Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Dagligvareleverandørenes forening 106 merkevareleverandører til dagligvare, storhusholdning og KBS Norske og internasjonale Mat og ikke-mat Små og store.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Dagligvareleverandørenes forening 106 merkevareleverandører til dagligvare, storhusholdning og KBS Norske og internasjonale Mat og ikke-mat Små og store."— Utskrift av presentasjonen:

1 Dagligvareleverandørenes forening 106 merkevareleverandører til dagligvare, storhusholdning og KBS Norske og internasjonale Mat og ikke-mat Små og store

2 Visjon Et dynamisk dagligvaremarked med fair konkurranse for merkevarer, til beste for forbrukeren Mål Merkevarer Verdikjede Samfunnsansvar Konkurranse Kompetanse Verdier Tydelig og synlig Nyskapende Inkluderende Kompetent Prior. oppgaver God handelsskikk E-handel Distribusjon DLF Organisasjon Møteplasser – Medlemskap – Organisasjonsapparat – Internasjonalt Kommunikasjon Omverden – Internt – Relasjoner – Allianser Misjon - forbrukernes rett til valgmuligheter- innovasjon og bærekraftig utvikling - effektive og rettferdige konkurransevilkår- sunt samarbeid med handel og myndigheter - rasjonell verdikjede- synliggjøre verdiskaping for samfunnet

3 DLF organisasjon og møteplasser Generalforsamling Styre Adm. direktør Helge Hasselgård Markedskomité Dagligvare Logistikkomité Markedskomité Storhusholdning og KBS Forsyningskjede Thomas Weihe Administrasjon Kristine Sandbakken Salg & marked John Aas Kommunikasjon Nina Foss Haugen Kommunikasjon- og samfunnsansvarskomité DLF Forum DLF Høstmøte KAM Salgssjef Logistikk N E T V E R K S- Miljø GRUPPERGRUPPER General- forsamling Salgsdir./CM KBS Storhusholdning

4 DLFs styre Leder Rune Nordli Adm. direktør Barilla Norge AS Nestleder Jørgen Wiig Viseadm. direktørKaffehuset Friele AS Styremedlemmer Hanne Refsholt Konsernsjef TINE BA Hans Chr. BøeAdm. direktør Cederroth AS Lars Midtgaard Adm. direktør Hansa Borg Bryggerier ASA Bente BrevikAdm. direktørStabburet AS Tore HaugsdalAdm. direktørMills DA Varamedlemmer Atle Vidar JohansenKonserndirektørOrkla ASA Jens Færden BerleAdm. direktørColgate Palmolive Norge AS Bjørn RingstadArb. styreformannTind Spekevarer AS Kenneth Hamnes Adm. direktør Maarud AS Øystein BuAdm. direktør Dr. Oetker Norges AS

5 DLFs medlemstjenester Medlemsforum og nettverksgrupper DLF Høstmøte Web, nyhetsbrev, meldinger Statistikk, analyse og rådgivning Medlemsbesøk og direktekontakt Internasjonalt samarbeid

6 DLF møteplasser DLF Forum –Temabaserte seminarer, ca fem i året –Tilbud til ansatte i alle medlemsbedrifter DLF Nettverksgrupper –Funksjonsbaserte diskusjonsgrupper, fire møter i året –10 – 15 faste medlemmer per gruppe, antall grupper etter behov DLF Høstmøte –Tredje torsdag i oktober DLF/DLS Generalforsamling –April

7 DLF eierskap Dagligvareleverandørenes forening DLF Dagligvareleverandørenes servicekontor DLS GS1 Norway 50 % Tradesolution AS 50 % Norsk Lastbærerpool 50 % Materialselskapene (Grønt Punkt Norge AS) Norsk Glassgjenvinning 9,12 % Norsk Metallgjenvinning 10,0 % Norsk Returkartong 5,71 % Norsk Resy 10,0 % Plastretur AS 11,9 % Norsk Resirk 7,5 % Matvett AS 25 %

8 Bransjedialog – DLF og handelen Direkte dialog med handelskjedene Dialog med handelens organisasjoner –DMF (Dagligvarehandelens Miljøforum AS) –Virke Handel –NCF (Norges Colonialgrossisters Forbund) Samarbeidsfora STAND – Standardiseringsutvalget for norsk dagligvarebransje NOK – Næringslivets emballasjeoptimeringskomité Eierfelleskap GS 1 Norway Tradesolution AS Norsk Lastbærerpool AS (NLP) Materialselskapene Matvett AS

9 Medlemskap i DLF Kriterier for medlemskap Leverandør av merkevarer til dagligvarehandel, storhusholdning og/eller KBS Ikke eid av grossist eller detaljist, og ikke være eksklusivt bundet til én kunde Strategisk fokus på salg og styrking av sine egne merkevarer fremfor PL Akseptere DLFs gjeldende vedtekter, policies og hovedmål Akseptere DLFs retningslinjer for møter Medlemsavgift i to deler Kontingent til DLF: kr uavhengig av bedriftens størrelse Serviceavgift til DLS (Dagligvareleverandørenes servicekontor): 0,4 promille av innenlands omsetning. Min kr 5000, maks kr Serviceavgift for bedrifter med omsetning > kr 1 mrd: kr

10 Web: E-post: Tlf: Adr:Grensen 9, 0159 Oslo


Laste ned ppt "Dagligvareleverandørenes forening 106 merkevareleverandører til dagligvare, storhusholdning og KBS Norske og internasjonale Mat og ikke-mat Små og store."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google