem – der lykkes barna best i å utvikle seg faglig og sosialt
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.