Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Biblioteks-orientering, kinesisk. Biblioteksorientering for Kinesisk.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Biblioteks-orientering, kinesisk. Biblioteksorientering for Kinesisk."— Utskrift av presentasjonen:

1 Biblioteks-orientering, kinesisk

2 Biblioteksorientering for Kinesisk

3 Henderson, J., The development and decline of Chinese cosmology (New York; Columbia University Press, 1983) Han Zhiyong, Liu Dan, Liu Qibin and Lu Lei, ‘Comparison of Site Selection between Fengshui and landfill’, Sichuan Environment, vol.27, no 1 (2001): pp

4 Fra SV fakultetets nettsider om kildebruk: ”For å bidra til en akademisk debatt, må du legge frem premissene for dine resonnementer slik at andre kan vurdere og eventuelt kritisere dem. Da må du også gi leseren anledning til å finne fram til de kildene du benytter. Når du skriver en akademisk tekst er det svært viktig at du overholder alle regler for sitering og kildehenvisning. Hovedregelen er at kildene du bruker skal være lett identifiserbare, både i teksten og i en litteraturliste bakerst i teksten.”

5

6

7 Generelt Henvisninger i teksten settes i parentes i formen forfatter/redaktør årstall (Færøvik, 2012) Når vi bruker et direkte sitat, “er det viktig at vi bruker sidehenvisning og hermetegn” (Hansen, 1999: 215) Dette gjelder også når vi parafraserer fra en tekst når det ikke er direkte sitat men definitivt hentet fra et bestemt sted i teksten. Vi kan også bruke“, s.” i stedet for kolon for sidehenvisning (Hansen, 1999, s. 25).

8 Like viktig som å huske hermetegn ved direkte sitat, er det å gjøre leseren oppmerksom på hva som er omskrivninger (parafraseringer) av andres tekster. Introduser parafraseringen: (“Goldman hevder at...”) eller gjør på annet vis skillet mellom dine egne ord og det du har hentet fra andre tydelig.

9 Ulike plagieringstilfeller Med overlegg vs. Uaktsomt

10 Wang Feng. ”Boundaries of Inequality. Perceptions of Distributive Justice among Urbanites, Migrants, and Peasants”, in Martin King Whyte (ed.) One Country, Two Societies. Rural-Urban Inequality in Contemporary China, Cambridge, Mass.: Harvard University Press, 2010, pp. 219—240 Hansen, Mette Halskov “Learning Individualism: Hesse, Confucius, and Pep-Rallies in a Chinese Rural High School.” The China Quarterly 213: 60–77

11

12

13

14

15


Laste ned ppt "Biblioteks-orientering, kinesisk. Biblioteksorientering for Kinesisk."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google