Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal 25.11.2009.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal 25.11.2009."— Utskrift av presentasjonen:

1 RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal

2 RM - Online 2 Thon Hotels  Norges 3. største hotellkjede  62 hoteller i Norge, Sverige, Belgia og Nederland  Markedsleder i Oslo (15 hoteller)  Del av Olav Thon Gruppen

3 RM - Online 3 Hva påvirker gjesters valg av hotell…?

4 RM - Online 4 ”Social Media have changed how customers plan and purchase travel” ”Mobile Web is expected to surpass the traditional Web within the next 5 years” ”It’s the promise of “immediate, anywhere and anytime” ”The two major non-transactional web sites Kayak.com and TripAdvisor.com have an impact on the conversion rates of shoppers who visit them” Trender…

5 RM - Online 5 Hotel Bookings by Channel eTRAK benchmark report - > Key point for Hoteliers: Continue to Focus on the Direct Online Channel 1999: Less than 3% of travel reservations in the U.S. were booked online 2009: over 55% of all travel reservations in the U.S. will be online (45% of all hotel reservations)

6 RM - Online 6 Hensikten med en.no/.com/.be  Søke info  Sammenligne tilbud  Booke  Optimalisere omsetning

7 RM - Online 7 >>> Booking

8 RM - Online 8 >>> Hotellinformasjon

9 RM - Online 9 >>> Prissammenligning

10 RM - Online 10 Betingelser for pris…

11 RM - Online 11 Betingelser og pris vs. bolengde…

12 RM - Online 12 Oppsalg og mersalg  Øke verdien per booking  Fullautomatisk forhåndsbetaling  Bevisstgjøre at vi har mer enn en seng å selge  Gjøre alle produkter bookbare  Benytte web, og mobil

13 RM - Online 13 Vår målsetting… >>> 50% av Thon Hotels bookinger skal bli gjort på egen hjemmeside innen 2012!

14 RM - Online 14 Forutsetning  Del av RM strategi > Fokus i hele organisasjonen > Distribusjonsbetingelser > Gjøre offline- om til online kunder > Tilgjengeliggjøre alle produkter > Mobile nettløsninger > SEM og SEO  Vilje til testing av muligheter fortløpende

15 RM - Online 15 Strategi…  skal være preferert bookingkanal > Laveste pris & beste tilbud på egne nettsider > Rate Parity & Distribution control > Bevisst bruk av ulike betingelser > 3rd Pty sites er komplementerende ikke konkurrerende  All kommunikasjon henviser til nettsidene > Styrke merkevaren Thon Hotels

16 RM - Online 16 Noen flere virkemidler…  SEO & SEM > Synlighet i søkemotorer kritisk > Står for + 40% av online booking hos TH > Kontinuerlig optimalisering av innhold, tekst & tilbud > Måler ROI på alle kanaler/ annonser – betalt/ ikke betalte Optimalisere omsetningen til Thon Hotels

17 RM - Online 17 Forretningskritisk for vår målsetting >>> lansere nye hjemmesider

18 RM - Online 18 OUT OF DATE

19 RM - Online 19

20 RM - Online 20 OUT OF DATE

21 RM - Online 21

22 RM - Online 22 OUT OF DATE

23 RM - Online 23

24 RM - Online 24 Suksessfaktor… >>> Prioritering av det som er viktig og gir ROI

25 RM - Online 25

26 Takk for meg!


Laste ned ppt "RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal 25.11.2009."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google