Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Programområde 2 Oppvekst 1.Mål og resultater for programområde Hovedmål – Gi tilbud til barn og ungdom i forhold til deres tjeneste- og hjelpebehov Delmål.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Programområde 2 Oppvekst 1.Mål og resultater for programområde Hovedmål – Gi tilbud til barn og ungdom i forhold til deres tjeneste- og hjelpebehov Delmål."— Utskrift av presentasjonen:

1 Programområde 2 Oppvekst 1.Mål og resultater for programområde Hovedmål – Gi tilbud til barn og ungdom i forhold til deres tjeneste- og hjelpebehov Delmål – Barn og unge med et behov for hjelpetilbud skal slippe å vente på utredning og tiltak – Tjenestene skal prioritere tidlig intervensjon og forebyggende arbeid Resultater / indikatorer Kortere ventetid enn i lovens krav Gjennomsnittsalder i brukergrupper skal være under landsgjennomsnittet (fagsystemer / SSB) PP-tjenesten skal bruke større del av sin kapasitet på systemarbeidet i skoler og i barnehager (måles i fagsystem).

2 2. Situasjonsvurdering Status – Tjenestene innenfor barnevern, habilitering og PPT gis innenfor lovens krav – Vekst i antall brukere og tiltak i alle tjenestene under programområdet (med tilhørende kostnadsvekst) – Sammenligninger med de andre ASSS-kommunene og Kostra-tall viser at Drammen har høyt antall barn og unge som har behov for hjelp og tiltak Utfordringer / risiko – Fortsatt økning i antall brukere med tilhørende kostnadsvekst Programområde 2 Oppvekst

3 Nøkkeltall - Tabell 4 Utvalgte nøkkeltall for programområde 02 (kun barnevern)

4 BARNEVERN pr 01.09.10  Avvik – ingen i mottak og undersøkelse - fra og med mai 2010  Utfordringer i tiltaksarbeidet - rekruttering av nødvendig kompetanse til komplekse tiltak/brukere  Økonomi - følger prognoser - Avhengig av brukervekst og kompleksitet i saker


Laste ned ppt "Programområde 2 Oppvekst 1.Mål og resultater for programområde Hovedmål – Gi tilbud til barn og ungdom i forhold til deres tjeneste- og hjelpebehov Delmål."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google