Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Selbu-seminaret 2011 Hva innebærer det for bedrifter å ”basere sin virksomhet på” kunnskap og kompetanse i relasjon til NTNU Øyvind Mork Adm. dir. Asplan.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Selbu-seminaret 2011 Hva innebærer det for bedrifter å ”basere sin virksomhet på” kunnskap og kompetanse i relasjon til NTNU Øyvind Mork Adm. dir. Asplan."— Utskrift av presentasjonen:

1 Selbu-seminaret 2011 Hva innebærer det for bedrifter å ”basere sin virksomhet på” kunnskap og kompetanse i relasjon til NTNU Øyvind Mork Adm. dir. Asplan Viak AS / Styreleder i RIF

2 ° Asplan Viak AS, Firmapresentasjon | 16.07.2014 Asplan Viak AS T verrfaglig arkitekt- og rådgivningsselskap 630 ansatte Landsdekkende Internasjonale via NORPLAN

3 Vi har kompetanse innenfor: Arkitektur By- og arealplanlegging Bygg og anlegg Energi og miljø Geoinformasjon og visualisering Landskapsarkitektur Samferdsel Samfunnsanalyse Samfunnsplanlegging Tekniske installasjoner Vann- og miljøteknikk ° Asplan Viak AS, Firmapresentasjon | 16.07.2014

4 Lokalt tilstede Arendal Bergen Drammen Karasjok Kongsberg Kristiansand Leikanger Lyngdal Molde Oslo Risør Sandvika Skien Stavanger Tromsø Trondheim Tønsberg Ål Ås

5 ° Asplan Viak AS, Firmapresentasjon | 16.07.2014 Organisering

6 RIF Organisasjon for rådgivende ingeniører og planleggere 260 selskaper 7500 ansatte Primært innen bygge- og anleggssektoren

7 RIF’strategi Øke synligheten for å øke innflytelsen Forbedre rammevilkårene for RIF bransjen Gi service til medlemsbedriftene

8 Selbu-seminaret 2011 Hva innebærer det for bedrifter å ”basere sin virksomhet på” kunnskap og kompetanse i relasjon til NTNU ?

9 Selbu seminaret 2011 RIF bransjen selger kompetanse RIF selskapene konkurrerer på kompetanse RIF’s eksistens er basert på kompetanse RIF medlemskap forutsetter kompetanse

10 Kunnskap er informasjon kombinert med erfaring, informasjon erfaring kontekstkontekst, fortolkning og refleksjon fortolkning refleksjon

11 I dagligspråket defineres kompetanse gjerne som evnen til å klare en oppgave eller beherske et yrke i møte med komplekse krav, situasjoner og utfordringer.

12 Selbu seminaret 2011 Kompetanse er: Fagkunnskap Systemkunnskap Prosesskunnskap Bransjekunnskap Erfaring

13 Selbu seminaret 2011 Hva kan vi forvente fra NTNU Fagkunnskap (oppdatert, innovativ, kreativ) Systemkunnskap (verktøy, teknologi, arbeidsmetodikk) Prosesskunnskap ( planleggingsprosesser, prosjekteringsprosesser, byggeprosesser etc.)

14 Selbu seminaret 2011 RIF’s forhold til NTNU NTNU en av de viktigste kildene til kunnskap Bransjen ønsker å være synlig på NTNU Tett dialog med NTNU Bransjen ønsker å påvirke utdannelsestilbudet Få den kunnskapen vi har bruk for Få oppdatert kunnskap

15 Selbu seminaret 2011 Hva bør RIF bransjen gjøre i forhold til NTNU Synliggjøre våre behov Dele kunnskapen Foredrag / forelesninger Samarbeide om prosjektoppgaver etc. Kunne tilby sommerjobber og arbeidsplasser

16 Selbu seminaret 2011 Hva bør det enkelte selskap gjøre Strategi for rekruttering Sette av ressurser Skaffe seg kunnskap om utdannelsestilbudene Sette seg inn i studentenes situasjon Kommunisere riktig

17 Selbu seminaret 2011 Hva bør det enkelte selskap gjøre Konkurransen om de beste hodene – like hard som om oppdragene Hva vil være viktig i fremtiden Interessante oppgaver Samfunnsengasjement Miljøkunnskap Fleksibilitet Sosialt miljø Lønn

18 Selbu seminaret 2011 Å basere sin virksomhet på kunnskap og kompetanse Strategisk tenkning Engasjement Langsiktighet Fokus Tilstedeværelse Resursbruk


Laste ned ppt "Selbu-seminaret 2011 Hva innebærer det for bedrifter å ”basere sin virksomhet på” kunnskap og kompetanse i relasjon til NTNU Øyvind Mork Adm. dir. Asplan."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google