Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Tema: Tema: A3 Eier: ______________________________________________________ Dato:_______________________________ 4) Aksjon: Valg av hoved tiltak: 5. TiltakMetodeHvor?AnsvarligNårStatus.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Tema: Tema: A3 Eier: ______________________________________________________ Dato:_______________________________ 4) Aksjon: Valg av hoved tiltak: 5. TiltakMetodeHvor?AnsvarligNårStatus."— Utskrift av presentasjonen:

1 Tema: Tema: A3 Eier: ______________________________________________________ Dato:_______________________________ 4) Aksjon: Valg av hoved tiltak: 5. TiltakMetodeHvor?AnsvarligNårStatus 6. Evaluering, standardisering 7 og læring (8) 3) Analyse (SoPK) for dypere kunnskap Ønsket situasjon Nå situasjonen

2 Strategisk TEMA. A3 Eier: __________________________________________________ Dato:____________________________________________________ 4) Aksjon: Valg av tiltak Sett opp alternative mottiltak og evaluer dem med prioriteringsvindu. Velg de som vi tror har størst virkning og er mest ressurseffektiv 4) Aksjon: Valg av tiltak Sett opp alternative mottiltak og evaluer dem med prioriteringsvindu. Velg de som vi tror har størst virkning og er mest ressurseffektiv 5. Hva Tiltak Hvordan gjennomføre? Hvor?Hvem er ansvarlig? Når? Tiltak Metode for gjennomføring Avdeling eller sted Ansvarlig person Start- stopp a.Beskriv når tiltakene skal studeres og evalueres. b.Beskriv hvordan tiltakene skal sikre varige resultater. c.Beskriv hvordan lærdommene skal tas vare på. a.Beskriv når tiltakene skal studeres og evalueres. b.Beskriv hvordan tiltakene skal sikre varige resultater. c.Beskriv hvordan lærdommene skal tas vare på. 6. Evaluering, standardisering 7 og læring (8) -Hva er vår teori/hypotese? Hva må undersøkes? -Hvilket hovedsystem og delsystemer er problem/tema en del av? -Hvilke variabler er vesentlige? -Hvordan opptrer problemet statistisk? -Hva er vesentlige årsak-virkninger? -Hva tenker de som er involvert/berørt eller skal bli berørt? Hvilke motstand må forståes og overvinnes? -Husk å gå å se selv LAMDA! -Husk å visualisere! -Hva er de vitale få underliggende rotårsakene (systemet) som vi må ta hensyn til når vi bestemmer aksjoner? -Hva er vår teori/hypotese? Hva må undersøkes? -Hvilket hovedsystem og delsystemer er problem/tema en del av? -Hvilke variabler er vesentlige? -Hvordan opptrer problemet statistisk? -Hva er vesentlige årsak-virkninger? -Hva tenker de som er involvert/berørt eller skal bli berørt? Hvilke motstand må forståes og overvinnes? -Husk å gå å se selv LAMDA! -Husk å visualisere! -Hva er de vitale få underliggende rotårsakene (systemet) som vi må ta hensyn til når vi bestemmer aksjoner? 3) Analyse (SoPK) for dypere kunnskap ”Gule saker” Tiltak med stor effekt, men med behov for tid/ressurser ”Grønne saker” Tiltak med stor effekt men lite behov for tid/ressurser Ønsket situasjon 1). TURMATiser ønsket resultat/ virkning Tydelig (visualisering!) UtfordrendeRealiserbartMålbartAkseptertTidsatt Ønsket situasjon 1). TURMATiser ønsket resultat/ virkning Tydelig (visualisering!) UtfordrendeRealiserbartMålbartAkseptertTidsatt Nå situasjonen 2). Beskrivelse av fakta om problem eller tema, (noe man ønsker å forbedre/fornye) Ord, bilder og tall i form av figurer. Husk å få fram det vesentlige med figur og farger. Nå situasjonen 2). Beskrivelse av fakta om problem eller tema, (noe man ønsker å forbedre/fornye) Ord, bilder og tall i form av figurer. Husk å få fram det vesentlige med figur og farger.

3


Laste ned ppt "Tema: Tema: A3 Eier: ______________________________________________________ Dato:_______________________________ 4) Aksjon: Valg av hoved tiltak: 5. TiltakMetodeHvor?AnsvarligNårStatus."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google